DEPORTES EXTRA Practice to fit in where you need to. Book paginas 198-199 200-201 Dialoguge 202-210 practica 211 entrevista 212-213 lectura sobre beisbol.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Body El Cuerpo Por El Señor Redaelli.
Advertisements

Por El Señor Redaelli. El Cuerpo La cabeza - The head Los ojos - The eyes Las orejas - The ears La nariz - The nose La boca - The mouth Los dientes -
U 3 E 3 Las Partes del Cuerpo.
Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
Clothing and Body Parts La Ropa y Los Partes del Cuerpo.
Stem-Changing Verbs: e » ie The e in its stem sometimes changes to ie Pensar (to think, to plan) Yo Tú Él/ella/ usted Nosotros Ellos/ellas /ustedes pienso.
The e in its stem sometimes changes to ie
Stem Changing Verbs Página
The e in its stem sometimes changes to ie
U6L2 Doler (o to ue).
Copyright © 2006 MES-English.com
¿Qué te gusta hacer?.
Stem-Changing Verbs.
El Cuerpo The Body ¿Dónde están las cejas? Las cejas están en mi cara.
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
Stem-changing verbs.
The present tense of –ar, -er, and –ir verbs that have stem changes Lección 4.
El cuerpo. Head = La Cabeza Eyebrow = La ceja Chin = La barbilla.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
PARTS OF THE BODY Las partes del cuerpo.
BOOT VERBS Stem-changing verbs give their stems THE BOOT!
Stem-Changing Verbs P. 27 Realidades 2 The stem of a verb is the part of the infinitive that is left after you drop the endings -ar, -er, or -ir. The.
4.2 Stem-changing verbs: e  ie, o  ue ANTE TODO  Stem-changing verbs deviate from the normal pattern of regular verbs.  In stem-changing verbs, the.
Stem Changing Verbs Español 1.
Stem-changing verbs: e → ie You learned that the u in jugar sometimes changes to ue. When you use the verb pensar (to think, to plan), the e in its.
Stem Changing Verbs: E-IE Spanish 1- Chapter 5. E-IE Some verbs show a vowel stem change from e to ie, such as empezar (to begin, to start), merendar.
Objetivo: How do we conjugate all e>ie stem changing verbs? What are the definitions? Hagan Ahora: Completa actividad 9 en página 200 en el texto. 1)Write.
Espanol 1. - Have a spelling change at the stem of the word. - A verb can change e  ie, o  ue, u  ue or e  i. - The vowel with a spelling change is.
Stem- Changing Verbs HABLAR COMER HABLAR ASISTIR COMER ASISTIR
SPANISH EXPLORATIONS  La cabeza  Head  El cuello  Neck  El codo  Elbow  La mano  Hand  La pierna  leg  El pie  Foot  El hombro  Shoulder.
CHAPTER 4 VOCABULARY: PART II 1. EL CODO 2 1. (ELBOW)
Las partes del cuerpo 1. EL CUERPO 2 1. (BODY) LOS DEDOS 3 2. (FINGERS)
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
Me llamo ___________ Clase 701 La fecha es el 26 de enero del 2015 Proposito # 46: ¿Juegan ustedes al tenis? Actividad Inicial: Copia y completa con la.
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
El cuerpo – the body.
Apuntes el 17 de diciembre Los verbos de cambio de raíz (e  ie, o  ue) Stem-changing verbs (e  ie, o  ue) Stem-changing verbs are common in Spanish.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
Los Verbos de Zapato Shoe-Verbs.
Pensar, Querer, Preferir, & Costar
Las Partes del cuerpo Body Parts.
Stem-changing verbs. Stem-changing verbs are verbs where a vowel in the stem changes make a change to a different vowel or vowel combination. These verbs.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
Table of contents #3 Stem-Changing Verbs: e —» ie.
HOY ES: JUEVES, El cuerpo humano the human body.
¡Los deportes! ¿Qué te gusta jugar? Write and respond to the following: You are on a trip in a Spanish speaking.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Doler (ue) Tells what hurts.
El cuerpo humano.
El Cuerpo Humano.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Stem-changing verbs AKA “Boot verbs”. How to conjugate JUGAR Drop the infinitive ending. The infinitive ending on JUGAR is AR. Now you have the stem JUG.
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
Las Partes del Cuerpo (Body Parts)
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LecciÓn 4: Los pasatiempos
¿Más verbos? ¡Ay no, Señorita!.  Every verb has two parts: The stem and the ending. We change the ending to say who’s doing the action.  Querer – to.
Vámonos Write out and complete the sentences with a conjugation of “jugar”. Yo _________________ al béisbol para MZHS. Mi hermana no __________________.
VÁMONOS Escribe las frases y llena los espacios. 1. Juan ____________ (estudiar) en la clase de español. 2. Pablo y yo ________ (leer) nuestro libro de.
Stem-Changing Verbs ¿Cómo te va? Unit 6. Reviewing Regular Verbs What is an infinitive verb? An infinitive verb, is a verb that has not been conjugated.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Hoy es miércoles, el 4 de mayo Por favor, completa las frases con las formas correctas del verbo jugar. 1. ¿Cuál deporte _____ tú? 2. Manuel y Mariela.
Stem changing verbs AKA... BOOT VERBS ¡Yo quiero Taco-Bell! U7L2_Jorgensen_TJMS.
Las partes del cuerpo. La cabeza head El pelo hair.
Clothing and Body Parts La Ropa y Los Partes del Cuerpo.
Partes del Cuerpo.
VOCABULARY: BODY PARTS
Verbs like PENSAR: How does PENSAR stem-change?
Body Parts Partes del Cuerpo.
Transcripción de la presentación:

