OR-OSHA – PESO 10 TOOLBOX SHEET For COMPLETE information call OR-OSHA 1 (800) 922-2689 or visit www.orosha.org HOJA INFORMATIVA DE OR-OSHA - PESO 10 Para.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capacitación de protección de caída evaluación de la capacitación 1.
Advertisements

Are you for or against living in Spain? 1.Take a separate sheet of paper and put your name on it 2.Make a pro and con list (A T chart with Pro and Con.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Safety Program Management Safety and Health Management This material was produced under grant number 46D6-HT23 from the Occupational Safety and Health.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Español 1 El 31 de octubre de 2012 Entrada: ¿Qué hay? Watch the video & complete the missing lyrics on your sheet.
Safety Symbols Símbolos de seguridad 8/27/14. Instructions Look at the following symbols and write a sentence on what you think the symbol means in your.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Hispanic/Spanish Holiday Research Project Due: lunes, el primero de noviembre.
Hispanic/Spanish Holiday Research Project. Guidelines  You may work with ONE other person  Project holidays/celebrations are given away on a first come.
Parts of the Computer Las partes de la computadora
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Comites de Seguridad Safety Committees Un instructivo bilingüe para patrones con trabajadores hispanos A bilingual training module for employers with Hispanic.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Comunicación de Riesgo Hazard Comunication
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
MORE CONVERSATION TOOLS
Quasimodo: (son las doce)
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
The Six Pillars of Character Advisory Program
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Vocabulario de Sociales Tercer grado Líderes, personas que mejoran la comunidad.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
DO NOW: Solve each math problem
Present Tense Verbs. Infinitive: The verb form listed in the dictionary. In English, the infinitive usually include to: hablar- to talk / trabajar – to.
ALC 55 Responde a las preguntas.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
List 4 ways we express actions or conditions that will happen in the future The English word will can refer either to future time or to someones.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
23-27 DE SEPTIEMBRE TAREAS DE INGLES DE 1º A 6º. 1º A HOMEWORK´S MISS MAYRA CORPUS MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Worksheet.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Localización de Riesgos Hazard Identification
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Hand Protection Safety Moment. © 2015 HALLIBURTON. ALL RIGHTS RESERVED. 2 Hand Protection Hands are your most important tool!
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Question Formation Spanish I Page 52.
Transcripción de la presentación:

OR-OSHA – PESO 10 TOOLBOX SHEET For COMPLETE information call OR-OSHA 1 (800) or visit HOJA INFORMATIVA DE OR-OSHA - PESO 10 Para informes COMPLETOS llame a OR-OSHA 1 (800) opción No. 3 ó visite I mportance of the Safety Committee Assist the employer to recognize safety and health hazards and to reduce accidents and illnesses in the workplace. W ho are the Safety Committee members? Worker(s) elected by the other workers. Employer representative(s). W hen must the Safety Committee meet? Once a month to discuss hazards and the ways of preventing those hazards. Every three months to conduct a complete workplace inspection to identify hazardous conditions. E xamples of what to discuss at the monthly meetings How to obtain the cooperation of all the workers to identify workplace hazards. Safety regulations. The type of training needed so workers can work safer. E xamples of what to look for during the quarterly walkthroughs Are all workers protected against falls by guardrails or fall arrest systems? Are eyes protected against flying objects with safety glasses? Are all workers trained in what to do in case of contamination from hazardous chemicals? D oes someone have to take notes during meetings and inspections? Yes. After the monthly meeting and the quarterly inspections, give a copy of the notes to the employer, each member of the safety committee and post a copy where it can be seen by everyone. Safety Committee WHAT ELSE CAN WE DISCUSS IN THE MEETINGS? WHAT ELSE CAN WE LOOK FOR DURING QUARTERLY WALKTHROUGHS? CHECK LIST Windshield wipers Extinguishers full wiring labels Material Safety Data Sheets guards first aid kit

OR-OSHA – PESO 10 TOOLBOX SHEET For COMPLETE information call OR-OSHA 1 (800) or visit HOJA INFORMATIVA DE OR-OSHA - PESO 10 Para informes COMPLETOS llame a OR-OSHA 1 (800) opción No. 3 ó visite I mportancia del Comité de Seguridad Ayudar al patrón a conocer los peligros de seguridad e higiene y así, reducir los accidentes y las enfermedades en el lugar de trabajo. ¿ Q uienes son los miembros de un Comité de Seguridad? Trabajador(es) elegido(s) por los otros trabajadores. Miembro(s) de la gerencia. ¿ C uando se debe reunir el Comité de Seguridad? Cada mes para discutir los riesgos y las maneras para prevenir los riesgos. Cada tres meses (trimestralmente), para realizar una verificación en todo el lugar de trabajo para detectar condiciones peligrosas. E jemplos de que discutir en la reuniones Como obtener la cooperación de todos los trabajadores para detectar riesgos en el trabajo. Los reglamentos de seguridad. El tipo de adiestramiento que necesitan los trabajadores para que trabajen en una manera más segura. E jemplos de que buscar en las verificaciones trimestrales ¿Estan todos los trabajadores protegidos en caso de caídas por guardarrieles o sistemas personales de prevención de caídas? ¿Estan protegidos los ojos contra objetos volantes por lentes de seguridad? ¿Estan adiestrados los trabajadores en que hacer en caso de contaminación por sustancias químicas peligrosas? ¿ A lguien tiene que tomar apuntes durante las reuniones y las verificaciones? Sí. Después de las reuniones mensuales y las verificaciones trimestrales, dé una copia al patrón, a todos del comité, y fije una copia para que todos la puedan ver. Comité de Seguridad ¿QUE MAS PODEMOS DISCUTIR EN LAS REUNIONES? ¿QUE MAS PODEMOS BUSCAR EN LAS VERIFICACIONES? LISTA DE CHEQUEO limpia brisas extinguidores llenos alambres etiquetas Hojas de seguridad guardas botiquín