 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué vamos a estudiar?
Advertisements

Ir - To go yo nosotros vamos voy vosotros vais tú vas Ud. él ella Uds.
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Capítulo 3 Español I. Yo estoy I am Nosotros/as estamos We are Tú estás You are Él/Ella/Ud está He/She/Ud is Ellos/as/Uds están They/Uds are ¿Dónde? Where?
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Present tense verb form review present tense ir a + inf.
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
¿Qué vamos a estudiar?.
En español ir significa “to go”
Ir + a + infinitive S1C4L2.
My Life Outside of School leccion -5
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
1 ¿Adónde vas? Talking about where you and others go during free time.
Essential Questions for Ch. 7.2 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
GOALS FOR THE DAY I CAN TELL.. HOW MANY ARE IN MY FAMILY AND WHAT ARE THEY LIKE I CAN UNDERSTAND WHEN I READ WHERE MY FAMILY GOES IN THE COMMUNITY AND.
—¡Hola! ¡Soy Rosa! ¿Quieres hacer algo conmigo este
Apuntes el 15 de diciembre IR (to go) (yo) voy(nosotros/as) vamos (tú) vas(vosotros/as) vais (Ud., él/ella) va(Uds., ellos/as) van.
¡No se puede utilizar inglés!
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
5/11/2015 To talk about what someone is or isn’t going to do, use the present tense of ir with a followed by an infinitive. ¿Vas a estudiar? Are you going.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Hoy es martes, el 5 de noviembre
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
I My Life Outside of School I can talk and write about what I do after school such chores Warm-up 1.Mira la foto de Natacha y escribe si es cierto o falso.
Ir a the ir verb is voy, vas, va, vamos, váis, van Ir +a+ infinitive A+el =al Ir is to say where someone is going You do not change the infinitive but.
¿Cuál es tu rutina diaria en la mañana?
to be going to do something (in the near future)
#2- Present Tense of IR.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Para empezar … ¿Qué es la respuesta correcta?  
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Daily Routine Assessment-Monday!
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
¿Qué haces después de las clases?
Spanish II PE Day 30.
El verbo Ir “to go” When you want to talk about where someone is going, use the verb ir. yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/ ustedes U2E2, p.
Mi tiempo libre Key learning points: Talking about likes and dislikes
Semester 1 Final Review Packet
Antes del examen.. querer Yo _____________ comer galletas para el almuerzo. querer quer quier quiero.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
Daily Routine Assessment-Monday!
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
2-1 I can understand and say the time of the day. Es la una de la tarde. It is 1:00 p.m.. Son las dos de la mañana. It is 2:00 a.m. Son las nueve y cuarto/quince.
Repaso de Capítulo Ir + a + infinitivo Tener + ganas.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Study slides Places to GO & Things to do (GOing to do)
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Notes #21 Present Tense of IR-to go. Notes #21 The verb Ir-to go Standard 1.1: Students will be able to understand and interpret written language in Spanish.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Talking about the future IR + A+ INFINITIVE. To talk about what someone is or is not going to do (in the future), use the present tense form of IR with.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
Mi rutina diaria OBJETIVO: To learn phrases related to daily routines.
Essential Questions for Ch. 7.2 How can we talk about what we “are going” to do? How can we talk about what we “plan” to do? How can we talk about what.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
El Verbo ‘Ir’ ¡Más información!. You already know: Ir – To go SingularPlural Yo voyNosotros vamos Tú vas Él/ella/Usted vaEllos(as)/Ustedes van.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
Repaso de Unidades 1-8 ¡Buenos días, amigos! La fecha: Vamos a repasar las unidades de 1 a 8. Tenemos un examen cumulativo. I can… greet people, talk about.
Jugar & IR Complete the sentence with the correct form of jugar OR say where the people are going according to the place pictured (write the sentence).
Transcripción de la presentación:

 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself  I can talk and write about the members of my family  I can talk and write about my likes and dislike  I can talk and write about my daily routine.  I can talk and write about what I like or do not like about my school, such as my classrooms, subjects, and activities.  I can describe my home (or my ideal home)  I can talk and write about what I and others do during free time.  I can say when I am going to do a sport/activity.  I can ask and give the time, date, and location of an activity or an event.  I can talk and write about where I’m going to do my activities.  I can understand where things happen in my community.  I can ask questions about where to get things I need

 IV. Now let's talk about yourself, follow the above graphic. To write your paragraph. Use connectors tambien, y, pero, con, a veces, siempre.  2A - 2B - 2C - 2D

¿para quien es la fiesta sorpresa ? ¿Donde es la fiesta sorpresa ? ¿Cuando es la fiesta sorpresa? ¿Quienes vienen a la fiesta sorpresa? Como son ? ¿Que van a hacer en la fiesta sorpresa? ¿Que musica va a tocar?

 yo voy a organizar una fiesta sorpresa para mi hermano Antonio. La fiesta sorpresa va ser en la casa de mi tío Miguel el día sábado 20 de enero a las 6:00 de la tarde. Mi mama, papa y hermana menor van ayudar a decorar, yo voy a invitar a los amigos de mi hermano, ellos son muy divertidos y amigables. En la fiesta sorpresa primero vamos a bailar música country, rock, regueton y salsa, después vamos a jugar, luego vamos a comer el pastel y finalmente romperemos la piñata. A mi hermano le gusta mucho la piñata.

 Responde Yo me levanto a las 6:00 de la mañana, me baño, me visto, como mi desayuno, luego yo voy a la escuela a las 6:45 de la mañana después yo tengo mi clase de matemáticas, luego yo tengo mi clase de historia me gusta mucho historia porque es divertido y muy interesante después yo tengo biología no me gusta porque es difícil y aburrido y finalmente yo tengo español. y tú ? ¿Qué haces de lunes a viernes en la escuela?¿ Cuál es tu clase favorita? ¿por qué?

 Responde Después de la clase yo practico fútbol por dos horas luego voy a mi casa y veo un poco de tele finalmente hago mi tarea y me acuesto a las 10:00 de la noche. ¿ y tú ? ¿Qué haces después de la escuela? ¿A que hora te acuestas?

 Responde Este fin de semana si hace buen tiempo yo voy a ir al parque con mis amigos, nosotros vamos a jugar un partido de volibol, si hace mal tiempo yo voy a ir al centro comercial con mi familia¿ y tú? ¿Qué vas hacer este fin de semana

 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16