Hoy es lunes, el 29 de noviembre Pull out your warmup calendar and contesta las preguntas en oraciones COMPLETAS! 1. ¿Qué tienes en tu mochila? 2. ¿Cuántos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Advertisements

Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Mi dormitorio My bedroom
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Do Now.
Los estudiantes y sus actividades miércoles, el 28 de enero.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
 Gramática A few notes about grammar Make sure you are studying at least 20 minutes a night!
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
¡Buenos Dias! Hoy es el 12 de septiembre Ahorita/Do Now: Copy the vocab word into your vocab section Take out your homework Paper from your “notas (notes)”
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, el 29 de noviembre Pull out your warmup calendar and contesta las preguntas en oraciones COMPLETAS! 1. ¿Qué tienes en tu mochila? 2. ¿Cuántos pupitres hay en la clase? 3. ¿Cuántos cuadernos tienes en tu mochila? 4. ¿Tienes una calculadora grande o pequeña? 5. ¿Tenemos una computadora en la clase? 6. ¿Llegas a tiempo o tarde a tus clases? 7. ¿Sacan tus amigos buenas o malas notas? 8. ¿Quieres un armario?  Hoy:  Escritura Libre  Tarea: Layered Foldable Book – due miércoles EXAMEN (TEST) – jueves, el 2 de diciembre

ESCRITURA LIBRE No English words in the story except for names. Keep the sentences and story line simple. Get your story idea ahead of time. Use lists if you have them. Use words that you already know. If you don’t know a word, don’t use it or reword the idea. Use as many adjectives as possible. Spell as accurately as you can and then move on. Add another character when you get stuck. Use posters from the room as help. Illogical stories are o.k.  Follow all directions correctly as the final product will be a QUIZ GRADE!  Write without stopping for 15 minutes. Your story needs to be SCHOOL RELATED & include:  5 school related VERBS and 5 school related NOUNS ( )  100 words. NO LIST OF WORDS!  2 present progressives  2 irregular verbs  1 gusta/encanta used correctly

TIME IS UP When time is up, count the number of words and write it on the top right hand section in your composition book, with today’s date.

EDITING ESCRITURA LIBRE Use a green colored pencil. green = verb conjugation. ◦ Read the story – focus on verb conjugation.  Be sure the verb ending match the subject.  Present progressive – need verb estar and the 2 nd verb ending in –ando or –iendo  Irregular Verbs Use a different color – circle the 5 school related verbs, the 5 school related nouns, the 1 present progressive, 1 irregular verb & 1 gusta/encanta Be sure that the person correctly uses gusta/encanta Did they include me/te/le? Did they write gusta / encanta if it is one thing and gustan / encantan if it is more than 1 thing? Use a blue colored pencil. On bottom write azul = adjective agreement. ◦ Read the story – focus on adjective agreement.  Are adjectives after the noun they agree with?  Does the gender match? feminine/masculine  Does the number match? singular/plural

Hoy es martes, el 30 de noviembre  Calentamiento: Agarra una computadora – grab YOUR number – DO NOT OPEN IT YET!  Grab your composition book & look at your story & divide it into 6-7 sections (pages). EXAMEN (TEST) – jueves, el 2 de diciembre  Hoy:  MiniLibro  Tarea: Layered Foldable Book – due mañana

Minilibro – this is a QUIZ GRADE 1. Go to my website on the DSMS website (teacher webpages tab) 2. Download the minibook template to the desktop 3. Log into the server 4. SAVE as FIRSTNAMELASTNAME MINIBOOK to the server 5. Now you may begin to work! Type your story on the pages first! 6. Be sure you have underlined or bolded all of the required items – look at your rubric 7. NO IMAGES UNTIL ALL TEXT IS TYPED!

Hoy es miércoles, el primero de diciembre Hoy: Finish Minilibro Actividades de Repaso (Review Activities) – Quizlet, Conjuguemos Tarea: Estudia para el examen  Calentamiento: Agarra una computadora – grab YOUR number & begin working on your minicuento EXAMEN (TEST) – TOMORROW!

Minilibro – this is a QUIZ GRADE 1. Finish typing your story. 2. Be sure you have underline or bold - look at your rubric 3. Double check your grammar & spelling. 4. Add images (1 per PAGE including cover page) – Easiest if you use clipart from Microsoft. If using images from websites, you need to put where you get your images on the back of the book. 5. Count your words (not including title) and put number of words on the back cover. 6. When you finish, have someone who is finished look over it and read it and double check for errors. 7. FLIP THE BOTTOM ROW! Hold down SHIFT key and click on all images & text then rotate at one time. 8. Check with me first, then print book out, fold it and turn it in. 9. Drop the minibook in my DROPBOX as well! 10. When finished, review for tomorrow’s test on Quizlet, or Conjuguemos