Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Pretérito y El Imperfecto
Advertisements

El Pretérito y El Imperfecto. Here are the reasons to use the imperfect tense: On going action (something that was happening) Yo estudiaba cuando mi hermano.
S PANISH I W EEK 14 S EMESTER 2 Sra. Knutsen. E NTRADA – EL LUNES, EL 14 DE MAYO Put each of these verbs into the preterite tense. 1. Yo/empezar 2. Ella/correr.
So we’ve talked about regular ar, er, ir verbs where the stem stays the same…. WELL, some verbs are malos and don’t follow this rule. Sorry!
Escribir – Fill-in-Blank
Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué hora es? Son las diez.
Si no estabas en clase hoy…
Si no estabas en clase hoy.. We finished the packet and turned it in. Make sure you have the packet completed to correctness and turn it in when you return.
Hoy es el cinco de febrero de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to talk about activities you like to do during the.
Si no estabas en clase hoy… Hoy en clase, students received some new structures that were added to the Diccionario. Please see the following slides, and.
Español de septiembre. La Campana Hoy es martes el 23 de septiembre de ¡Matemáticas! ◦1. seis + ocho = ◦2. veinte – once = ◦3. dos x nueve.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Si no estabas en clase hoy… We reviewed and acted out a story. Students had to translate the story that we acted out for homework. We acted the story out.
Si no estabas en clase… Hoy en clase, we reviewed the terms from our most recent diccionario. Tomorrow there is a test. Tomorrow you will need to turn.
Hoy es martes. La fecha es el 3 de diciembre LA PREGUNTA: Describe tu dormitorio con 5 adjetivos. La tarea: Estudien el vocabulario nuevo de p. 272 y 273.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
701Pd. 4rm. B2 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on THURSDAY If your are finished early,
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Unidad 5 La ropa Semana 2 (Week 2). Extra help for this contents can be found at Sign on to Classzone.com and go to Unit 4 and you can.
Si no estabas en clase hoy… Haz el principio y la participación. Please turn them into the bin when you return. We went over the story “El niño que jugaba.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Si no estabas en clase hoy… Today we talked about yesterday’s story that was homework. Please make sure you get this to me, so I can give you credit. We.
Si no estabas en clase hoy… Today we went over Friday’s classwork. Students started an activity for tomorrow (please see folder when you return). Tomorrow.
DO NOW: Directions: Copy these Infinitve verbs/ activities in your notes for future reference! 1. Nadar =To swim 2. Tocar la guitarra = To play the guitar.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Si no estabas en clase hoy… Today we reviewed the new terms we learned on Thursday and Friday. Then we went over the story from Friday. Please take the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Hoy es lunes el 28 de abril de Español 1. La Campana Dibuja las escenas: 1. Yo fui a una fiesta de sorpresa. 2. Mi familia y yo fuimos a la iglesia.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Survival Spanish – SPA II y III
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
Hoy es el 5 de enero.. Para comenzar: ¿Qué hiciste durante las vacaciones? ¿Adónde fuiste? In your journal, write about what you did and where you went.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
El Futuro Cercano.
El Pretérito y El Imperfecto. Imperfect: I was speaking, I used to speak hablaba hablabas hablaba hablábamo s hablaban comía comías comía comíamos comí.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Si no estabas en clase hoy… Make sure you turn in your free-write story upon your return. Add the new structures to your Diccionario. We acted out a story,
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Hacer Ahora Martes, el 12 de abril Change each of the following sentences from the present to past. To do this, you will need to add a word or phrase that.
Si no estabas en clase hoy… Please see me sometime to practice the listening portion of the exam. Check the folder when you return. Make sure you understand.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Si no estabas en clase hoy… Please review “El Diccionario” de Capítulos 5 y 6. Last night’s homework was to write 4 questions. Today in class we went over.
ESPAÑOL 2, el 16 de noviembre Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Me llamo _________ Clase 10 NM La fecha es el 28 de octubre del 2011 Propósito # 10: ¿Cómo finalizamos el repaso? Actividad Inicial: Copia y completa con.
Si no estabas en clase hoy… Put your homework (from Tuesday – due Wednesday) in the bin when you return. When you get your homework back, please check.
 Yo voy a comer.  Tú vas a practicar el futbol hoy.  Él va a comprar el mandado.  Nosotros vamos a salir este fin de semana.  Ellos van a resolver.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Billete de entrada Hoy 29/9 Ayer? Mañana? ¿Cuántos años tienes tú? What do you think tiene and él mean when you read the sentences? – ¿Cuántos años tiene.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
How to ask and answer … In Spanish
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure you read over and understand them. This material could possibly be on the exam. We reviewed in class using the fotos and some videos, I handed back some papers, and we listened to the new song. If you are in 7 th hour, or if you missed Friday, you will need to make up an “Exit Slip” during Advisory sometime this week.

¿Qué hiciste tú durante el fin de semana? Yo fui a la casa de un amigo o una amiga. Yo fui al centro comercial. Yo fui de compras. Yo fui al cine. Yo miré una película. Yo comí. Yo cociné. Yo jugué deportes. Yo jugué videojuegos. Yo toqué un instrumento.Yo visité a mi familia. Yo hice mi tarea. Yo estudié. Yo dormí. Yo no hice mucho.

7 a hora La hoja de salida - Instrucciones Yo les voy a dar una hoja media. Pon su nombre, la fecha, y la hora. At the top please write: –“La hoja de salida de Capítulo 5” Por favor, escriban todas las estructuras nuevas que pueden recordar. If you exceed 10, please number them. On the back please write the spanish/english words you know, but do not remember the translation for.

El horario Primero, ustedes hacen El Principio. Segundo, nosotros hablamos del fin de semana y el tiempo. Tercero, nosotros hablamos del cinco de mayo. Más tarde, nosotros repasamos juntos con las fotos y algunos videos. Es posible que, nosotros escuchamos la canción. El objetivo: Explicar el cinco de mayo/practicar el tiempo del pasado.

¿Cuál es la fecha hoy? Hoy es lunes, el seis de mayo de dos mil trece. Ya es lunes. Ayer fue…

Cinco de mayo Cinco de mayo NO es el día de independencia para México. ¿Cuál es la fecha del día de independencia de México? –El diez y seis de septiembre.

Cinco de mayo – La batalla de Puebla En EE.UU y en México, los mexicanos se celebran la victoria sobre Francia en el año vs.

Repasamos por un rato