© Boardworks Ltd 2006 1 of 28 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 2 Unidad 3.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

KS3 Spanish – Year 8 La salud Part 1 Unidad 9.
© Boardworks Ltd of 23 KS3 Spanish – Year 7 Pasatiempos Part 1 Unidad 6.
© Boardworks Ltd of 23 KS3 Spanish – Year 9 Los medios de comunicación Part 1 Unidad 14.
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
¡Verbos!.
La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
¿Qué hora es? What time is it? To ask What time is it?, we say ¿Qué hora es? (literally what hour is it?)
Conjugate regular –er infinitives in the present tense Español I by Sr. Correa Vamos a aprender.
© Boardworks Ltd of 24 KS3 Spanish – Year 8 Las diversiones Part 1 Unidad 12.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora…
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
El Futuro The future The future tense in Spanish can be formed in two ways: The simple future The immediate future.
Apuntes de gramática Unidad 3, lección 1 Conjugating “-er” and “ir” verbs.
1 Present tense conjugations of regular –ER and -IR verbs.
Present Tense of ER and IR verbs and Tag Questions.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
¿Qué hora es? ¡Telling Time in Spanish!. ¿Qué hora es? When it’s 1:00... Es la una. Es la una. When it’s 2:00-12:00... Son las dos. Son las dos. Son las.
Hoy es miércoles, es el nueve de octubre.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
This is an 8-slide excerpt from Boardworks Spanish
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
¿Qué hora es? What time is it?.
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
Unidad 3-Lección 1 –er and –ir verbs.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
© Boardworks Ltd of 14 KS3 Spanish – Year 7 En casa Part 4 Unidad 4.
More Verb Notes An infinitive is the basic form of a verb, a word that expresses action or a state of being. In English, most infinitives include the word.
Gustar+ infinitive.
© Boardworks Ltd of 31 KS3 Spanish – Year 7 ¡HOLA! Part 4 Unidad 1.
© Boardworks Ltd of 17 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 3 Unidad 3.
Regular –ER verbs Regular –ER verbs are a family of verbs. They are similar to –AR verbs because all “Regular –ER verbs” follow a pattern…
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
© Boardworks Ltd of 28 KS3 Spanish – Year 7 En casa Part 2 Unidad 4.
1 of 7 © Boardworks Ltd 2013 This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more detailed.
© Boardworks Ltd of 25 KS3 Spanish – Year 7 La familia y los amigos Part 3 Unidad 2.
KS3 Spanish – Year 7 En casa Part 1 Unidad 4.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Conjugate “ser” for the following subject pronouns: – Yo – Tu – Ella – Nosotros – Ustedes SWBAT recognize verbs in their infinitive form (-ar, -er, -ir)
© Boardworks Ltd of 32 KS3 Spanish – Year 7 ¡HOLA! Part 2 Unidad 1.
¿Qué hora es? What time is it?.
¿Qué hora es? All time expressions start With: Son las: 1:31-12:30 Es la: 12:31-1:30.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Breaking down the verb -er and -ir verb conjugations.
1 Present tense conjugations of regular –ER verbs Los Verbos Regulares.
Unidad 3-Lección 1 –er and –ir verbs. Remember that there are 2 types of verbs in Spanish… regular and irregular.
© Boardworks Ltd of 8 Los pasatiempos Part 1 El deporte El tiempo libre Una cita This is an 8-slide excerpt from Boardworks Spanish.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
STEM + O STEM + ES STEM + E STEM + EMOS STEM + ÉIS STEM + EN.
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – los números de 1 a 60 telling time (apuntes de clase) HAGAN – página 26 ejercicio 1 Put the times in order from the earliest.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Avancemos 1 Unidad 2 lección 1
© Boardworks Ltd of 30 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 4 Unidad 3.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? It is 1:00 It is (2:00-12:00) AM PM Midnight (12:00am) Noon (12:00pm) On the dot Es la una Son las ….. de.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
© Boardworks Ltd of 8 Spanish This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more.
Telling Time: ¿Qué hora es?
¿Qué hora es?.
Transcripción de la presentación:

© Boardworks Ltd of 28 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 2 Unidad 3

© Boardworks Ltd of 28 El horario Contenido Adverbs of frequency The present tense of comer La hora Mi horario escolar

© Boardworks Ltd of 28 Most slides contain notes to accompany the presentation. To access these notes go to ‘Notes Page View’ (PowerPoint 97) or ‘Normal View’ (PowerPoint 2000/2002/2003). This icon indicates that a Flash file has been embedded into the PowerPoint slide. These files are not editable. Normal ViewNotes Page View This icon indicates a listening activity. This icon indicates a memory activity. Teacher’s notes and icons

© Boardworks Ltd of 28 La hora 1 ¿Qué hora es?

