Español Mi mundo. FranciaEspaña peruano(a) Chinajaponés chino(a)Alemania estadounidense EscociaInglaterra Japóninglés(a)francés(a)español(a)alemán(a)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Español Mi mundo. FranciaEspaña peruano(a) Chinajaponés chino(a)Alemania estadounidense EscociaInglaterra Japóninglés(a)francés(a)español(a)alemán(a)
Español Mi mundo.
Español describir un lugar.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Español describir un lugar.
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
El Verbo Ser Yonosotros/nosotras tú x él, ella, usted ellos,ellas,ustedes Write the subject Pronoun Equivalent. 1. Chris y Noah = ___________ 2. Haley.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Español describir un lugar (2).
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Match the English to the Spanish
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español describir una foto.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
El reglamento de la casa
Mi dormitorio My bedroom
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Haz ahora ¿Cuál clase es tu favorita? ¿En general cómo son tus maestros?
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Las palabras interrogativas
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Saber vs Conocer These two verbs are "saber" and "conocer."
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
Español describir un lugar. es it is (characteristic) está it is (location) tiene it has hay there is / there are.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
CALENTAMIENTO HOY ES MARTES, EL 12 DE ENERO Identifiquen
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Saber vs. Conocer To Know Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
Campanada in your composition notebook ¿Qué hay en tu habitación? 28/3-29/3 Use pg. 2 of your new vocab packet from the center table to answer the question.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Essential ?s: how do you compare things and how do you express extremes?
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Español Mi mundo

FranciaEspaña peruano(a) Chinajaponés chino(a)Alemania estadounidense EscociaInglaterra Japóninglés(a)francés(a)español(a)alemán(a) mexicano(a) PerúMéxicoescocés(a) Los Estados Unidos

brasileño/a italiano/a estadounidense japonés/esa portugués/esa español/a argentino/a ruso/a indio/a francés/esa 1. el tango:………………………… 6. la coca-cola:…………………….. 2. el queso Camembert: ………….7. la bossa nova:…………………. 3. la pizza: ………………………..8. el fado: ………………………… 4. el curry: …………………………9. el sushi:…………………………. 5. el vodka:…………………………10. la paella:……………………… ¿De dónde proceden estas cosas? Escribe la nacionalidad correcta.

brasileño/a italiano/a estadounidense japonés/esa portugués/esa español/a argentino/a ruso/a indio/a francés/esa 1. el tango:………………………… 6. la coca-cola:…………………….. 2. el queso Camembert: ………….7. la bossa nova:…………………. 3. la pizza: ………………………..8. el fado: ………………………… 4. el curry: …………………………9. el sushi:…………………………. 5. el vodka:…………………………10. la paella:……………………… argentino francés italiana indio ruso estadounidense brasileña portugués japonés español

¿categoria?¿ De dónde?¿más información? Es un/una bebidafrancés/esaque me gusta mucho animalinglés/esaque es muy popular comidaescocés/esaque es muy famoso/a baileirlandés/esaque tiene 4 patas tipo de músicagalés/esaque vive en la selva tipo de cochejaponés/esaque es muy tradicional grupo de músicaestadounidenseque (no) es muy sano/a cantanteespañol/aque (no)es muy bueno/a persona famosaruso/aque tiene……. actor/actrizindio/a que aparece en la película… escritor/achino/a deporteargentino/a objetoperuano/a cosaitaliano/a

Español Mi mundo

England, Half English My mother was half English and I’m half English too I’m a great big bundle of culture tied up in the red white and blue I’m a fine example of your Essex man And I’m well familiar with the Hindustan Cos my neighbours are half English and I’m half English too My breakfast was half English and so am I you know I had a plate of Marmite soldiers washed down with a cappuccino And I have a veggie curry about once a week The next day I fry it up as bubble and squeak Cos my appetite’s half English and I’m half English too Billy Bragg

Tu Cristo es judío Tu coche es japonés, Tu pizza es italiana y tu couscous argelino Tu democracia es griega Tu café es brasileño, Tu reloj es suízo, tu camisa es india Y tu radio es coreana, Tus vacaciones son turcas,tunecinas o marroquís Tus números son árabes, tu escritura es latina Y… tu reprochas a tu vecino el ser extranjero.

Tu Cristo es _______ Tu coche es ________ Tu pizza es ___________ y tu couscous ________ Tu democracia es ________ Tu café es _____________, Tu reloj es _______, tu camisa es _______ Y tu radio es ____________, Tus vacaciones son _______, _________ o ____________ Tus números son __________, tu escritura es _________ Y… tu reprochas a tu vecino el ser extranjero. judío japonés italiana argelino griega brasileño suizo india coreana turcas tunecinas francesas latina árabes

Tu Cristo es _______ Tu coche es ________ Tu pizza es ___________ y tu couscous ________ Tu democracia es ________ Tu café es _____________, Tu reloj es _______, tu camisa es _______ Y tu radio es ____________, Tus vacaciones son _______, _________ o ____________ Tus números son __________, tu escritura es _________ Y… tu reprochas a tu vecino el ser extranjero. judío japonés italiana argelino griega brasileño suizo india coreana turcas tunecinas francesas latina árabes judío japonés italiana argelino griega brasileño suizo india coreana turcas tunecinasfrancesas árabes latina

Mis zapatos son de _______ Mis vaqueros son de_______ Mi IPod es de ___________ Mi equipo de música es de________ Mi coche es de ____________ Mi televisión es de _____________ Mi ordenador es de __________ Mi comida favorita es de ___________ Mi osito es de ___________ Mi fruta favorite es de __________ Mi mundo

Español describir un lugar

es it is (characteristic) está it is (location) tiene it has hay there is / there are

España hay muchas palmeras el Taj Mahal es un país variado el norte de España tiene osos en la costa no está en España

Playa Barcelona, España

esmuchas personas tieneen el campo haytranquilo estágrande también hayaburrido me gustabonito no esen una ciudad no tieneuna carretera no haypoca gente no estáen la costa en la distanciamucho tráfico en primer planomuchos edificios en el mediomucha industria perocontaminado porquellano no me gustalimpio pareceunas montañas yunos árboles el paisajeeste lugar esta fotoruidoso

Descripción de: …………………………………………………………….. ………………………………………………………… ………………………………………………………… ………………………………………………………… ………………………………………………………… ………………………………………………………… ………………………………………………………… ………………………………………………………… ………………………………………………………… ………………………………………………………… ………………………………………………………… …………………………… Por:…………………………………………………………………………………………..

SkillThis means: Did you use this today? Give an example: Identification of vocabulary Finding out the meanings of words Categorising/ Pattern-finding Looking for &noticing similarities & differences in words to help you sort them Synergising & synthesising Taking 2 or more suggestions, putting them together and coming up with a better outcome Judging Making decisions about this – after group discussion Reflection Sheet Q1 Which skill do you think has been the most important today, and why? Q2 How can you use these skills in other ways in your language learning? Q3 Choose one skill and write down ho it might be useful in other subjects OR at home

Español describir una foto

¿Qué? ¿Dónde? ¿Cómo? ¿Está..? ¿Tiene..? ¿Es..?¿Hay..? grande?turístico? tiene la foto en el centro? un sitio tranquilo? están las personas? en España?es la foto?una playa?hay abajo?un parque? hay arriba en la foto? bonito? edificios (modernos)? está?industrial? animales en la foto? histórico? mucho tráfico? árboles? mucha gente?