Entrada 28/3 Fill in the charts with the correct forms of hacer and ir/ser in the preterite.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 6- La ropa Repaso del vocabulario y de los conceptos gramáticales.
Advertisements

Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
HOY ES EL VEINTISIETE DE ENERO Step 1: Decide which adjective form is correct. Step 2: Write the entire sentence. 1.Los espaguetis son horrible/horribles.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Hacer Ahora Lunes, el 2 de mayo Complete each of the following sentences by choosing the correct verb from the word bank and conjugating it in the past.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
1a apuntes de gramatica GUSTAR- TO BE PLEASING.
 List 5 verbs in Spanish that have to do with school (example: estudiar)
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Hoy es miércoles, el 9 de abril
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
Para hacer ahora Identifiquen:
VERBOS COMO GUSTAR. TAREA DEL TIMBRE ANSWER THE FOLLOWING SENTENCES IN COMPLETE SENTENCES IN SPANISH 1. ¿QUÉ TE IMPORTA? 2. ¿QUÉ TE INTERESA? 3. ¿QUÉ.
-ER and –IR Verbs.
Examen Lección Preliminar pgs
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Me llamo _________ Clase 701 La fecha es el 16 de enero del 2014
Review Assignment Unidad 3 Lección 1.  With singular nouns use: me, te, le, nos, les with GUSTA  With plural nouns use : me, te, le, nos, les with GUSTAN.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
Exam format Unidad 4 etapa 1
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Repaso (2) Escribir una carta (2)
Meta: use new vocabulary and the past tense to write 2 parragraphs in spanish Entrada: estudiantes Entrada: estudiantes canción canción Escribir Escribir.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Para hacer ahora When do we use the preterite tense? What words can be used to signal the use of the present tense? What words can be used to signal the.
¡Clase de Español! Verbos Regulares ER. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to eat= ___________ 2.to drink = _____________ 3.to share=
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Hoy es jueves el tres de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Name 3 things that will be on the quiz tomorrow. (in English) Pregunta.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
El abrecerebros 8/1/16 Complete the following given the stem-changing verbo: poder (o>ue) – to be able to / can 7. Translate: No podemos comprar un carro.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes you will create two sentences in Spanish using the verb ‘hacer’ in the preterite (past) tense. You will need to.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Me llamo _________Clase 702 La fecha es el 16 de enero del 2014 Propósito # 42: ¿Qué haces en casa después de las clases? Actividad Inicial:  Completa.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
TRINA MOBERG Me gusta jugar con los libros Día cinco.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Hoy es jueves el 28 de enero Today is Thursday, January 28. Escriba en ingles: What are el bistec_______, el pollo_________, el pescado___________? ¿Qué.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
SEMESTER EXAM Review. Overall  100 questions  Monday: 1-52  Vocabulary  Definitions  Agreeement  Subject pronouns  Time  Present Tense Verbs 
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Lección 12 – 20 y 24 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Lección 11 – 19 y 20 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Review for Chapter 5 Test
Repaso para la prueba Conjugate the following –ir verbs using the preterite tense. 1. Claudia __________ (repetir) 2. Pedro y tú ___________________ (pedir)
Transcripción de la presentación:

Entrada 28/3 Fill in the charts with the correct forms of hacer and ir/ser in the preterite.

 Entrada  La pelota – repaso  Exámen 8A  Turn in 2 review packets Goal: Students will be able to demonstrate mastery of 8a vocabulary and preterite tense verbs related to vacations and trips in Spanish. Horario 28/3

Answer the following with the correct vocabulary word in Spanish from your list. These are all locations, and your choices are listed below. 1. Me gusta ir de compras _______________ 2. Necesito trabajar a las ocho _______________ 3. Me gusta levantar pesas _______________ 4. Estudio para mi examen de inglés ____________ 5. Me encanta comer espaguetis ______________ Choose from the following and translate to Spanish: Library/work/mall/gym/restaurant/church/movie theater/pool/ Entrada 28/3

 Entrada  Las canciónes  Práctica 1-8  Ppt  Encuentra a tu compañero/a  Escribe 5 frases  Encuentra a otro grupo y comparte las frases.  Escribe la cosa que encuentras Goal: Students will be able to use the new vocabulary and grammar to communicate about locations in Spanish using multiple resources. (Classmates, notes, teacher) Horario 28/3