Week 5 Spanish I Grade 11-12. Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Repaso de español 1 Los días de la semana Los meses del año La fecha
Advertisements

Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Español 1A Practice TestChapter Para Empezar. #1 note – the dash at the beginning of the line = 2 people talking Buenos días, Señor Erickson. _____ A)
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
Lección Preliminar Avanacemos 1. Buenos Aires- Argentina.
Calentamiento Write out the following en español…. n 116 n 208 n 1510 n 7 25 n 3113 n 612.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = primero= La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow The day.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
¡La campana! el 13 de septiembre Describe each of the following weather situations. Describe each of the following weather situations.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Preparacion : Hoy es lunes 13 de Octubre.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
¿Que tiempo hace? What’s the weather like?. Hace sol. It’s sunny. Hace mucho sol. It’s really sunny.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
El Calendario Español Español Los Días de la Semana el lunes el martes el miércoles el jueves el viernes el sábado el domingo  days of the week are.
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
Martes, el 21 de octubre.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Esp 35/9/13 Hoy es el cinco de septiembre. Objective Students will be able to create a presentation in Spanish about a cultural aspect of one Spanish.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es martes el ocho de septiembre SWBAT: Express the day and date in Spanish Express their birthday in Spanish Identify dates of various Hispanic Holidays.
El Calendario. el día / los días the day / the days.
¡Campana! el 12 de septiembre Have out your homework (crossword) el bolígrafo la carpetael cuadernoel estudiante el libro el profesorla profesorael.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
¿Qué tiempo hace?. ¿Qué tiempo hace? = How is the weather? Hace sol. = It’s sunny. Hace buen tiempo. = The weather is nice. Hace mal tiempo. = The weather.
Calentamiento Lunes, el 28 de septiembre Using your vocabulary words on Page 15, answer the following questions: 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Cuál es la fecha?
Date. La Pregunta:  ¿Qué día es hoy?  What day is today? La Respuesta:  Hoy es…  Today is…
El calendario y la fecha. el lunesel martesel miércoles el juevesel viernes el sábadoel domingo  days of the week are not capitalized  all days are.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
¡Campana! el 11 de septiembre Re-write each word with its definite article. Use your vocabulary sheet to assist you. 1.___ cabeza 2.___ nariz 3.___ pupitre.
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Para 6 to grado – PE Calendar, Questions, and Greetings por Señora Portabella Blanton.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Estacione s Los meses del año Los días de la semana El tiempo Todo $10 $20 $30 $40 $50.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 16 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 16, 2015 What does it mean: Las 4 estaciones:__________________.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Days, Months, Seasons, and Weather 1.2 Understand and interpret both written and spoken forms of the target language on a variety of topics.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
NOTES Leccion Preliminar. Los numeros *HINTS* Los numeros terminan en “ce” 20: veinte veinti____ 20 & # Ejemplo: 23 veintitres 20&3 30: treinta.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
TARGET: I CAN SAY AND WRITE THE DAYS OF THE WEEK AND THE MONTHS OF THE YEAR IN SPANISH. WARM UP: For each of these sentences, decide whether you need.
El Tiempo (The Weather) El vocabulario de unidad tres.
Vocabulario 2 de Para Empezar. el bolígrafo pen la carpeta folder.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
¡Campana! • el 14 de septiembre
Take out Classwork/ Homework and turn it in.
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

Week 5 Spanish I Grade 11-12

Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62

 numbers  veinticuatro   treinta y cuatro

 6  7  60  70

Test Tomorrow First “Unit” – Lección Preliminar Study - Review Sheet – HW from last week + ayer Study - Numbers Study – Classroom commands

Review Numbers Days of the week Class room commands (ours, not book’s) You should be able to understand everything in conversations pages 2- 3 and 6-7

Review The difference between USTED and TÚ

Complete for both usted and tú What is your name? Where are you from? How are you?

Do Now 2 Week 5 lunes, el 13 de octubre de 2014 Translate the following phrases to Spanish. Write the English and Spanish. 1. How do you say? 2. How do you spell? 3. What does it mean?

Week 5Do Now 2 Tuesday, September 30th, 2014  1. Use the book or your last homework to translate. You must write the English and teh Spanish.  1. it’s hot  2. it’s cold  3. it’s rainy  4. it’s snowing

Tormenta de Ideas Brainstorm

El tiempo The weather

 Winter – el invierno  Spring – la primavera  Summer – el verano  Fall – el otoño  It’s nice weather – hace buen tiempo  It’s bad weather – hace mal tiempo  It is ______ degrees – hace 30 grados

Week 5Do Now 4 miércoles, el 15 de octubre de 2014  1. Use your book or your notes to write 3 complete sentences about what the weather is like in Kuwait right now (in Spanish.)

Week 5Do Now 5 jueves, el 16 de octubre de 2014  1. Choose any city in the world. Write 3 sentences in Spanish to tell what the weather is like right now.

 It’s raining!

 It’s hot!

 It’s cold!

 It’s snowing!

 It’s windy!

 It’s sunny!

 It’s raining!

 winter

 spring

 summer

 fall

 You are a weather person! Write a dialogue in which: 1.) You talk about the weather in 5 cities on different days 2.) They can be any city, you can make up the weather 3.) You must mention different weather conditions in the cities and how many degrees hot it is -You may use your text books and notes. -15 sentences minimum requirement about weather, plus you should say a few words to introduce yourself Want extra credit? Make a power point, due Sunday! Presentations due Sunday, we will also have some work time on Sunday to finish up before presentations

C D

 New student meets teacher

 New coworker from Belgium (Bélgica)

 You are out eating lunch in a restaurant with your cousin when you see your friend. You introduce the two.

 Que tal el tiempo?  Que tiempo hace? … hoy  El lunes  El martes  En verano  En invierno

Juego Game Around the World

 Write a dialogue in which: 1.) You introduce someone to someone else 2.) Ask and answer at least 3 questions 3.) Use at least one new classroom vocabulary word -You may use your text books and notes. -7 lines per person

 Monday, October 13 th  This is the Monday after we come back from EID BREAK

Practicar

 Page 17 – number 16 spoken only

 Page 19, number 17 – Written, hand in for class work grade

 Monday, October 13 th  This is the Monday after we come back from EID BREAK

Los números Repaso números 0-30 Apuntes finish

Practicar

 ¿Qué día es hoy?  Hoy es el martes.

 ¿Qué día es mañana?  Mañana es el miércoles.

 ¿Qué es la fecha de hoy?  Hoy es martes, el 30 de septiembre.

 In partners  Together as class

 Calendario  Mes de octubre

 Hoy  Ayer  Mañana  La fecha

 ¿Qué día es…?

 Page 19, Excercise 19  In pairs

 Brainstorm  What’s important?

 1.)¡Mira!  2.) ¡Escucha!  3.) ¡Abre el libro!  4.) ¡Silencio!  5.) ¡Levanta la mano!  6.) ¡Baja la mano!  7.) ¡Levántate!  8.) ¡Siéntate!  9.) ¡Repite!  10.) ¡Escribe!

The days of the Week

Due tomorrow

 20 lines  You should write it today during class, perform it tomorrow for a class work grade.  Must include one self-made prop  Must include at least two numbers  One date or day  Suggestions – dialogue between a teacher and student(s)… the choice is yours. Use your class notes