 ¿Quieres BONUS en el Unit Examen #5?  0-10 pts. › Canciónes, arte, poemas, etc.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Take notes and complete ACTS
Advertisements

Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
EXPRESSIONS OF FREQUENCY
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Tarjetas postales 4a projecto.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
EL IMPERFECTO Yay!!!!. KEY POINTS:  Deals with only ONE dimension: a past point of view  Preterite deals with TWO: past and completion  ONLY 3 IRREGULARS.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Presentaciones… Introductions….
Espanol Megan Sands La comida.
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
El 22 de agosto La Tarea: E studia los apuntes de la Unidad 1 y Etapa 1 para describir eventos en el pasado. Leer sobre La Tomatina pp y contestar.
O 0-10 pts. O Canciónes, arte, videos, poemas, PPT/Prezi, etc. de gramática y vocabulario de Unidad 11. BONUS IDEAS (¡Upload en el sitio de clase!)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Subject Pronouns Capitulo 2A S UBJECT : In a sentence, the person or thing that performs an action or is being described. In other words, a subject is.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
A conocernos Gramática 1 Question formation Preview Sí or noSí or no No and not Question words.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
HOW LONG AGO: HACER WITH EXPRESSIONS OF TIME. Para el fin de esta leccíon, se puede:  Comprender los usos de “hacer” con expresiónes de tiempo.  Comprender.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Ahora: 1. ¿Cómo fue tu viaje? 2. ¿Qué tiempo hacía cuando llegaste al aeropuerto? 3. ¿Cómo fue la inspección de seguridad? ¿Por qué?
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
I can tell how many subject I am taking Esponja: Contesta/answer the question. ¿Qué necesitas para la clase de Inglés? Y para la clase de espa ñol? Agenda:
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Time Expression with Hacer p. 58 Tema 1B. Time Expression with Hacer Use hacer to describe an action that began in the past and has continued into the.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
BONUS IDEAS (¡Upload en el sitio de clase!)
Subject Pronouns and Ser
First Grade Dual High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
Los Pronombres Personales
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns (pronombres)
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Subject Pronouns and Ser
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Subject Pronouns and Ser
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns Los pronombres.
International Festival in Bowling Green (Bonus/Perfect Test Score)
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

 ¿Quieres BONUS en el Unit Examen #5?  0-10 pts. › Canciónes, arte, poemas, etc.

 Temas › Vocabulario de la Unidad › El verbo ESTAR › El verbo IR › A qué hora … › Adónde va… › Dónde está… › Usos de “a” › Usos de “de”

 Franco was el dictador de España de Él used censors to censor info. that went against the Catholic Church and/or his dictatorship.

 Describe censorship under the dictatorship of Francisco Franco in España ( ) (5 pts.)  Censor a modern American song as if it had been censored by the censors under Francisco Franco (provide the original AND edited lyrics) (10 pts.)

 Practice your speaking by recording yourself talking about one or all of the following scenarios (A, B, C, D). Upload on website if possible.

 You’re talking to Pablo Vega, an exchange student from Lima, Perú. He asks how you get to school and what time you get there. Tell him.

 You’re spending the year studying in Guadalajara, México. One of your classmates asks you what a typical school day is like for you back home. Tell him/her.

 You’re spending a school vacation living with the Ávila family in Caracas, Venezuela. They are planning a party. Ask a member of the family what takes place at a typical family party.

 A Spanish-speaking friend from Guayaquil, Ecuador is curious about how you pass the time when you go to a friend’s house in the U.S. Tell him/her.

 ¿Otras ideas? Pregunte a Señor Blanton.