La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Unidad 1 Lección 1—Español 2

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Unidad 1 Lección 1—Español 2"— Transcripción de la presentación:

1 Unidad 1 Lección 1—Español 2
D.O.P. Notes Unidad 1 Lección 1—Español 2

2 Direct Object Pronouns
The direct object of a sentence receives the action of the verb in a sentence. It answers the question whom? or what? The direct object can be a noun or a pronoun. Ex: I have the passport. What do I have? _________ A direct object pronoun (D.O.P.) takes the place of the direct object. Ex: I have the passport.  I have it. The passport

3 DOPs me nos te os lo los la las me us you you guys (Spain)
him/it them / her/ it you guys

4 Write the direct object pronouns for the following nouns.
El boleto El vuelo Tú Las salidas Los aeropuertos Nosotros La llegada unos pasajeros mí El itinerario Lo Te Las Los Nos la los me

5 The direct object PRONOUN is placed directly before the conjugated verb.
Héctor lo tiene. Héctor has it. When the verb ends in an infinitive, the direct object pronouns can be placed before the conjugated verb or attached to the infinitive. Héctor tiene que comprarlo. Héctor has to buy it.

6 El itinernario tengo Yo lo tengo. lo itinerary el equipaje
I have the itinerary. verb = __________ D.O. = _____________ D.O. = ___________ D.O.P. = ___________ (I have it.) She checks the luggage. (She checks it.) You board the flight. (You board it.) El itinernario tengo lo Yo lo tengo. itinerary el equipaje Ella lo factura. factura lo luggage el vuelo abordas lo Tú lo abordas. flight

7 (She wants to confirm it.)
We pack the suitcases. verb = __________ D.O. = _____________ D.O. = ___________ D.O.P. = ___________ (We pack them.) They have to buy the tickets. (They have to buy them.) She wants to confirm the flight. (She wants to confirm it.) Las maletas Nosotros las hacemos. hacemos las suitcases Tienen que comprarlos. Los boletos tienen que comprar los Los tienen que comprar. tickets Quiere confirmarlo. El vuelo quiere confirmar lo Lo quiere confirmar. the flight

8 Unidad 1 Lección 1—Español 2
I.D.O.P. Notes Unidad 1 Lección 1—Español 2

9 Indirect Object Pronouns
Indirect objects receives the direct object and answer the questions to whom? or for whom? about the verb. I give the ball to José. Indirect object = José Indirect object pronouns take the place of the indirect object nouns. I give the ball to José.  I give the ball to him.

10 IDOP Importante: an IDOP must be used if there is an indirect object.
The Indirect object pronoun will either accompany the noun OR replace it. Accompany: Mama les da el itinerario a José y Ana. Replace: Mama les da el itinerario.

11 IDOPs me nos te os le les me us you you guys (Spain) him them /
her you guys

12 Write the indirect object pronouns for the following nouns.
La chica José ti Pablo y Marta Las chicas nosotros mí Le Te Les Nos Me

13 IDOP The pronoun appears before the conjugated verb.
Mama les da el itinerario a José y Ana. When the verb ends in an infinitive, the IDOP can go before the conjugated verb or attached to the end of the infinitive. Le voy a vender mi boleto a Sara. OR Voy a venderle mi boleto.

14 Mamá give the money to José and Ana.
I.D.O. = _____________ I.D.O.P. = ___________ The agent gives me the ticket. I am going to show you the itinerary.

15 She wants to show you the ticket.
I.D.O. = _____________ I.D.O.P. = ___________ We give the suitcase to the agent.

16 Completa las oraciones sobre su viaje.
Yo/dar/la identificación/a la agente de viajes Yo le doy la identificación. La agente de viajes/vender/los boletos/a ti La agente de viajes te vende los boletos. La agente/confirmar/el vuelo/para mí La agente me confirma el vuelo. El profesor/enseñar/la pantalla de vuelos/a Luisa El profesor le enseña la pantalla de vuelos (a Luisa). Nosotros/dar/las tarjetas de embarque/ a los auxiliares de vuelo Les damos las tarjetas de embarque (a los auxiliares de vuelo). Los auxilares de vuelo/servir/la comida/ a nosotros Los auxilares de vuelo nos sirven la comida. Mis amigas/dar/sus pasaportes/al agente de la aduana Mis amigas le dan sus pasaportes (al agente de la aduana).


Descargar ppt "Unidad 1 Lección 1—Español 2"

Presentaciones similares


Anuncios Google