Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lección Preliminar.
Advertisements

Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Frases para la clase Español 1. In the classroom… Abran los libros. (Open your books.) Cierren los libros. (Close your books.) Escriban. (Write.) Escuchen.
Classroom Expressions
Hoy es lunes, el 8 de septiembre
Los días de la semana Days of the week.
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Hoy es lunes, el 6 de octubre. Esponja: ¿Qué significa? 1. La chica 2. El estudiante 3. Hombre 4. Mujer 5. Señora 6. Una casa.
Español I Vocabulario 1.1. Where is…from? ¿De dónde + ser…?
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Hoy es lunes, el 15 de septiembre. Esponja: Take out your notes and find your “introducciones” section. 1. Practice introducing yourself to each of your.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
Hoy es lunes, el 27 de abril. ESPONJA: Respondan a las preguntas y usen la información en los parentesis.: 1. ¿Qué reciben ustedes? (unas cartas) 2. ¿Qué.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
¡BUENOS DÍAS, BUENAS TARDES!
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Monday – SUB!/grade MP 11 y 12 Tuesday – Correct MP practice activities in book Wednesday – Questions + Jeopardy Thursday – quiz Friday – listening.
Lunes, el 26 de enero. 1. Any questions about the homework due yesterday or today? 2. Review 3. Learn how to conjugate verbs in the present tense 4. Ser.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Hoy es lunes, el 8 de septiembre. Esponja: In the following situations, what might you say? 1. Ms. Simpson has come to talk with the class, but you’re.
Survival Spanish – SPA II y III
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?
Hoy es viernes, el seis de septiembre
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
En la clase In class. Abran los libros Open your books.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Hoy es lunes, el 16 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. the jacket 2. the t-shirts 3. a purse 4. the blouses 5. some socks 6. the pants 7. a dress.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 16 de octubre de 2015 Today is Friday, October 16, 2015 Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
Agenda : *Repaso *Numbers * Months *Days of the week As you come in, please take a marker board and put in under your assigned seat.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Spanish I Lección Preliminar
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Hola Unidad 3.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday – presentations Thursday – presentations Friday – review + look at Etapa 1

Hoy es lunes, el 29 de septiembre. Esponja: ¿Cómo se escribe? 1. 1, , , ,400, ,222, ,832

p. 6 y 8 (Más Práctica) 10

Más Práctica (worksheet), p. 7 Due: miércoles You will not have class time to finish this! 10

p. 1-3 #3, #5, #8 10

Hoy es martes, el 30 de septiembre. Esponja: Grab a book from the shelf and open to page 14!

p. 14 y 15 Simón dice: Actividad 17 Actividad 18 15

p

p. 18 y 19 Actividad #1: clase Actividad #2: grupos Actividad #3: parejas Actividad #4: solos 20

Hoy es miércoles, el 1 de octubre. Esponja: ¿Cómo se dice?: 1. I don’t know. 2. Raise your hand. (Pretend you’re speaking to a group.) 3. Open your books. (Pretend you’re speaking to a group.) 4. Sit down. (Pretend you’re speaking to a group.) 5. Repeat, please. Take out your “Más Práctica” and presentation notes! We’ll start by correcting page 7; then, you have 5 minutes to practice with your partner.

Use a different color to correct with! p. 7 10

Everyone will be presenting today and tomorrow When you are not presenting, you should be listening to your classmates. Stay in your seat until each presentation is done.

How will you be scored?

Hoy es jueves, el 2 de octubre. No esponja today! Take out your presentation notes—we’re going to get going right now!

p

p

Hoy es viernes, el 3 de octubre. No esponja today! Please get a book from the shelf.

Write this information in your planner! When: Next Wednesday (October 8) You will work with a partner (you can choose and start practicing ahead of time) Must include: Greetings Introductions Asking and Explaining where you are from Goodbyes Rubric

Personas (people): el chico = the boyla chica = the girl el muchacho = the boyla muchacha = the girl el hombre = the manla mujer = the woman el señor = mr. (mister)la señora = mrs. (mistress) la familia = the familyla señorita = miss or ms. 10

Profesiones (professions): el doctor = the doctor (male)la doctora = the doctor (fem.) el estudiante = the student (m.)la estudiante = the student (f.) el maestro = the teacher (male)la maestra = the teacher (fem.) el policia = the policemanla policia = the policewoman 10

¿En dónde vives? = Where do you live? Vivo en… = I live in… Vive en… = He/she lives in… un apartamento = an apartment una casa = a house

Use your vocabulary notes to understand the information on page 28 and 29 “Preguntas Personales”