© Boardworks Ltd of 28 Es la una.Son las tres.Son las cinco. Son las ocho.Son las diez.Son las once. La hora 2 ¿Qué hora es?

© Boardworks Ltd of 28 La hora 2 ¿Qué hora es?

© Boardworks Ltd of 28 La hora 3 ¿Qué hora es?

© Boardworks Ltd of 28 ¿Qué hora es? Es la… / Son las… A A B B C C D D E E F F G G H H La hora 4 ¿Qué hora es?

© Boardworks Ltd of 28 La hora 5 ¿Qué hora es?

© Boardworks Ltd of 28 La hora 6 ¿Qué hora es?

© Boardworks Ltd of 28 ¿Qué hora es? La hora 7 Con tu compañero/a

© Boardworks Ltd of 28 1 Es medianoche. 2 Son las tres y cuarto. 3Son las diez y veinticinco. 4Son las once y cinco. 5Son las doce y media. 6Son las siete y media. 7Es la una menos cuarto. 8Son las cuatro menos cinco. 9Son las dos menos veinte. 10Son las cinco. 11Son las seis menos diez. 12Son las nueve y veinte. Dibuja los relojes con la hora adecuada. La hora 8

© Boardworks Ltd of 28 AB CD E F 1) Son las doce y catorce minutos. 1) Son las doce y catorce minutos. 2) Son las cinco y cuarto. 2) Son las cinco y cuarto. 3) Son las dos menos once minutos. 3) Son las dos menos once minutos. 4) Son las once menos catorce minutos. 4) Son las once menos catorce minutos. 5) Son las ocho menos dos minutos. Match up the pictures and texts. 5) Son las doce. D D C C F F E E B B A A La hora 9

© Boardworks Ltd of 28 ¿Qué hora es en estas ciudades?En Londres es mediodía. La hora 10

© Boardworks Ltd of 28 GRAMMAR Adverbs of frequency 1 To express frequency in Spanish we can use the following adverbs: Siempre Casi siempre Normalmente / generalmente A menudo A veces Casi nunca (no … casi nunca) Nunca (no … nunca) Siempre Casi siempre Normalmente / generalmente A menudo A veces Casi nunca (no … casi nunca) Nunca (no … nunca) Always Almost always Normally / generally Often Sometimes Rarely (seldom) Never Always Almost always Normally / generally Often Sometimes Rarely (seldom) Never

© Boardworks Ltd of 28 Adverbs of frequency 2

© Boardworks Ltd of 28 1.viernes 2.09:00 - química 3.10:00 - historia 4.11:00 - descanso 5.11:30 - matemáticas 6.12:30 - física 7.1:30 - historia 8.14:00 - comida 9.15:30 - geografía 10.16:30 - inglés 11.17:00 - informática 1.viernes 2.09:00 - química 3.10:00 - historia 4.11:00 - descanso 5.11:30 - matemáticas 6.12:30 - física 7.1:30 - historia 8.14:00 - comida 9.15:30 - geografía 10.16:30 - inglés 11.17:00 - informática Rellena los espacios en blanco. Mi día preferido es el viernes. Estoy en 1 de Bachillerato. A ______ ______ tengo química. A ______ ______ tengo historia. El descanso es a ______ ______. Tengo matemáticas a ______ ______ ______. A ________ ______ ______ tengo física. La hora de comer es a ______ _____. A ______ ____ ________ tengo geografía y a ______ ______ ______ tengo inglés. lasnueve las once diez las y media ¿Y tú? ¿Cuál es tu día preferido? Mi horario escolar 1 doce las y media dos las tres lasy media cuatro las y media

© Boardworks Ltd of 28 ¿Verdadero o Falso? Mi horario escolar 2 El horario de Mateo

