I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes. Learning Targets Talk about daily schedulesTalk about daily schedules Ask & tell timeAsk & tell time Say what.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

¿Qué hacen los estudiantes? ¿Con qué frecuencia¿ (How often?)
GO-GO VERBS.
El futuro.
Verbos el presente.
La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes..
I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes. Learning Targets Talk about daily schedulesTalk about daily schedules Ask & tell timeAsk & tell time Say what.
Present tense verb form review present tense ir a + inf.
Categorías Present Tense – ar Verbs La HoraWords of.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
AR Verbs *To make a verb have a subject, chop off the “AR” ending and add these endings:
LOS VERBOS EN “-AR”.
-AR VERBS how I learned to speak in complete sentences.
Español 7 Quarter 3.  ¿Cómo te llamas?  Me llamo…  ¿Cómo se llama?  Se llama… - El gusto es mío. - Encantado. - Igualmente. - Mucho gusto.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
1 Voces 1 Cap. 4 Los verbos regulares: -ar verbs.
Present Tense of -ar Verbs P. 84 Realidades 1 VERBS n A verb usually names the action in a sentence. n We call the verb that ends in –ar/ -er/ -ir the.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Telling time. When we want to know the time we say ¿Qué hora es?
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Conjugating –ar verbs in Spanish  A verb usually names the action in a sentence.  We call the verb that ends in -r the INFINITIVE.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
¿Qué hora es? How do we tell time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
-ar verbs Objetivo: to understand how –ar verbs conjugate in Spanish and match the endings to the subject pronouns.
Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.
Present Tense of -ar Verbs P. 84 Realidades 1 VERBS n A verb usually names the action in a sentence. n We call the verb that ends in -r the INFINITIVE.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Present Tense –AR verbs Unidad 2, Lección 2. Some (AR) verbs we know!  Escuchar – to listen  Tocar – to play  Alquilar – to rent  Estudiar – to study.
Expressions of Frequency
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
TENER= to have 1U2L1 The verb TENER= to have tengotenemos Yo tengoNosotros tenemos tienestenéis Tú tienesVosotros tenéis tienetienen Él, Ella, Ud. tieneEllos,
Capítulo 2 to talk about school subjects el almuerzo el arte (f.) las ciencias las ciencias de la salud.
E L V ERBO TENER How to say what you have and what you have to do in Spanish.
¿Qué hora es? Para preguntar la hora… To ask what time it is… ¿Qué hora es? What time is it?
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
1U2L1 AR Verbs LLEGAR endings [o, as, a, amos, áis, an] 1U2L1 AR Verbs LLEGAR = to arrive endings [o, as, a, amos, áis, an] llegollegamos Yo llegoNosotros.
Present Tense of -ar Verbs P. 84 Realidades 1 VERBS n A verb usually names the action in a sentence. n We call the verb that ends in -r the INFINITIVE.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
El arte. las ciencias el español la historia el inglés.
Hay que & Tener que. To talk about things someone must do, use these two formulas: Hay + que + infinitive Tener + que + infinitive.
UNIDAD 2 – LECCIÓN 1 Martes veintidos de septiembre del dos mil quince Objetivos de lección 1: 1.SWBAT talk about daily schedules, 2.ask and tell time,
Present tense of -ar verbs Forms of regular -ar verbs like estudiar, bailar, trabajar…
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Realidades 1 – Capítulo 2B
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Español 1—U2L1.  A verb is a word that expresses ________________________.  In Spanish, the verb takes a different form for each _________________.
Jeopardy 2.1 Vocab Tener Tener + queTime frequency
¿Qué hora es?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… (It is…)
Instrucciones: Think of an infinitive en español. Go up to the whiteboard and carefully use a marker to write the infinitive you have in mind. I’ll start:
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it  Son las ______.  Es la _______. To tell the time…
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
The present tense El Presente. Presente There are two parts to the infinitive of a verb.
PRESENT TENSE OF -AR VERBS A verb usually names the action in a sentence. We call the verb that ends in -r the INFINITIVE.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Unidad 2 Lección 1.
Transcripción de la presentación:

I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes.

