America Central Fast Five Second Week of November, 2009.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
Infinitive Er- Ir- Verbs (Subjunctive) Por: Nate, Maria, Taylor.
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
Objetivos de hoy: Explain what the answers on the exam are and why. Conjugate and use in a sentence the present progressive Pensamientos You need the following.
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
Classroom Expressions
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
El Día de Amor y Amistad Spanish I and II. Translate the poem to English:  Las rosas son rojas,  Las violetas, azules,  El azúcar es dulce  Y también.
¿Qué hacen estas personas? ¿Qué tiene el viejo? What are these people doing? What does the elderly man have? Why?
Fast Five Nov. 30-Dec. 4 Señora D. Brooks Union Jr/Sr High School Modoc, IN Spain Test.
Hi. My name is _____. Did I tell you about... (you copy and finish.) Hola. Me llamo ______. ¿Te había dicho de(l)... (copia y completa.)
LOS PAISES HISPANOS Y SUS CAPITALES.
MORE CONVERSATION TOOLS
ESPAÑOL DE SEPTIEMBRE. LA CAMPANA -HOY ES JUEVES EL 11 DE SEPTIEMBRE DE Escucha la Profa, escribe las palabras que deletrea. Listen to Profa,
Los mandatos en por la clase Commands and phrases for the classroom.
Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!
Empareja:  1. b  2. e  3. a  4. c  5. g  6. f  7. d.
Mi dormitorio My bedroom
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Possessive Adjectives
WHERE DO WE COME FROM: Introduction to Tolerance Lourdes Rubio LPC Counselor-Kenmore.
Jeopardy All About Me Escuela/ Casa Chillin’ Getting Around Semester Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
¡Hola Papa! Espero que estés bien. Hay muchos problemas aquí en el pueblo. Hay muchos tiros por la noche, y Angelita está muerta. No puedo salir por la.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Apuntes Rojo 3A ¿Qué te gusta hacer? (hacer=to do, to make) What do you like to do? Answer: Me gusta... Ex: Me gusta salir con amigos. I like to go out.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Esp 130/8/11 ObjectiveBellwork SWBAT identify the personal pronouns in Spanish. What is a pronoun in English? When you finish what are the two personal.
Miércoles el 11 de mayoToco la guitarra objetivo: to be able to say what people do, and to find out about some Mexican musicians Juan es un guitarrista.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
Miércoles el 12 de enero Soy una niña mexicana objetivo: To be able to say where I come from and where I live.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
La independencia de México
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Español 3.  El rítmola bandael tono  La voz del cantantelos instrumentos  La melodíalas harmoníasla percusión  El rítmola bandael tono  La voz del.
Unit 1, Lesson 1 Review Grammar Concepts What is an infinitive? What does it mean to conjugate a verb? What are subject pronouns? Why are there so many.
ALC 80 Hoy es martes el 8 de mayo de To the right 2.To the left 3.On top 4.Under 5.Far from 6.Close to 7.To the side 8.In front of 9.Across from.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
El Repaso de Unidad 1 Etapa 1. El Vocabulario y La Gramática People Identify who the following people are: Write a sentence that says who the.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Saber y conocer To know. saber Yo sé Tú sabes Él. Ella, ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabeis Ellos, ellas, uds. saben.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
una pelicula romantica
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Estacione s Los meses del año Los días de la semana El tiempo Todo $10 $20 $30 $40 $50.
La lástima de verano. El cuento Es el verano de 2009 y Kayla está en New Jersey con sus abuelos porque está trabajando en una tienda de ropa y es mesera.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
2.1 2 nd Year Los Apuntes: Possessive Adjectives & Pronouns.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Forming questions.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Transcripción de la presentación:

America Central Fast Five Second Week of November, 2009

Escucha la música. Dime lo que piensas. Listen to the music. Tell me what you think.

Explíqueme como funciona el canal desde la información aquí. Explain how the canal works according to the information here.

¿Qué, en tu opinión, quiere decir este “besito” entre las américas? What, in your opinion, does the “kiss” mean between the Americas?

¿Para que servicio es este anuncio de Panamá? For what kind of service might this ad from Panama be?

¿Qué tiene que hacer este foto con los sombreros? Expíquemela tu respuesta. What does this photo have to do with hats? Explain your answer.

Este es arte de Señor Brook Alfaro y se llama “painting of Woman From Chorrillo.” Dígame que piensas de este pintor y su arte. This is called “Painting of Woman From Chorrillo.” Tell me what you think of Brook Alfaro and his art.

Este monumnto está en la Ciudad de Panamá. Es para celebrar a los francese. ¿Por qué hay un monumento para los franceses en Panamá? This monument is in Panama city. It celebrates the French. Why would there be a statue for French people in Panama?

Monumento a Vasco Núñez de Balboa en la Ciudad de Panamá: ¿Qué significa esta estatua para los españoles? This monument, dedicated to Señor de Balboa, is in Panama. What does it “mean” for Spain?