el 26 de agosto 2. Entregar (turn in) la tarea TARDE (papel de procedimientos) REFLEXION: el 26 de agosto Hoy aprendí today I learned : Tengo una pregunta I have a question : En la clase me siento In class I feel : Para aprender mejor necesito In order to learn better I need to : La TAREA: 1. Get supplies 2. Complete & Bring the procedures paper if you haven't brought it yet. 3. STUDY voc on list and on ACTs 4. Do a self quiz for the second half of the voc #14-26 per 4: Also finish the Autoprueba Voc 1 #1-13 we were doing in class. 7. Escribir una reflexión. 4. La canción: las palabras interrogativas 5. Per 4: Demostrar cómo hacer (to do/make) un autoprueba (self quiz) y darles (give to them) tiempo para completarlo. Otras clases: trabajar en el autoprueba para la segunda parte del Voc #1 # MIENTRAS (while) la maestra (teacher) estampa la tarea (HW). 6. Repasar: Gustar 1. REPASAR (review) : ¿Cómo te llamas?—Answer: Me llamo… ¿Quién eres?—Answer: Soy… ¿Cómo estás?—Answer: Estoy bien, gracias ¿y usted? 3. Distribuir el plan de estudios (syllabus) y hablar de los requisitos de la clase. Si (if) hay (there is) tiempo:
En el frente: Escribe (write) tu nombre GRANDE y dibuja una actividad que te gusta hacer: Etiquetas de identificación con nombre y dibujo (name tags) Ana Bernal En el dorso: escribe 2 verbos (actividades): una actividad que te gusta (pleases you) y una actividad que no te gusta. ViajarMentir to travelto lie Explicación del verbo GUSTAR (to be pleasing / to like)
En español: to say that you like something, y ou literally say that something pleases you. S o you say: Me gusta... (The verb or noun that follows is pleasing to me) Ju st like YO is optional and used to emphasize or clarify in present tense conjugations, A mí at the beginning is optional and used to emphasis or clarify who likes the activity or noun that follows. (A mí) me gusta viajar. (Traveling is pleasing to me.) NOTE: The verb ends in AR/ER/IR (the infinitive form) but translates as the -ing form (gerund or present participle) Conversaciones: ( Yo) soy... or (Yo) me llamo... ¿Cómo te llamas tú? ¿Cómo se llama usted? ¿y (and) tú/usted? ¿Qué te/le gusta hacer? A mí me gusta___ (__ is pleasing to me) A mí no me gusta ___ ¿y a ti/usted? Explicación del verbo GUSTAR ¡Mucho gusto! ¡Igualmente! (Likewise!) ¡ Qué genial! (That's great!) ¡ a mí también! (I do too!) ¡ a mí no! (I don't!) ¡ a mí tampoco! (I don't either!) ¡ a mí sí! (I do!)
La canción de las palabras interrogativas ¿Por qué? Why? ¿Cuándo? When? ¿Qué? What? ¿Dónde? Where? ¿Cuánto? How much? ¿Cómo? How? ¿Quién es? = Who is there? (Knock, Knock, Knock) Who's there?
InglésQ3 SpQ2 SpQ1Sp 1st word from list in English. Always use the number of the voc word Start here. Look at Eng word and write the Spanish word from memory. 2nd word from list in English If you don’t know the word, go on to the next word 3rd word from list in English,et c. When you finish testing yourself, go back and correct your mistakes & write in the ones you skipped with a red pen. Study the words you missed. Fold this column back and test yourself again in the Q2 column. Instrucciones para un autoprueba: (self quiz) 1.Fold paper long ways to create 4 columns. 2.Write the heading including page number, name, period, date in the top right corner. 3.Write the title of the Voc list: where the words are coming from in the center. 4.Write the vocabulary words in English in the first column. Use the same numbers as the list. 5.Do your first self quiz on the farthest column to the right. A)Look at the word in English and write the answer in Spanish. B)Correct your self quiz with a different colored pen using your vocab list. C)Fill-in any words you didn’t know and make corrections for spelling and accents. D)Study the words you missed. 6.Fold your first self quiz behind the paper and do the second self quiz in the middle column (Q2) following the same steps as above. 7.Do the third self quiz following the same steps. 8.If you need more practice, you can fold the paper forward and do more self quizzes on the back. Nombre ____________________ Per ____ Vocabulario: Para Empezar (Página 22) Saludos ____________________________ Saludar ____________________________ Despedidas _________________________ Despedirse _________________________ Presentar __________________________ Presentarse _________________________ To greet someone 1.Buenos días 2.Buenas noches 3.Buenas tardes 4.¡Hola! 5.¿Cómo te llamas? 6.¿Cómo se llama Ud.? 7.Me llamo… 8.Encantado(a) 9.Igualmente 10.Mucho gusto 11.señor, Sr. 12.señora, Sra. 13.señorita, Srta. To ask and tell how someone is 14.¿Cómo está Ud.? (formal) 15.¿Cómo estás tú? (familiar) 16.¿Qué pasa? 17.¿Qué tal? 18.¿Y tú? / ¿Y Ud.? 19.(muy) bien 20.nada 21.regular 22.gracias To say goodbye 23.¡Adiós! 24.Hasta luego. 25.Hasta mañana. 26.¡Nos vemos!
Attachments B--Syllabus 2014 ACC Sp1--Signature only.doc