El 26 de agosto 2. Entregar (turn in) la tarea TARDE (papel de procedimientos) REFLEXION: el 26 de agosto Hoy aprendí today I learned : Tengo una pregunta.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lección Preliminar.
Advertisements

Saludos.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
El 20 de agosto Estampar la tarea (papel de procedimientos) ACT 3: Saludos (Greetings) y Despedidas (Farewells) etiquetas de identificación con nombre.
El 21 de agosto 1. Estampar la tarea (papel de procedimientos) 2. Hoy vamos a usar las etiquetas de in identificación para aprender a usar el verbo GUSTAR.
El 28 de agosto La TAREA: 1. Complete & Bring the Syllabus paper if you haven't brought it yet. Due by tomorrow! 2. STUDY voc on list and on ACTs 3. MEMORIZE.
Para hacer ahora Identifiquen:
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
Vocabulario: Ch. 1 Saludos y Despedidas In this slideshow, you will review polite words and expressions to use in everyday situations.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Thank you for taking my classes
Las salutaciones y despididas. ¡Hola! Buenos díasBuenas tardes Buenas noches.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Saludos y Despedidas.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
El 18 de agosto ¡Buenos días!¡Buenas tardes! ¡Buenas noches! Warm-up How to find lesson plans and PPTs on teacher website: SraBernal.weebly.com Sign up.
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Español 1 – U1: Mucho gusto Los mandatos de la clase
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
E L VOCABULARIO Lección Preliminar. Hola ¿Cómo estás? ¿Cómo te llamas? Bien. Muy bien. Más o menos. Mal. Muy mal. Me llamo… ¿Y tú? Regular.
Do-Now If you have not done so, complete the crossword puzzle on page 3 dealing with Spanish greetings. (If you did do the puzzle already, please read.
Aim: How many ways can you greet a person in Spanish? Do Now: Copy vocabulary -> Translate the ones you know 1. Buenos días 11. ¿Cómo estás? 2. Buenas.
Día número 44—español 1 CORRECT the second part of the CINCO WS
the question words=Meaning & Spelling including punctuation
5. STUDY for the voc test that was moved to MONDAY.
Transcripción de la presentación:

el 26 de agosto 2. Entregar (turn in) la tarea TARDE (papel de procedimientos) REFLEXION: el 26 de agosto Hoy aprendí today I learned : Tengo una pregunta I have a question : En la clase me siento In class I feel : Para aprender mejor necesito In order to learn better I need to : La TAREA: 1. Get supplies 2. Complete & Bring the procedures paper if you haven't brought it yet. 3. STUDY voc on list and on ACTs 4. Do a self quiz for the second half of the voc #14-26 per 4: Also finish the Autoprueba Voc 1 #1-13 we were doing in class. 7. Escribir una reflexión. 4. La canción: las palabras interrogativas 5. Per 4: Demostrar cómo hacer (to do/make) un autoprueba (self quiz) y darles (give to them) tiempo para completarlo. Otras clases: trabajar en el autoprueba para la segunda parte del Voc #1 # MIENTRAS (while) la maestra (teacher) estampa la tarea (HW). 6. Repasar: Gustar 1. REPASAR (review) : ¿Cómo te llamas?—Answer: Me llamo… ¿Quién eres?—Answer: Soy… ¿Cómo estás?—Answer: Estoy bien, gracias ¿y usted? 3. Distribuir el plan de estudios (syllabus) y hablar de los requisitos de la clase. Si (if) hay (there is) tiempo:

En el frente: Escribe (write) tu nombre GRANDE y dibuja una actividad que te gusta hacer: Etiquetas de identificación con nombre y dibujo (name tags) Ana Bernal En el dorso: escribe 2 verbos (actividades): una actividad que te gusta (pleases you) y una actividad que no te gusta. ViajarMentir to travelto lie Explicación del verbo GUSTAR (to be pleasing / to like)

En español: to say that you like something, y ou literally say that something pleases you. S o you say: Me gusta... (The verb or noun that follows is pleasing to me) Ju st like YO is optional and used to emphasize or clarify in present tense conjugations, A mí at the beginning is optional and used to emphasis or clarify who likes the activity or noun that follows. (A mí) me gusta viajar. (Traveling is pleasing to me.) NOTE: The verb ends in AR/ER/IR (the infinitive form) but translates as the -ing form (gerund or present participle) Conversaciones: ( Yo) soy... or (Yo) me llamo... ¿Cómo te llamas tú? ¿Cómo se llama usted? ¿y (and) tú/usted? ¿Qué te/le gusta hacer? A mí me gusta___ (__ is pleasing to me) A mí no me gusta ___ ¿y a ti/usted? Explicación del verbo GUSTAR ¡Mucho gusto! ¡Igualmente! (Likewise!) ¡ Qué genial! (That's great!) ¡ a mí también! (I do too!) ¡ a mí no! (I don't!) ¡ a mí tampoco! (I don't either!) ¡ a mí sí! (I do!)

La canción de las palabras interrogativas ¿Por qué? Why? ¿Cuándo? When? ¿Qué? What? ¿Dónde? Where? ¿Cuánto? How much? ¿Cómo? How? ¿Quién es? = Who is there? (Knock, Knock, Knock) Who's there?

InglésQ3 SpQ2 SpQ1Sp 1st word from list in English. Always use the number of the voc word Start here. Look at Eng word and write the Spanish word from memory. 2nd word from list in English If you don’t know the word, go on to the next word 3rd word from list in English,et c. When you finish testing yourself, go back and correct your mistakes & write in the ones you skipped with a red pen. Study the words you missed. Fold this column back and test yourself again in the Q2 column. Instrucciones para un autoprueba: (self quiz) 1.Fold paper long ways to create 4 columns. 2.Write the heading including page number, name, period, date in the top right corner. 3.Write the title of the Voc list: where the words are coming from in the center. 4.Write the vocabulary words in English in the first column. Use the same numbers as the list. 5.Do your first self quiz on the farthest column to the right. A)Look at the word in English and write the answer in Spanish. B)Correct your self quiz with a different colored pen using your vocab list. C)Fill-in any words you didn’t know and make corrections for spelling and accents. D)Study the words you missed. 6.Fold your first self quiz behind the paper and do the second self quiz in the middle column (Q2) following the same steps as above. 7.Do the third self quiz following the same steps. 8.If you need more practice, you can fold the paper forward and do more self quizzes on the back. Nombre ____________________ Per ____ Vocabulario: Para Empezar (Página 22) Saludos ____________________________ Saludar ____________________________ Despedidas _________________________ Despedirse _________________________ Presentar __________________________ Presentarse _________________________ To greet someone 1.Buenos días 2.Buenas noches 3.Buenas tardes 4.¡Hola! 5.¿Cómo te llamas? 6.¿Cómo se llama Ud.? 7.Me llamo… 8.Encantado(a) 9.Igualmente 10.Mucho gusto 11.señor, Sr. 12.señora, Sra. 13.señorita, Srta. To ask and tell how someone is 14.¿Cómo está Ud.? (formal) 15.¿Cómo estás tú? (familiar) 16.¿Qué pasa? 17.¿Qué tal? 18.¿Y tú? / ¿Y Ud.? 19.(muy) bien 20.nada 21.regular 22.gracias To say goodbye 23.¡Adiós! 24.Hasta luego. 25.Hasta mañana. 26.¡Nos vemos!

Attachments B--Syllabus 2014 ACC Sp1--Signature only.doc