Trabajo de timbre Fill in these sentences with the correctly conjugated verb. Comer Escribir Beber describir 1.Yo _________ agua mucho. 2.Ella __________con.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Conjugaciones de Verbos de ER y IR en el presente
Advertisements

Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
Los Verbos –ER e -IR Apuntes de gramática.
Capítulo 6- La ropa Repaso del vocabulario y de los conceptos gramáticales.
Repaso del vocabulario y de los conceptos gramáticales
Objetivos de hoy Use and write demonstrative adjectives in sentences to describe where something is. Write sentences that make comparisons Use indirect.
Trabajo de timbre Conjugate and give meaning of these verbs. 1. tomar 2. llegar 3. leer 4. vivir 5. escribir.
Que haces? What are you doing? Que hace? What’s he doing?
LAS PALABRAS INTEROGATIVAS
Es el 7 de marzo Grammar Quiz 4-1 el miércoles Review Sheet due Wednesday.
The Present Tense of tener (to have)
Me llamo _________ Clase 10 N La fecha es el 4 de octubre del 2012
Práctica: Contesta en oraciones completas
¿Cuántos/muchos/pocos?
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Essential ?: How do I compare things in Spanish?
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
Tú ya sabes algunos mandatos… Di (say) estos mandatos en español:
Tópico: Conjugating verbs ending in –er and –ir Pregunta Esencial: How do I converse in the present tense using -er and –ir verbs? Gramática 2.2 Español.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
Me llamo ______ Clase 801 La fecha es el 6 de noviembre del 2013 Propósito # 29: ¿Cómo practicamos para la Prueba 5 del martes? Actividad Inicial: Escribe.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
2/7 A- Answer these questions using the given person. 1.¿De quién es el libro? (Arturo) 2.¿De quién es la chaqueta? (Diana) 3.¿Quién es tu primo favorito?
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Objetivo – What other meaning does tener have besides “to have”? Hagan Ahora: Conjugate tener into all six forms.
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Expressing Frequency With Adverbs
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
Notes. la horala clase 7:25-8:21las matemáticas 8:24-9:20el inglés 9:23-10:19la educación física 10:22-11:18el español 11:18-11:49el almuerzo 11:52-12:54la.
Me llamo ___________ Clase 802 La fecha es el 26 de noviembre del 2013 Proposito # 27: ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: Escribe 3 oraciones.
Buenos días! Take out your HW, Word of the Day & put on your ID Take out your notes from yesterday to do the warm-up: For the sentences below, underline.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 28 de enero del 2014 Proposito # 46: ¿A que hora vas a la clase de espanol los lunes? Actividad Inicial: Copia.
Me llamo __________ Clase 701 La fecha es el 4 de marzo del 2014 Propósito # 59: ¿Cómo continuamos el repaso del para el Examen del Capitulo 3? Actividad.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Questions in Spanish.
I can express my opinion about a TV show or movie. Leer y contestar la pregunta What are the advantages of stories that continue for years versus stories.
Gustar-like verbs Para y Piensa box on p Irregular yo Verbs: Read p. 149 & complete each sentence with the yo form of tener, hacer, saber, or conocer.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Me llamo _______________ Clase 11 La fecha es el 8 de marzo del 2012 Propósito # 53: ¿Qué haces en la escuela? La Actividad Inicial Conteste las preguntas.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener) Avancemos 2.1.
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 26 de enero del 2015 Proposito # 46: ¿Juegan ustedes al tenis? Actividad Inicial: Copia y completa con la.
Me llamo _____Clase 602 La fecha es el 2 de marzo del 2015 Proposito # 62: ¿Como son algunas escuelas en el Caribe Latino? Actividad Inicial: COPY and.
Objetivo: What does oír mean? How is it conjugated? Hagan Ahora: Escribe 4-5 oraciones de las actividades que tú haces durante el fin de semana. Usa las.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Direct Objects & Direct Object Pronouns. Direct Objects  A direct object receives the action of a verb and serves to answer the question ______? or ______?
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Indefinite Articles; ¿Cuánto? Mucho y Poco
Cuánto/Mucho/Poco/Unos
Transcripción de la presentación:

Trabajo de timbre Fill in these sentences with the correctly conjugated verb. Comer Escribir Beber describir 1.Yo _________ agua mucho. 2.Ella __________con un lápiz. 3.Ellos__________la clase. 4.Nosotros__________una hamburguesa.

Cuanto, mucho, poco Mira a pg.124 en el libro. Leen parte 3 de la lección y contesten las preguntas. 1. What does cuanto(a) mean? 2. What does cuantos(as) mean? 3. What does mucho mean? 4. What does poco mean? 5. Make a sentence (not from book) for cuanto, muchos and poca.

1. cuanto means how much 2. cuantos means, how many 3. mucho means a lot, much, many 4. poco means few, little not much/many 5. ¿Cuánto dinero tienes? Tengo muchos libros. Ella tiene poca ropa.

Actividad 8

Los verbos

La telenovela

Tarea Hay una prueba el lunes de los verbos!!!!