COMPLETA LA TABLA DEL 2 2X....=8 2X....=10 2X....=12 2X….=18 2X….20 2X….=30 2X….=14.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Saying what you are going to do at the weekend.
Advertisements

SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Tarjetas postales 4a projecto.
Starter: Hoy es… Para estar en forma, no fumo, no como muchos dulces pero en el verano voy a comer helado En el futuro para llevar una.
WALT: Talk about healthy living
Hoy es el cinco de febrero de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to talk about activities you like to do during the.
64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 8 (ocho) 100 (cien) 56 (ciencuenta y seis) 80 (ochenta) 10 (diez)
WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS. LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)
Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
Los mandatos en por la clase Commands and phrases for the classroom.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
TAREAS INGLES Del 03 – 07 Noviembre.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Calimiento- el 19 de febrero Escribe la palabra… Write the correct vocabulary word next to the picture.
STARTER LEER (READING)- Read and complete the sentences.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Mi dormitorio My bedroom
Chapter 9 Translation Challenge!. Pregunta 1 My head hurts. I should take some Advil.
English Lesson 3.
Saying what you are going to do at the weekend.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Lunes el 6 de enero To be able to use the simple future tense To come up with New Year’s Resolutions Própositos para el año nuevo.
Martes, el 21 de octubre.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
¿QUÉ NÚMERO ES?. Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf: Taking about healthy eating.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
Vocabulario Dos Identificación. Direcciones: Numera tu papel 1-21 ¿Qué hay en las fotos?
TAREAS INGLES De 10– 14 Noviembre. Primero de primaria Teacher: Miguel Ángel Cedillos Primero de primaria Teacher: Miguel Ángel Cedillos MONDAYTUESDAY.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Hoy es lunes el veinticuatro de agosto de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate into Spanish- thin, brunette, young, old, nervous Pregunta.
Hagan ahora: “Hay” means there is/there are
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
¿Cómo ayudas en casa? L.O: to be able to say what you do to help around the house.
Este fin de semana Saying what you are going to do at the weekend.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Español 1 29 de marzo de 2017.
EL CALENDARIO Los días de la semana.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Let’s talk Step 1. What activities can you do in Cusco? Write a list Step 2. Imagine you and your friend have just arrived in Cusco and are going to spend.
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
Hola Unidad 3.
Transcripción de la presentación:

COMPLETA LA TABLA DEL 2 2X....=8 2X....=10 2X....=12 2X….=18 2X….20 2X….=30 2X….=14

READ and LISTEN to the interview about Joanne Somarriba (Translate into English) VOCABULARY: ¿Cuánto tiempo hace…?= how long have you ….? Hay que….you have to Tienes que…= you have to LEVEL 4-5

Contesta a las preguntas (Answer in English) I HAVE ACHIEVED LEVEL…….IN THIS READING

ESCRIBIR- Write a few sentences saying what you are going to do in the near future to stay healthy (Level 5) I am going out every weekend I am not going to wake up early every day VOCABULARIO: Voy a…..= I am going to No voy a…..= I am not going to.. Todos los dias= everyday Level 5

DEBERES DO A HEALTHY POSTER SAYING WHAT YOU SHOULD DO (“”tienes que../ hay que…) to stay healthy Include information about diet/ sport/ etc.