DEPORTES EXTRA Practice to fit in where you need to. Book paginas Dialoguge practica 211 entrevista lectura sobre beisbol

El Campanero –Complete each sentence by using the correct conjugation for each stem-changing verb. USE your packet!: –Nosotros (merendar) en la tarde. –Ellas (dormir) muy tarde. –Tú (contar) las flores. –Mi mamá (empezar) la cena. Culture Question –¿Cúal es el deporte más popular del mundo hispano? lunes, 27 de abril 2015

El Campanero –Complete each sentence by using the correct conjugation for each stem-changing verb: –Nosotros (merendar) merendamos en la tarde. –Ellas (dormir) duermen muy tarde. –Tú (contar) cuentas las flores. –Mi mamá (empezar) empieza la cena. Culture Question –¿Cúal es el deporte más popular del mundo hispano? lunes, 27 de abril 2015

Review Stem Changing Verbs Stem-changing verbs change the vowel that comes before the –AR, -ER, or –IR ending. Merendar Preferir Try these! I prefer _______________________ You’re having a snack? __________________________________

EMPEZAR: To start, begin Yo EmpiezoNosotros Empezamos Tú Empiezasx Él, Ella, Ud EmpiezaEllos, Ellas, Ustedes Empiezan

Merendar MERIENDOMERENDAMOS MERIENDASX MERIENDAMERIENDAN

ENTENDER= to understand ENTIENDOENTENDEMOS ENTIENDESX ENTIENDEENDIENDEN

PERDER= to lose PIERDOPERDEMOS PIERDESX PIERDEPIERDEN

PREFERIR=To prefer PREFIEROPREFERIMOS PREFIERESX PREFIEREPREFIEREN

CERRAR = to close CIERROCERRAMOS CIERRASX CIERRACIERRAN

QUERER: to want/to love QUIEROQUEREMOS QUIERESX QUIEREQUIEREN

A Practicar Pagina 2 – jugar u  ue 1.I play football on Sundays. 2.We play soccer sometimes. 3.My dad and uncle play hockey. 4.Do you play tennis with your sister?

A Practicar Pagina 2 – pensar e  ie 1.We plan to go home after school. 2.I plan to play soccer. 3.My sisters and I plan to study. 4.Do you plan to come with me?

A Practicar Pagina 3- e  ie 1.I close the book. 2.You are having a snack. 3.They prefer skiing. 4.We are losing the game.

El Campanero –Complete each sentence by using the correct conjugation for each stem-changing verb: –Yo (merendar) a las dos de la tarde. –Ellos (pensar) que tamales son deliciosos! –El (perder) sus lentes todos los dias. –Nosotros (cerrar) la tienda cada noche. Culture Question –¿Cuándo era niño, en qué ciudad vivia el cantante Marc Anthony? martes, 28 de abril 2015

El Campanero –Complete each sentence by using the correct conjugation for each stem-changing verb: –Yo meriendo a las dos de la tarde. –¡Ellos piensan que los tamales son deliciosos! –El pierde sus gafas/lentes todos los días. –Nosotros cerramos la tienda cada noche. Culture Question –¿Cuándo era niño, en qué ciudad vivia el cantante Marc Anthony? martes, 28 de abril 2015

Making Comparisons

MmU1M/Making_Comparisons_powerpoint_ ppt_presentation MmU1M/Making_Comparisons_powerpoint_ ppt_presentation Open the webpage and use this slideshow! It goes perfectly with the packet.