© Boardworks Ltd of 28 Tu horario Ahora, escribe tu propio horario. Mi horario escolar 3 lunesmartesmiércolesjuevesviernes 9h 10h 11h 12h 1h 14h 15h 16h RECREO

© Boardworks Ltd of 28 Tu horario Mi horario escolar 4 RECREO ¡Hola Nick! ¡Hola Nick! ¿Cómo estás? Mañana empiezo en mi nuevo instituto. Se llama Instituto Santo Tomé. Las clases empiezan a las ocho y terminan a las dos y media. Normalmente, tenemos recreo a las once y media. Los lunes, miércoles y viernes no tenemos clase por la tarde pero los martes y jueves sí. ¿Y tú? ¿A qué hora empiezan las clases en tu instituto? ¿A qué hora terminan? ¿Tienes clase por la tarde? Bueno, nada más. ¡Escríbeme pronto! Besos, Alicia

© Boardworks Ltd of 28 Mi horario escolar 5 RECREO ¡Hola Nick! ¿Cómo estás? Mañana ______ en mi nuevo instituto. Se llama Instituto Santo Tomé. Las clases empiezan a las ____ y terminan a las dos y media. Normalmente, tenemos recreo a las __________. Los lunes, miércoles y _____ no tenemos clase por la tarde pero los martes y jueves sí. ¿Y tú? ¿A qué hora empiezan las clases en tu instituto? ¿A qué hora _______? ¿Tienes clase por la tarde? Bueno, nada más. ¡Escríbeme pronto! Besos, Alicia ¡Hola Nick! ocho empiezo once y media viernes terminan Tu horario

© Boardworks Ltd of 28 GRAMMAR Verbs whose infinitive ends in -er Take the -er from the end of the infinitive. Add the following endings: -o forI -es foryou -e for he, she and it -emos for we -éis for you -en for they The present tense of comer 1

© Boardworks Ltd of 28 GRAMMAR comer – to eat (yo) como – I eat (tú) comes – you eat (él/ella) come – he/she eats (nosotros/as) comemos – we eat (vosotros/as) coméis – you (plural) eat (ellos/as) comen – they eat comer – to eat (yo) como – I eat (tú) comes – you eat (él/ella) come – he/she eats (nosotros/as) comemos – we eat (vosotros/as) coméis – you (plural) eat (ellos/as) comen – they eat Comer is an -er verb! Can you learn these endings now? The present tense of comer 2

© Boardworks Ltd of 28 GRAMMAR The following verbs are all regular verbs like COMER.. This means that you can write them or say them in the same way as you did with COMER. The only difference will appear in the beginning (stem) of the verb. Choose one -er verb and write each out in full with the meaning in English! Like COMER beber = to drink leer = to read correr = to runmeter = to put coser = to sew vender= to sell Like COMER beber = to drink leer = to read correr = to runmeter = to put coser = to sew vender= to sell The present tense of comer 3

© Boardworks Ltd of 28 The present tense of comer 4

© Boardworks Ltd of 28 Repaso 1 To express frequency in Spanish we can use the following adverbs: Siempre Casi siempre Normalmente / generalmente A menudo A veces Casi nunca (no … casi nunca) Nunca (no … nunca) Siempre Casi siempre Normalmente / generalmente A menudo A veces Casi nunca (no … casi nunca) Nunca (no … nunca) Always Almost always Normally / generally Often Sometimes Rarely (seldom) Never Always Almost always Normally / generally Often Sometimes Rarely (seldom) Never

© Boardworks Ltd of 28 The verb comer Comer – to eat Como – I eat Comes – you eat Come – he/she eats Comemos – we eat Coméis – you (plural) eat Comen – they eat Comer – to eat Como – I eat Comes – you eat Come – he/she eats Comemos – we eat Coméis – you (plural) eat Comen – they eat Como – I eat Repaso 2

© Boardworks Ltd of 28 Memoria de elefante 1:30 PM 2:15 PM 3:25 PM 3:40 PM 4:45 PM 5:50 PM 6:00 PM 7:05 PM 8:20 PM 9:10 PM 10:55 PM 11:02 AM 12:15 AM lunes - 3 ene martes - 5 abrjueves - 7 junviernes – 3 julsábado - 30 decdomingo -9 novmiércoles -5 aglunes - 25 sepviernes - 16 octjueves - 12 novmartes - 19 decsábado - 4 jundomingo - 1 jul