Learning Targets Talk about daily schedulesTalk about daily schedules Ask & tell timeAsk & tell time Say what you have & have to doSay what you have & have to do Say how often you do thingsSay how often you do things

Telling Time 1:00Es la una.1:00 2:00Son las dos.2:00 3:15Son las tres y cuarto.3:15 4:30Son las cuatro y media.4:30 *Only the 1:00 is singular!

¿Qué hora es? [matching] Tell what time it is NOW. Son las ocho y diez. Son las once menos cuarto. Son las seis menos veinte. A.10:45 B.5:40 C.8:10

¿Qué hora es? 8:10 Son las ocho y diez. 8:10 10:45 Son las once menos cuarto. 10:45 5:40 Son las seis menos veinte. 5:40

¿A qué hora es la fiesta? What time is the party (at)? de la nocheLa fiesta es a las ocho y media de la noche.

¿A qué hora es…? de la mañana.La clase de español es a las ocho y cuarto de la mañana. de la tardeLa clase de historia es a las dos y cinco de la tarde. Me gusta la clase de español.

¿A qué hora…? 1. Arte / 11:05 2. Inglés / 12:45 3. Ciencias / 9:30 1.La clase de arte es a las once y cinco (de la mañana). 2.La clase de inglés es a la una menos cuarto (de la tarde). 3.La clase de ciencias es a las nueve y media (de la mañana).

TENER The verb TENER tengotenemos Yo tengoNosotros tenemos tienestenéis Tú tienesVosotros tenéis tienetienen Él, Ella, Ud. tieneEllos, Ellas, Uds. tienen tengo Yo tengo un perro. Él se llama Barkey.

Sparkey Barkey tiene un amigo. Se llama Sparkey. Tenemos que caminar con Barkey y Sparkey todos los días. ¿Tienes un perro? *tener que = to have to Barkey

Tener que + infinitive Tener que + infinitive to have to do something… Write what they have to do. 1. Yo / tomar apuntes 2. Miguel / estudiar 3. Nosotros / llegar a tiempo 4. Ellas / usar la computadora 1.Tengo que tomar apuntes 2.Miguel tiene que estudiar. 3.Tenemos que llegar a tiempo. 4.Ellas tienen que usar la computadora.

How often…? Add the phrases in RED where appropriate. De vez en cuandomuchas vecesmucho siempretodos los días tengo que 1. Yo tengo que tomar apuntes. tiene que 2. Miguel tiene que estudiar. tenemos que 3. Nosotros tenemos que llegar a tiempo. tienen que 4. Ellas tienen que usar la computadora.

Possible answers… tengo quede vez en cuando 1. Yo tengo que tomar apuntes de vez en cuando. siempre/ muchas vecestiene que 2. Miguel siempre/ muchas veces tiene que estudiar. tenemos quetodos los días 3. Nosotros tenemos que llegar a tiempo todos los días. tienen quemucho 4. Ellas tienen que usar la computadora mucho.

NUNCA (never) / SIEMPRE (always) Nunca Nunca tenemos que trabajar. Siempre Siempre tengo que hacer la tarea. Nunca & Siempre are USUALLY placed before the verbNunca & Siempre are USUALLY placed before the verb

LLEGAR endings [o, as, a, amos, áis, an] LLEGAR = to arrive endings [o, as, a, amos, áis, an] llegollegamos Yo llegoNosotros llegamos llegasllegáis Tú llegasVosotros llegáis llegallegan Él, Ella, Ud. llega Ellos, Ellas, Uds. llegan

AR verbs and Nunca/Siempre… nunca Nosotros nunca hablamos en la clase. nunca Yo nunca toco la guitarra. siempre Luisa siempre llega tarde. siempre Ellos siempre preparan la cena.

NEVER & ALWAYS Tell what these people NEVER & ALWAYS do. 1.Pedro / comprar regalos 2.Uds. / escuchar música 3.Teresita / dibujar

NEVER Tell what these people NEVER do. nunca/ siempre compra 1.Pedro nunca/ siempre compra regalos. nunca / siempreescuchan 2.Uds. nunca / siempre escuchan música. nunca / siempredibuja 3.Teresita nunca / siempre dibuja.

Consejos (advice) Tenemos un examen mañana. El examen es fácil si estudias mucho. Siempre tienes que llegar practicar español. Muchas veces tienes que tomar apuntes. Me gusta estudiar.