By: Whitney Mudd, Nathan Welch, Julia Steier, and Austin Davis.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El boleto.
Advertisements

Español II: El vocabulario para ir de vacaciones
Spanish 2- Unit 1.1 Vocabulary Introduction
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 4&5 – Sp. 2H: Libreta pg. 6&7 – NS: Libreta pg. 6 Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 3 – Sp. 2H: Libreta.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
LOS COGNADOS la agencia el (la) agente el aeropuerto la identificación.
Warm up… O ¿Te gusta viajar? O ¿Adónde vas durante las vacaciones del verano? O ¿Qué traes cuando vas de vacaciones? O ¿Qué haces durante las vacaciones?
Español 2-2 Sra. Carpinella
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
El / La auxiliar de vuelo. Pasar por la aduana La(s) pantalla(s)
Las vacaciones Me gustan los viajes con todo incluido- I like to travel all inclusive (package holidays) Me encanta visitar las zonas costeras- ( i like.
Period 2 Guillermo, Estrella, Orlando, Francisca.
La agencia de viajes El agente de viajes
DOP y Vocab El baloncesto Grupos de 3. Los escritores cambian cada turno. El primer grupo puede tirar el balón por puntos extras.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
Espanol Megan Sands La comida.
Miranda-Travel Agent Tabo-Finacial Advisor Julia-Resource Advisor Lilia-Graphic Designer.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
By Orlando, Felix, Juan and Bianca. Why Buenos Aires? Buenos Aires is a beautiful place that has a lot of culture that we can learn from and real- life.
________ el _________de ______2013 Voy al monumento a la Sagrada Familia. Me gusta visitar monumentos. Starter: In pairs. Try to match the names with the.
¡Vamos a Viajar!.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
English Lesson 3.
 Tegucigalpa is not only the largest country, but filled with numerous attractions and history. The center of town features fine old churches, other.
En el aeropuerto In the Airport. El/La agente Ticket Agent.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Abordar To board. La aduana customs El aeropuerto airport.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
Unidad 1 – Lección 1 p. 55. la agencia de viajes travel agency.
$100 $200 $300 $400 $500 Question board.
JAN WARM UPS. Calentamiento 1/10/15 ¿Ser o Estar? 1.La silla _____ cerca de la mesa. 2.Las chicas ____ de España. 3.Juana ____ americana. 4.Uds. ____.
viajar ir de vacaciones/ hacer un viaje la agencia de viajes/ el o la agente de viajes.
Gustar, Aburrir, y Interesar
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Hazlo ahora: On your vocabulary notes, write down which Spanish-speaking country you would like to travel to. KEEP THIS SHEET! You will need it all unit.
Español 2: Unidad 1 Lección 1
Catherin Acevedo G. Valeria Friz E. Verónica Ramírez V. Prof. Carolina Rojas / Patricia Martinez Universidad Católica de la Santísima Concepción Facultad.
By Rey Enrique Jaime Juan. We’ll be touring the wonderful cities located throughout Spain.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
MAKING TRAVEL PLANS la agencia de viajes travel agency.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
To pack a suitcase hacer la maleta. to take a trip hacer un viaje.
Directions to create Jeopardy Game Open template Save As (whatever title you choose) File open Type in categories by clicking on the text box Use the.
La agencia de viajes.
Unidad I Lección I VAMOS DE VIAJE.  La agente de viajes  El itinerario  Un boleto de ida y vuelta EN LA AGENCIA DE VIAJES.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Vocabulary We’d Use at the Airport Viajar La agencia de viajes Confirmar el vuelo hacer la maleta Hacer un viaje Ir de vacaciones El boleto El equipaje.
English Lesson 4.
Spanish III Honors Week 14. Para Empezar El diecisiete de noviembre Por favor responde en 2-3 frases a la pregunta: ¿Dónde te gustaría viajar? ¿Pórque?
¡UN VIAJE!. El pasajero El avión Los boletos Los billetes.
Direct Object Pronouns What is a direct object? The direct object receives the action of the verb. It answers the questions who? or what?. When is the.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
What city would you like to visit? Answer: I would like to visit_____.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
Quasimodo: Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas. ¡Tienen que preparar para la prueba!
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Unidad 1 Lección 1—Español 2
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

By: Whitney Mudd, Nathan Welch, Julia Steier, and Austin Davis

What We Plan To Do…  We will depart from Sky Harbor on June 20 at 10:05 PM and arrive in Lima at 10:26 am the following morning  Stay at the Mont Blanc Hotel  We will visit the National Museum of Peru  Come close in counter with Wild life  Try some of the restaurants giving us a taste of Peru  Watch the Inti Raymi Celebration (Adoration to the Sun) take place  Watch a bull fighting tournament  Play soccer with some of the locals and visit they’re villages  Go biking through the forest

Mandatory Costs…  No “out of pocket” money will be asked of the students to pay for airfare (donations have been made)  The hotel will be $70 per person for the week  The museum is free of charge  Taking a tour with a Wild Life expert will be $80 for the day (includes lunch)  Biking will be $56 per person (includes lunch)  The students will have to pay for 6 of the 8 lunches, and all their dinners. This will cost about $200 dollars for the week.  The festival will be free of charge unless you would like to buy a souvenir  The bull fighting tournament will be $20 per person  We will be buying a few toys and clothing for the villagers it will be $15 per person

'Inti Raymi

¿Me puede traer…? ¿Cual es la especialdad de la casa? Gracias por atendarme. La cuchara El cuchillo La servilleta El tenedor El vaso La chuleta de cerdo El entremes La tarta de chocalate Cocido Crudo Frito

Barato Fino La pintura Unico ¿Me deja ver…? La joyeria La panaderia La zapateria El abrigo La pulsera El reloj Esta abierto Esta cerrado

Vocabulary We’d Use at the Airport Viajar La agencia de viajes Confirmar el vuelo hacer la maleta Hacer un viaje Ir de vacaciones El boleto El equipaje El itinerario La maleta El pasaporte La tarjeta de embarque Abordar El aeropuerto El (la) auxiliar de vuelo Facturar el euipaje La llegada Hacer cola La pantalla el (la) pasajero (a) Pasar por seguridad La puerta La salidad El vuelo Pasar por la aduana El reclamo de equipaje

Vocabulary We’d Use with Getting Around Town El coche de alquiler La acera La avenida El barrio La cuidad El edificio La plaza El rascacielos El hotel ¿Cómo llego a…? Cruzar Doblar a la derecha Doblar a la izquierda Seguir derecho Desde Entre Frente a Hasta En la esquina El semáforo Millas Kilómetros

Vocabulary We’d Use Visiting Museums, and Touring El viaje El museo Visitar Hacer una excursión Ver las atracciones el (la) turista tomar fotos Las artesanías la tarjeta postal Los atrículos La escultura La pintura El retrato ¿Me deja ver…? Caminar La historia

Why would we do this??? ( why spend the money?) Reasons: We get to practice what we have been learning all year in Spanish ll by talking to natives of Lima and store and restaurant keepers. Touring and museum visiting will be good language practice as well. Polish up what we have learned and “plaster” it in our brains so we will be all prepared for Spanish III! Obtain a couple extra history lessons about Peru without having to go to school by taking tours and visiting museums Learn the culture of a separate country from the U.S. and compare and contrast it to ours. Doing this helps us get out of our comfort zone and experience a new way of life. We can practice being out in the real world and use this opportunity to be responsible and learn to use money and interact with other cultures