Learning Targets 02/23 Yo puedo talk about how you feel and giving advice Yo puedo use estar, tener, sentirse Escoge: A.Tiene catarro B.Tiene miedo C.Tiene.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Unit 2 Lesson 1 ¡Somos estudiantes! -ar Verbs Present Tense Check Get your clicker!!
Advertisements

To talk about what you have to do use tener que + infinitive
Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias.
Hoy en clase 5.3 Describing physical and Emotional States: Expressions with Tener: pp Review of ANGEL 5.3 (5 min) Oral input: ¿Corresponden? Listen.
Capitulo 5 Las Vacaciones
Spanish IB Chapter 11 Quiz Review 1 Quiz will be Friday.
PARA HACER AHORA  en su diario personal “Mis actividades favoritas”
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 17/18 DE NOVIEMBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your homework out for me to check!!
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
DO NOW What does : TENGO mean?
Hoy es el cinco de febrero de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to talk about activities you like to do during the.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Negative Informal Commands. Bellwork  Traduzcan. (Translate)  1. ¿Qué te pasa?  2. Tengo catarro.  3. Ella está triste.  4. Tú debes dormir lo suficiente.
TENER Idioms Be afraid… be very afraid! Created by Renee Rehfeldt Blue Springs, MO, USA February 2007.
Emotions with ESTAR, SENTIR, and TENER. Emotions: Use the verb ESTAR with emotions and feelings: EstoyEstamos Estás EstáEstán.
I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes. Learning Targets Talk about daily schedulesTalk about daily schedules Ask & tell timeAsk & tell time Say what.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Spanish IB Explaining what happens to whom!. Metas de hoy…  Meta Grande: Hablan de hábitos sanos.  Talk about what is happening to whom.
¡Saquen os tarea y os lista de vocabulario! 14 octubre 2010.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Learning Targets- Yo Puedo- I can I can identify possessive adjectives I can read a paragraph and answer questions I can identify the meanings of Saber,
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
Español 1 lunes el 8 de septiembre Daily Warm-Up: Mott Mini Lesson Fill out book condition form (1 st hour) Vowel Sounds & alphabet practice Tarea (HW):
TENER Idioms Be afraid… be very afraid!. The verb TENER Tener  to have tengotenemos tienestenéis tienetienen.
 Grab the “SER vs. ESTAR” handout from the front of the room.  Fill out the conjugations of Ser and Estar at the top of the sheet. QUASIMODO:
The verb estar To Be. Estar ☆ estar is used to express: 1)location 2)feelings/emotions.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Tener que + infinitive Hay que + infinitive
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es martes. Es el 24 de septiembre ¿Cómo se usan los verbos del presente del indicativo para expresar actividades habituales? PARA HACER AHORA  
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Usando “Tener” Hakeem Shabazz and Brandon Person-Boyd 12/3/13 Spanish I.
Compañeros para hoy. Si no está, pasa al frente. 1 y 17 2 y 18 3 y 19 4 y 20 5 y 21 6 y 22 7 y 23 8 y 24 9 y y y y y y 30.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Chapter 2- Quiz Outline Primer Paso Quiz. Primer Paso- Parte I Fill in the blank with the correct form of estar. Fill in the blank with the correct form.
Si no estabas en clase hoy… Please review “El Diccionario” de Capítulos 5 y 6. Last night’s homework was to write 4 questions. Today in class we went over.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
¡Buenos Dias! Hoy es el 12 de septiembre Ahorita/Do Now: Copy the vocab word into your vocab section Take out your homework Paper from your “notas (notes)”
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Viernes el 4 de diciembre Períodos 1, 2 y 9. Have your homework (paquete pgs ) out and ready to be checked right away. Quiz your partner on vocab.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Español 3 7 y 10 de noviembre de La Campana Hoy es lunes el 10 de noviembre.  Mira las metas (goals) que escribiste para el primer cuarto.  Escribe.
Hoy es el 16 de octubre, Hoy es miércoles. La pregunta: Lean el fondo cultural en la página ) What is a metate? 2.) What do you think Rivera wants.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Me llamo _____________ Clase 702 La fecha es el 7 de marzo del 2016 Proposito #54: ¿Como repasamos para la prueba del mañana? L.O: to review the form and.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Hoy es viernes, el dos de mayo. La Meta: ¿Con quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del miércoles para repasarla. (Take out Wednesday’s homework to.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
Tener and Tener Idioms. Tener = to have Yo tengo Nosotros,-as tenemos Tú tienes Vosotros,-as tenéis El Ellos Ella tiene Ellas tienen Ud. Uds.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Diario #4 Ser O ESTAR ¿Por Qué?
Check that your essay has your name and period
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Quasimodo: Tienes que traer la tarea (dibujos con vocabulario) al escritorio del maestro.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Hoy es miércoles. Es el 1º de septiembre
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Transcripción de la presentación:

Learning Targets 02/23 Yo puedo talk about how you feel and giving advice Yo puedo use estar, tener, sentirse Escoge: A.Tiene catarro B.Tiene miedo C.Tiene calor D.Tiene sueño Connections?

Hoy en clase La tarea: WB 81 & 82; P. 251# 27¿Quién es? Tocatimbre- 2 sided handout- How you feel/review reflexives Discuss meanings from Workbook pages, Socrative homework check. T-Chart: Consejos y asuntos;- Kahoot.it if time allows Socrative-7.2 Vocabulario & WB81-82 homework check. La tarea: Review sheet 7.2 vocab (quiz tomorrow)

WB81 a menudo, a veces, siempre, nunca

WB82