Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
¿Sabes en 5 minutos? Completar p. 85 en el libro de práctica (morado)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Lesson Ser and Adjectives. Subject Pronouns I - yoWe- nosotros You - tú he- é l They- ellos She- ellaThey- ellas You (formal)- You all- -usted -
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Hoy es miércoles, el 4 de febrero
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Talking about families
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es la 29 de enero del 2015 Propósito # 49: ¿Qué muebles tienes en tu sala? Actividad Inicial: using the words from.
Español de octubre.
+ Adjetivos y Personas. + ?Cómo eres? What are you like???
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
Hoy es miércoles, el 14 de enero
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
REPASO (REVIEW) Study the verb charts for your quiz!
Hoy es lunes, el 9 de marzo 2/3/15. Translate these sentences into English. 1.Eres nicaragüense. 2.Él es alto y moreno. 3.Ustedes son de los estados unidos.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Bellringer Lunes, 29 de noviembre del 2010 The head = The body = The legs = The arms = The fingers Word of the day Yo = I.
20/1/15 HOY ES MIÉRCOLES, EL 20 DE ENERO. OBJETIVO: I can write complete sentences to describe someone.
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
Vocabulario 5 Physical descriptions
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Describing People: Personality Traits Lunes, el 12 de enero.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Do Now.
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Los verbos de Español 1 Spanish 1 verbs, Unidad 1, Etapa 1.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Descripciones fisicas
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¿Cuántos años tiene él / ella? How old is he / she? Él / Ella tiene… años. He / She is … years old.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
El 24 de marzo español 1 ¡Hay 6 días hasta las vacaciones de primavera!
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15

Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for you? Why or why not? Would you like more workdays in the future?

Change these sentences into English: 1. Ella tiene pelo largo. 1. Ella es muy simpática. 2. Él es alto. 3. No tiene pelo largo. 1. She has long hair. 2. She is very nice. 3. He is tall. 4. He doesn’t have long hair.

In your notes...  Make a chart that has the verb SER on one side, and TENER on the other.  Take out your physical characteristics handout.  Write each vocab word in one of the columns depending on the verb you would use with it.

SER  Feo, guapo  Alto, bajo  Gordo, delgado  Joven, viejo  Rubio, moreno  calvo TENER  Trenzas  Barba  Bigote  Lentes  Ojos: avellanos, cafés, negros, azules, verdes  Pelo: lacio, risado, cort, largo

A note about “el” El = theÉl = he

Ser: to be Yo Tú Él, ella, usted Nosotros Ellos, ellas, ustedes

Ser: to be Yosoy Tú Él, ella, usted Nosotros Ellos, ellas, ustedes

Ser: to be Yosoy Túeres Él, ella, usted Nosotros Ellos, ellas, ustedes

Ser: to be Yosoy Túeres Él, ella, ustedes Nosotros Ellos, ellas, ustedes

Ser: to be Yosoy Túeres Él, ella, ustedes Nosotrossomos Ellos, ellas, ustedes

Ser: to be Yosoy Túeres Él, ella, ustedes Nosotrossomos Ellos, ellas, ustedes son

Tener: to have Yo Tú Él, ella, usted nosotros Ellos, ellas, ustedes

Tener: to have Yotengo Tú Él, ella, usted nosotros Ellos, ellas, ustedes

Tener: to have Yotengo Tútienes Él, ella, usted nosotros Ellos, ellas, ustedes

Tener: to have Yotengo Tútienes Él, ella, ustedtiene nosotros Ellos, ellas, ustedes

Tener: to have Yotengo Tútienes Él, ella, ustedtiene nosotrostenemos Ellos, ellas, ustedes

Tener: to have Yotengo Tútienes Él, ella, ustedtiene nosotrostenemos Ellos, ellas, ustedes tienen

¿Correcto o incorrecto? Yo soy es guapo. Yo soy guapo. Él es guapo.

¿Correcto o incorrecto? Ella es pelo lacio. Ella tiene pelo lacio. El pelo es lacio. Su pelo es lacio.

¡Vamos a practicar! See the word Write a sentence Earn points accordingly: 5 = perfect sentence. 4 = one mistake 3 = many mistakes 2 =nice try 1 = what?

Calvo El bebé es calvo.

Ojos avellanos La niña tiene ojos avellanos. La niña = ella

gordo El gato es gordo.

Feo El gato es muy feo.

Bigote El hombre tiene un bigote.

vieja La mujer es vieja.

Pelo corto La mujer tiene pelo corto.

Lentes El hombre tiene lentes.

Chromebook:  Log on to Powerschool  On your signed gradecheck slip, write down a list of all the assignments you are missing or got a D or F on.  Turn it in  Go to Quizlet and practice with the verbs SER and TENER

Bookwork : Write out the paragraphs and fill in the correct conjugations of the verbs. Do this in your notebooks. TENER  Página 228 en el libro, actividad 9, Rompecabeza s SER  Página 158 en el libro, actividad 15, línea romántica

Para entregar:  Signed gradecheck slip with missing assignments written on it  bookwork

Tarea:  SER worksheet  Final draft of Describing People Project complete with picture due on Monday, Feb 2 nd !  There will be a quiz on describing people on Friday, February 6 th. More information to follow.