1. Take a Sabes Que paper on the 2 nd shelf of the cart. Write your answers to the questions below (write small!) in the 1 st space on the front side.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué harías? The Conditional Amy Burger- TE 408. The Conditional The conditional tense is used to talk about something that one would or could do. It.
Advertisements

¿Sabes tú? On a separate sheet of paper…. (you will be turning this one in!) Write the questions. Answer in complete sentences! 1.¿Cuál es tu comida favorita,
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Gustar- To like (to please)
Preguntas con el verbo “hacer”
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Día 67 Writer’s Workshop. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have.
LA TAREA ESTUDIEN – vocabulario de la página 120.
1A. INFINITIVES. Apuntes Infinitives  Verbs are words that are used to name  There are different forms of a verb, depending on who is doing the action.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
Español de octubre.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
First Five Silently enter and take a classwork packet. Go to your assigned seat. Place on your desk: 1. Your HW folder (upper left corner) 2. Completed.
First Five Silently enter and take a classwork packet. Go to your assigned seat. Place on your desk: 1. Your HW folder (upper left corner) 2. Completed.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
P LANEAR A TACAR R EVISAR F INALIZAR What is the prompt asking? What vocabulary words will you utilize? Make a list What tenses will you work in? Create.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Imperfect and preterite Ya conocía bien a esa chica cuando vino a mi clase. I already knew her Conocí a esa chica cuando vino a mi clase. I met her that.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
La tarea que entregan: crucigrama de vocabulario
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
A Conversar: Take turns asking your partner the following question. *Keep speaking until time is up! ¿Te gusta comer ____________________? (Do you like.
TENER review and Practice. Forms of tener are: Yo TENGONosotros TENEMOS Tú TIENESVosotros TENÉIS Él, ella, Ud. TIENEEllos, ellas, Uds. TIENEN.
Quasimodo: Correct the sentences Yo compro lo. ▫Yo lo compro. Ellos quieren las comprar. ▫Ellos quieren comprarlas. Nosotros estamos leiendolo. ▫Nosotros.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
ESPAÑOL 1 30 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 30 DE NOVIEMBRE DE 2015 Contesta en español : 1.¿Qué problema tenía _______? 2.¿Por qué.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
 Take out your answer sheet from the movie on The Dominican Republic.  You will finish watching the movie and answer the questions.  Period 1- 8:45-9:19.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
ESPAÑOL 2 8 de septiembre de LA CAMPANA HOY ES MARTES EL 8 DE SEPTIEMBRE DE 2015  Escribe en español:  1. What do you wear when it is cold? 
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Español 2 8 de septiembre de 2016.
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Transcripción de la presentación:

1. Take a Sabes Que paper on the 2 nd shelf of the cart. Write your answers to the questions below (write small!) in the 1 st space on the front side. Write the date as well. 2. Work silently and alone. We will talk in a moment. 3. Keep this paper in your binder until it is due on Friday, Sept. 12. QUESTIONS: 1.¿Cómo te llamas? Me llamo _Bob_____. 2. ¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre? Me gusta __jugar videojuegos___. 3.¿Qué hiciste este fin de semana? a) Yo fui..., yo estuve..., yo comí… yo hice…yo jugu é…

Yo puedo… Aprender algo de mis compañeros de clase Agenda: ¿Sabes Qu é ? Lectura libre (10 mins) ¿Cuál preferir í as? / Would you rather? La persona especial

Lectura libre

During Lectura Libre: NO DISTRACTONS WHATSOEVER (sorry!): –No getting new books –No bathroom passes –No throwing away trash –No talking –No sleeping –No writing –No drawing ¿Why? –Because we are reading.