Establecimiento de objetivos Análisis PEPSU ¿Qué es un sistema? ¿Características de los sistemas? ¿Elementos de un sistema? ¿Tipología de los sistemas?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Introducción al modelo de madurez organizacional de la administración de proyectos (OPM3) Rónald Miranda La información y contenido de esta presentación.
Advertisements

What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Los verbos en español Una introducción.
El Santo Grial de la Estrategia
La operacionalización de Objetivos.
El marco estratégico.
Enfoque Sistémico Características: Complejidad. Equifinalidad.
Elaboración de objetivos
Hace y hacía Hace tres meses que vivo aquí.
El objeto directo.
El Santo Grial de la Estrategia
Direct Object Pronouns Bill hit the ball. "Ball" receives the action of the verb "hit." Sherry reads the book. "Book" receives the action of the verb.
INSTITUCIÓN EDUCATIVA LOS VOLCANES
Buenos Días Repaso 1._______ 2._______ 3._______.
How to make questions en español
BUENOS DÍAS LUNES. LAS PREGUNTAS WHAT IS THE PURPOSE?
Thursday 1 st October Spanish- How are you? To be able to write a greetings conversation.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved. 10.1–1 The future perfect tense (el futuro perfecto) is formed with the future of haber and.
Operacionalización de objetivos Análisis PEPSC ObjetivoObjetivo Consolidar científicamente objetivos, metas e indicadores a través del Dimensionamiento.
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
Los Objetivos en la Investigación
PLANEACION.
PLANEACIÓN ESTRATÉGICA PERO SI TOMAR DECISIONES ADECUADAS Planear NO es hacer predicciones sobre el futuro.
ESP 217/9/12 Students will be able to identify and utilize the direct object pronouns in Spanish. In the following sentences, identify the nouns, verbs.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
SEMANA 01 – 3.
AMDG. VarDimensiónDefinición nominalIndicadores Satisfacción de cliente Producto Bienes que el cliente busca y adquiere y que SL le oferta para satisfacer.
Stem Changing Verbs: E-IE Spanish 1- Chapter 5. E-IE Some verbs show a vowel stem change from e to ie, such as empezar (to begin, to start), merendar.
1 Using Definite Articles with Specific Things 2 Los sustantivos (nouns): l Nouns name people, animals, places, or things. l In español, all nouns have.
1:00 am Un ladrón = thief repaso.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Gestión del Alcance e Involucrados
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Identificación de Indicadores
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
A conocernos Gramática 1 Question formation Preview Sí or noSí or no No and not Question words.
Capítulo 1 El pretérito vs. El imperfecto. El verbo La definición normal La definición en el pretérito El pretéritoEl imperfecto Conocer To know (a person.
UNIVERSIDAD NACIONAL AUTONOMA DE HONDURAS EN EL VALLE DE SULA
TENER, ESTAR and ANDAR in the Preterite. The verbs tener, estar, and andar have similar stem changes in the Preterite tense. They all have “uv” in the.
La nuestra es una generación del cambio constante, de la caída de los sistemas, de la volatilidad de las estructuras y el caos como expresión extra de.
Most commonly used is QUE Means that, which, who NEVER omitted in Spanish!
COMISION INSTITUCIONAL DE CONTROL INTERNO ¿SABIA USTED?
Feeling a little “negative” today? ¡No me gusta usar la computadora!
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
¿Tienes animal en casa?. Objectives: By the end of this lesson I will be able to: 1.give the Spanish words for 8 different pets 2.ask a friend if they.
Objetivo What I will learn I will memorize the skit and be able to put it in context. That means I will be able to understand the vocabulary. How I will.
Buenos Días Saquen los apuntes Si clauses If present, then future.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
used instead of A.M. and P.M.
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Adjetivos y pronombres demostrativos miércoles, el 18 de noviembre.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Spanish 2.  Most mental processes involve or require a duration of time to complete.
Page 233 The verb poder.
Can/Can’t Grammar Reference Preparatore:Barbara Meloni.
(with Verbs) Gustar Expressions.
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
Bellwork In the following sentences, identify the nouns, verbs and put what tense they are in. Yo tengo el pasaporte. María va a tener la identificación.
Direct Object pronouns Guided notes
Page 233 The verb poder.
The verbs Poder & Dormir
Apuntes: Gustar Lección 4: La comida.
Using Adjectives as Nouns
Setting SMART Goals If goals aren’t reachable, they aren’t worth making. All you have to do to set realistic goals is follow the SMART goals guidelines.
Types of evaluation. TYPES OF EVALUATION OBJECTIVE PURPOSE CLEAR CRITERIA INSTRUMENT OF MEASUREMENT BASED ON AN QUANTITATIVE POINT OF VIEW SUBJECTIVE.
Transcripción de la presentación:

Establecimiento de objetivos Análisis PEPSU

¿Qué es un sistema? ¿Características de los sistemas? ¿Elementos de un sistema? ¿Tipología de los sistemas? RepasoRepaso

RepasoRepaso

RepasoRepaso

LOS OBJETIVOS: SALIDAS.

Herramientas complementarias 1.ID objetivos. 2.Mapeo de procesos. 3.Análisis de riesgos. 4.Análisis dimensional. 5.Teoría de Indicadores. 6.Planeación de contingencias. 1.ID objetivos. 2.Mapeo de procesos. 3.Análisis de riesgos. 4.Análisis dimensional. 5.Teoría de Indicadores. 6.Planeación de contingencias.

ConceptoConcepciónTaxonomía Criterios de Evaluación Elementos como producto Operacionalización ObjetivosObjetivos Objetivos

ObjetivosObjetivos

ConceptoConcepto Objetivo (objectivus): "a dónde se dirigen nuestras acciones“. Enunciados sobre resultados a alcanzar en un periodo dado, mediante actividades específicas.

ConcepciónConcepción Concepción en términos de: – Calidad; – Pertinencia de los servicios; – Impacto de las acciones; – Cumplimiento de funciones; – Alineación con objetivos institucionales.

Taxonomía Organizacional Intencionalidad Positivista. Intencionalidad Humanista. Intencionalidad Híbrida.

Elementos procesuales Establecimiento del objetivo. – Enunciado. – Variables. – Unidad de análisis.

Criterio SMART Las organizaciones más efectivas en el pasado seguían este criterio: – Specific – objectives are aimed at what the business does. – Measurable – the business can put a value to the objective. – Agreed by all those concerned in trying to achieve the objective. – Realistic – the objective should be challenging, but it should also be able to be achieved by the resources available. – Time specific – they have a time limit of when the objective should be achieved.

Criterio REMA Elegir un verbo adecuado, con un sentido positivo y que cumpla con el criterio REMA: – Realista: alcanzable pero desafiante. – Específico: evitar interpretaciones. – Mensurable: que permita su seguimiento (metas). – Acción: que se traduzca a estrategias y tácticas.

Establecimiento de objetivos AMDG