Las normas del insti Goles: To know how to say what the school rules are and what you think of them, using impersonal constructions.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las obligaciones.
Advertisements

In pairs work out what the following description means... Mi Instituto es bastante pequeño, con solo doscientos cincuenta alumnos de entre tres y dieciocho.
To practice reading strategies To consolidate school activities
Las reglas y las normas del insti (the rules)
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
The Verb Ir. Conjugation The simple conjugation rule of remove what makes it an IR, ER, or AR verb doesnt work here. – First of all, that would leave.
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Ir + a + infinitive Going + infinitive (Know how to spell in all forms)
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
WALT: Talk about healthy living
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Saber v. Conocer y Se Permite v. Se ProhÍbe. Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." saber and conocer. These.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Capítulo 4.2 vocabularios En el colegio. El auditorio (auditorium) La biblioteca (library) El concierto está en el auditorio. ( The concert is in the.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Para hacer ahora Identifiquen:
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
These verbs do not change like you think they will!
WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
El reglamento de la casa
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
FrasePres., Pret., Fut. 1.Voy de vacaciones con mi familia. 2.Ayer jugué al fútbol en el parque con mis amigos. 3.Mañana, vamos a ir de compras. 4.Mi hermana.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
Jeopardy All About Me Escuela/ Casa Chillin’ Getting Around Semester Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Direct and Indirect Object Pronouns. Objetos Directos 0 Receives the action of the verb. 0 Answers “whom” or “what” after the verb. 0 Can be a noun or.
¡Hola Papa! Espero que estés bien. Hay muchos problemas aquí en el pueblo. Hay muchos tiros por la noche, y Angelita está muerta. No puedo salir por la.
Para empezar: Connect 4! Can you connect any 4 words in a row? ColegioUniformeFeoBonitoAlumno FaldaChicosEspañolAsignaturasInteresante AburridoReglasEstrictoDeberesCorbata.
Voy a un colegio especializado en. Hay 1800 (mil ochocientos) estudiantes y unos 200 (dos cientos) profesores. El colegio tiene buenas instalaciones. Hay.
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
¿Cómo eran los institutos? Goles: To use the imperfect tense to say what schools used to be like.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
Tener que vs. Hay que Se prohíbe ….
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Los infinitivos.
Hoy es lunes el treinta de noviembre HAGAN AHORA: Fill in the blank with the correct form of the verb 1.En la clase de español, yo ____________ (hablar)
Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
This powerpoint can be found on the VLE 1. Voy llevar mi gorra y gafas de sol. 2. ¿Que vas a llevar esa falda?. 3. ¿ Que vas a llevas mañana? 4. Vamos.
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
EspañolInglésObligatoria Optativa las matemáticas las ciencias el dibujo el diseño y la tecnología la informática la historia la música el teatro la administración.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
Starter In Teams of Two. Each team takes it in turn to either start or finish a sentence. Team members may confer but a different member must speak each.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
STARTER Match up the correct translations
en casa una afueras Vivo las a.
To talk about school rules and use ‘se puede’ and ‘se debe’
Transcripción de la presentación:

Las normas del insti Goles: To know how to say what the school rules are and what you think of them, using impersonal constructions

Otra Vez Voy a un instituto, y llevar uniforme. Mi instituto es y hay muchas instalaciones. Me gusta porque es. Antes, no habían y los profesores eran mixto, masculino, femenino tenemos que, hay que, no tengo que grande, moderno, antiguo la biblioteca, el campo de fútbol, el bloque de ciencias muy grande, bastante nuevo/a, un poco tranquilo/a ordenadores, pizarras interactivas, buenas instalaciones de deportes estrictos, amables, inteligentes

¿Qué significan las normas? p53, ejercicio 5 aIt is forbidden to wear makeup bIt is forbidden to wear jewellery and piercings cIt is forbidden to listen to your Mp3 player in class dIt is not permitted to use your mobile or to send messages in class eIt is not permitted to eat chewing gum in class fYou must not run in the corridors gYou must not go out of school during the school day hThe pupils have to be punctual and nice iThe pupils must not be disobedient nor rude.

Escuchad e identificad las diferencias I:\The New GCSE\el Instituto\p53 listening spot the difference school rules.docx

En mi instituto... En el colegio... Aquí.... Es absurdo que......no se debe......no se permite......está prohibido......no deberíamos.....comer chicle en clase...escuchar tu MP3 en clase...salir del instituto durante la jornada escolar...llevar maquillaje Traduce las frases : 1)Here it is not permitted to wear makeup 2)In school it is prohibited to eat chewing gum in class 3)It is absurd that we shouldn’t leave school during the school day 4)In my school you must not listen to your MP3 player in class. Adivinad la frase: 0/3No es correcta 1/3Una parte es correcta 2/3 Dos partes son correctas 3/3 La frase es correcta

Consecuencias