Capítulo 7A. Cápitulo 7A Vocabulario Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cuánto cuesta? OBJETIVOS: *to talk about clothes, shopping & prices
Advertisements

La ropa Mosaicos, pp. 206, 207, 241. La ropa de Malena y su amigo There are many types of clothing that Malena wears throughout the year. Some clothes.
El Enfoque: jueves, el 28 de enero
Vocabulary c.7A Sp. 1 Realidades.
buscar to look for comprar to buy el dependiente, la dependienta salesperson.
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
¡Bienvenidos a la clase de español!
La ropa. La gorra Llevo una gorra La camiseta Llevas una camiseta.
buscar to look for comprar to buy el dependiente, la dependienta salesperson.
1. To buy 2. To enter 3. To look for 4. To plan/ to think 5. To prefer 6. To want 7. To cost 8. To wear 1. Comprar 2. Entrar 3. Buscar 4. Pensar, e->ie.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
LA ROPA. la camisa la camisa la camiseta la camiseta la blusa la blusa.
El abrigo La chaqueta La bufanda Las botas Los guantes.
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
Lección 6: Primera parte Chapter Goals In this chapter you will learn how to: Discuss and describe clothing Go shopping at stores and markets Express past.
Apuntes 8A p “Exprésate” p slide 1 of 3 ¿Qué te parece... ? = What do you think about...? ANSWER: Me parece bien, mal, etc. Notice:
La Ropa.
SPANISH LEVEL 2 UNIT 7 VOCABULARY 1
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Empecemos 1.Yo __________ (dormir) 2.José y yo _______(pedir) 3.Tú ___________(empezar) 4.La comida_________(costar) 5.Ellos ______ (querer) 6.Vosotros.
buscar to look for comprar to buy el dependiente, la dependienta salesperson.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
¡Exprésate! UNO Chapter 8 Gramática 8-1, page 276 Costar Numbers to one million.
Capítulo 7A Tarjetas de vocabulario.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
¿ Cuánto cuesta ?. buscar to look for comprar to buy.
LA ROPA.
La ropa. La gorra Llevo una gorra La camiseta Llevas una camiseta.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Demonstrative Adjectives
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
LA ROPA. ¿Qué ropa hay en la foto?
English Spanish
Los Adjetivos Demostrativos (Demonstrative Adjectives)
El 8 de septiembre miércoles Calentamiento
Vocabulario: Ropa Grade 6 Señorita LaPorta. Make a t-chart that looks like the one below. You will need 13 spaces. Then write each Spanish word or phrase.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Los Adjetivos Demonstrativos
Vocabulario de 7A Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
La Ropa PALABRAS 2 CHAPTER 3. Una gorra Una chaqueta, una chamara.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
buscar comprar el dependiente la dependienta.
Buscar. comprar El/la dependiente entrar La tienda.
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
VOCABULARIO 7A Amanda Ewoldt. *Ir de compras Buscar.
Lección 6 Vocabulario De compras ¿Cuánto cuesta?.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
Ir de compras Going shopping ¿Cómo me ________ el sombrero?
7A- ¡VAMOS De compras! ROPA DEPORTIVA La gorra La camiseta El traje de baño Los pantalones cortos La sudadera ROPA DEPORTIVA La gorra La camiseta El traje.
Capitulo 7A La ropa. The clothes El abrigo The coat.
Do Now Write a short paragraph in Spanish, expressing what you do at night. Try to add in connector words and order phrases. Use your notes wkst. From.
LOS ADJETIVOS DEMOSTRATIVOS. point out people, places or things in relationship to the speaker – distance from the speaker always comes before the noun.
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
LA ROPA.
¿Cuánto cuesta? Capítulo 7a.
Vocabulary 7-A De Compras.
Vocabulary 7-A.
Transcripción de la presentación:

Capítulo 7A

Cápitulo 7A Vocabulario

Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear on the screen  The first of the 2 students to correctly identify the picture wins that round  The winner of the round remains standing and moves to the next desk  If the standing student does not win the round he or she must sit at the desk of the student who defeated him or her  The winner is the student who remains standing for the longest period of time

Password Game  The class will be divided into 2 teams.  Each round 2 members of the team will come forward.  They will sit with their backs to the screen.  People on their team will have 30 seconds to describe what is on the screen to the 2 guessers.  If those 2 people correctly guess the vocabulary word in Spanish in the 30 seconds, that team will win 1 point for that round.  The team with the most points at the end of the game wins.

People giving clues must  not say rhymes with….  not just say the English translation.  keep their hands down (they cannot use their hands to act out words).  Be creative. For example, if the word was liquidación, they might say:  Red dot  Day after Thanksgiving  Good deals  Etc.

La camiseta

Las botas

La tienda de ropa

novecientos 900

El dependiente La dependienta

El abrigo

mil 1.000

El precio

ochocientos 800

Los calcetines

La blusa

quinientos 500

La camisa

Los zapatos

La tienda

setecientos 700

La chaqueta

cuatrocientos 400

Los pantalones

Los pantalones cortos

La sudadera

La gorra

El suéter

El traje

doscientos 200

El traje de baño

El vestido

seiscientos 600

La falda

trescientos 300

Los jeans

Buscar

Comprar

¿En qué puedo servirle?

Entrar

¿Cómo me/te queda(n)?

Me/te queda(n) bien/mal.

Llevar

Nuevo,-a

Quizás

Perdón

¡Vamos!

¿Cuánto cuesta(n)…?

Costar

Tanto

Tener Razón

Los/las dos

Este, esta

Estos, estas

Ese, esa

Esos, esas