Libro de Español- pagina 208

Making Comparisons

El Campanero Fill in the blanks to compare the following people and things. Use the faces next to the sports to help you decide. JuanBéisbol, Baloncesto  Ejemplo: A Juan le gusta el béisbol mas que el baloncesto. 1.CarlFútbol, Voleibol  2.MariaGolf, tenis  3.IsaacFútbol americano, fútbol  4.AnaBaloncesto, Hockey  Culture Question –¿Quién fue el primerexplorador europeo –Que llegó a Florida? miercoles, 29 de abril 2015

El Campanero JuanBéisbol, Baloncesto  Ejemplo: A Juan le gusta el béisbol mas que el baloncesto. 1.A Carl le gusta el futbol mas que el voleibol. 2.A Maria le gusta el golf mas que el tenis. 3.A Isaac le gusta el fútbol americano mas que el fútbol. 4.A Ana le gusta el baloncesto mas que el hockey. Culture Question –¿Quién fue el primer explorador europeo que llegó a Florida? miercoles, 29 de abril 2015

El Campanero Figure out which verb makes sense in the sentence, then CONJUGATE. Preferir, pensar, jugar, entender, cerrar, merendar 1. Los muchachos no ______________________ muy bien la lección. 2. La tienda de ropa ______________________ a las cinco los domingos. 3. Nosotros ______________________ jugar al fútbol más que practicar el baloncesto. 4. Tú ______________________ al tenis, ¿verdad? Culture Question –¿Cómo se llama la guerra entre los EEUU y México? jueves, 30 de abril 2015

El Campanero 1. Los muchachos no _entienden_ muy bien la lección. 2. La tienda de ropa _cierra_ a las cinco los domingos. 3. Nosotros _preferimos_ jugar al fútbol más que practicar el baloncesto. 4. Tú _juegas_ al tenis, ¿verdad? Culture Question –¿Cómo se llama la guerra entre los EEUU y México? jueves, 30 de abril 2015

El Campanero –Write 4 activities that you like more than studying. Culture Question –¿Cómo se llama el personaje mexicano famoso de dibujo animado? viernes, 1 de mayo 2015

El Campanero Culture Question –¿Cómo se llama el personaje mexicano famoso de dibujo animado? (Speedy Gonzalez) viernes, 1 de mayo 2015

Apuntes: Decir (Journal page 166) Decir= to say/tell ***Irregular “yo” form and stem verb (e-i); often followed by “que” Singular PronounsPlural Pronouns Yo digoNosotros(as) noun + “y yo” decimos Tú dicesVosotros(as) decís El Ella dice Usted Ellos Ellas dicen Ustedes

Ex: My mom says that we have to clean.. Ex: Lupe and Marco say “Good morning” everyday.. Ex: Lupe says that she is going to the market.. Ex: Miguel and I say that videogames are expensive..

Singular PronounsPlural Pronouns Yo salgoNosotros (as) noun + “y yo” salimos Tú salesVosotros (as) salís El Ella sale Usted Ellos Ellas salen Ustedes Apuntes: Salir (Journal page 168) Salir=to leave/go out ***Irregular “yo” form; often followed by “de”

Ex: I leave the party.. Ex: We leave the baseball game.. Ex: Irma and Jorge leave the movie theatre.. Ex: You leave the house..

Vocabulario—El Cuerpo (Journal page 170) 1. la cabeza 2. la mano 3. los dedos 4. la oreja 5. la nariz 6. la boca 7. la cara 8. el brazo 9. el estómago 10. las piernas

Vocabulario—El Cuerpo (Journal page 170) 11. los pies 12. los dedos del pie 13. el codo 14. la frente 15. el mentón/ la barbilla 16. la muñeca 17. la rodilla 18. el tobillo 19. los labios 20. el pelo/el cabello

Vocabulario—El Cuerpo (Journal page 170) 21. los ojos 22. los cachetes/las mejillas 23. las uñas 24. el hombro 25. la espalda 26. el cuello 27. el pecho 28. las pestañas 29. la garganta 30. la cintura

Vocabulario—El Cuerpo (Journal page 170) 1. la cabezathe head 2. la manothe hand 3. los dedosthe fingers 4. la orejathe ear 5. la narizthe nose 6. la bocathe mouth 7. la carathe face 8. el brazothe arm 9. el estómagothe stomach 10. las piernasthe legs

Vocabulario—El Cuerpo (Journal page 170) 11. los piesthe feet 12. los dedos del piethe toes 13. el codothe elbow 14. la frentethe forehead 15. el mentón/ la barbillathe chin 16. la muñecathe wrist 17. la rodillathe knee 18. el tobillothe ankle 19. los labiosthe lips 20. el pelo/el cabellothe hair

Vocabulario—El Cuerpo (Journal page 170) 21. los ojosthe eyes 22. los cachetes/las mejillasthe cheeks 23. las uñasthe nails 24. el hombrothe shoulder 25. la espaldathe back 26. el cuellothe neck 27. el pechothe chest 28. las pestañasthe eyelashes 29. la gargantathe throat 30. la cinturathe waist

Project: El Cuerpo Rubric (Journal Page 171) ItemPointsPoints Earned Create a character (include name & draw clothing)— MUST BE APPROPRIATE 33 Label the body parts using any 25 words from El Cuerpo vocabulary (no repeats) 34 Character is colored33 Total Points100