Reported speech.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Perfect Tenses in English
Advertisements

El tiempo futuro – Las formas Infinitivo + Terminación= Futuro
REPORTED SPEECH.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
MODALS.
EL TIEMPO PERFECTO SIMPLE
Modal Verbs.
Autor: Lcdo. Arnaldo Rojas
Los Verbos: Presente (bis)
Apuntes el 24 de abril El subjuntivo en cláusulas adverbiales
REPORTED SPEECH. Reported Speech Reported Speech – Tense changes DIRECT SPEECHREPORTED SPEECH PRESENT PAST.
SIMPLE PAST TENSE REGULAR VERBS.
Los Pronombres Pronouns Textbook pg Outline 1.Single Verb Object Placement 2.Progressive Tense 3.Ir a + Infinitive 4.Tener que + Infinitive 5.Verb.
El gerundio y el infinitivo. En inglés se añade –ing para formar sustantivos en los siguientes casos:  Como CD de algunos verbos. Tales como: continue,
ORACIONES DE RELATIVO.
CLASES DE INGLÉS WHILE AND WHEN U. E. AGUSTIN ARMARIO TEMA 08
REPORTED SPEECH Estilo indirecto.
WILL Usos: Will Ximena read the entreviste?
Futuro will en negativo
REPORTED SPEECH 2º BACHILLERATO.
Reported speech / Indirect speech
Unit 9 reported speech.
CLAUSULAS RELATIVES.
Un repaso breve de las cláusulas de “si” Si + el presente (1ra Condicional) Si + el presente, presente: describe una situación que pasa habitualmente cuando.
(Oraciones de relativo)‏
COMPRENDE HABILIDADES
er-ir: ía, ías, ía, íamos, ían
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
REVISION 2º BTO.
CONDITIONAL SENTENCES
REPORTING PEOPLE’S WORDS
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Hay 30 preguntas en total. Estudien todo el vocabulario del semestre. (Unidad 1, Don Quijote, Shrek, verbos) Ejemplo: Un _____________ es lo que dicen.
Page 114 En español 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
REPORTED SPEECH.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Nailing the details for Question 9s.  Complete the Grammar Notes  Watch, rewind, pause etc  Make a note of any questions  Complete the google form.
El Condicional. Objetivos  Demostrar la comprensión del condicional.  ¿Cuando usamos el condicional?  ¿Cómo conjugamos verbos regulares en el condicional?
CLASES DE INGLÉS EL PRESENTE CONTINUO U. E. AGUSTIN ARMARIO TEMA 06
CLASES DE INGLÉS EL PASADO CONTINUO U. E. AGUSTIN ARMARIO TEMA 07
English Lesson 3.
Aims: Confirming information about something that you think is true Asking polite questions.
REPORTED SPEECH.
First Grade Spanish High Frequency Words.
PRESENTE PROGRESIVO Marketing PM CEOGET. Los tiempos progresivos ("progressive tenses" o "continuous tenses") expresan el "progreso" o desarrollo de una.
PAST SIMPLE PAST CONTINUOUS PAST PERFECT
Preterite vs. Imperfect (Part II)
MAKING REQUESTS (Solicitando servicios o favores) (Solicitando servicios o favores)
Modal verbs Resulta interesante ver que estos verbos se pueden asociar en pares. Aprender algunos ejemplos ayudará a comprenderlos mejor de una forma práctica.
ORACIONES CONDICIONALES
ESTILO DIRECTO. ESTILO INDIRECTO O REPORTED SPEECH
El verbo “decir” To say To tell.
VERBAL TENSES IN ENGLISH
Reported Speech (Versión en Español)
El Verbo “GUSTA” En español gusta means“is pleasing” when you want to talk about Use gusta when you want to talk about whether you like or dislike an.
Docente: Mg.c SUHAILA TEMPONI M.. Past Continuous or Progressive El Pasado Progresivo es un tiempo verbal del pasado, el cual se usa para hablar acerca.
1st Conditional. Expresa lo que ocurrirá si se cumple la condición señalada, y también se utiliza para hacer promesas.
English Lesson 4.
El 20 de agosto Repasar expresiones comunes con el pretérito pg 3 Repasar expresiones comunes con el imperfecto pg 9 El verbo haber = to exist or auxiliary.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
TIEMPOS PERFECTOS. Alejandro Ostos. Idioma Básico Intensivo THI-0284 Sección MB09T0S
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
El uso del infinitivo y del gerundio  El uso del infinitivo (I would like to travel) y del gerundio (I like travelling) en inglés es una fuente habitual.
Modal verbs By Gema V. Rosales Calvo.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
REPORTED SPEECH “EL ESTILO INDIRECTO” IES MURGI. 1. REPORTING STATEMENTS – LAS ORACIONES ENUNCIATIVAS A)Podemos contar lo que alguien dijo de dos maneras:
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Transcripción de la presentación:

Reported speech

El estilo indirecto (reported speech) se usa para contar lo que alguien ha dicho sin citar exactamente sus palabras. Podemos contar en presente lo que alguien acaba de decir, para lo cual basta Con quitar las comillas y cambiar el pronombre sujeto y la persona del verbo. “ I am tired” He says that he is tired Pero lo normal es que el verbo que introduce la subordinada en estilo indirecto (say o tell, normalmente) vaya en pasado, y entonces el cambio más importante es que el verbo de la subordinada da un salto atrás ( de present simple a Past simple, de éste a past perfect, etc) “I like noodles” He said that he liked noodles

Además de suprimir las comillas y cambiar los tiempos verbales, también es necesario que hagamos algunos cambios en los pronombres y en las expresiones de tiempo y de lugar. La oración subordinada va introducida por “ that” , aunque en inglés hablado se suele omitir. Cuando la frase enuncia una verdad general no hay cambio en los tiempos verbales. “Crime is punished by the law”, she said She said that crime is punished by the law

Cambios en los tiempos verbales Tense Direct Speech Indirect Speech Present simple “He works as an editor” Past simple He said that he worked as an editor Present continuous “He is working as an editor” Past continuous He said that he was working as an editor “He worked as an editor” Past perfect He said that he had worked as an editor “He was working as an editor” Past perfect continuous He said that he had been working as an editor Present perfect simple “He has worked as an editor” Present perfect continuous “He has been working as an editor” simple “He had worked as an editor” “He had been working as an editor” Future simple “He will work as an editor” Would + infin. He said that he would work as an editor

Cambios en otras palabras Cambios en los modales Can May Must / have to Will Could Might Must / had to Would Cambios en otras palabras Now Then Today That day Tonight That night Yesterday The previous day / the day before Last week The previous week / the week before A month ago The previous month / the month before Tomorrow The following day / the next day / the day after Next week The following week / the week after Here There This That These Those

Reported questions Hay dos tipos de preguntas: LAS YES / NO QUESTIONS son las que se contestan con un “si” o un “no”. para ponerlas en estilo indirecto utilizamos el verbo ask, y a continuación if o whether. Entonces la pregunta deja de serlo y se convierte en una frase afirmativa, ya no hay inversión sujeto-verbo(A+S+V), ni signo de interrogación, ni comillas. “Did you speak to John last night?” She asked She asked if / whether I had spoken to John last night aux suj verb

LAS WH-QUESTIONS son las que empiezan por una palabra interrogativa (Wh- word) Al pasarlas al estilo indirecto ponemos dicha palabra (wh-) y luego el sujeto + verbo. ►Who told you that story? She asked She asked who had told us that story ► Where did you go last summer? He asked me He asked me where I had gone the previous summer Who are you writing to? She asked She asked who I was writing to Sujeto → no aux suj suj

Reported orders Para poner una orden en estilo indirecto cambiamos el imperativo por un infinitivo con to. Pero antes del infinitivo debemos poner un verbo que exprese mandato, como Tell u order , seguido del complemento indirecto. Hay otros verbos que siguen esta estructura aunque no expresen orden. Ask o beg para peticiones. Warn para advertir a alguien de algo. Advise para dar consejo Invite para hacer una invitación. “Stop driving so fast”. My mother ordered me to stop driving so fast. Si la oración es negativa , ponemos not delante de to. “Don´t tell anybody” He begged me not to tell anybody

Reported suggestions Primero ponemos el sujeto y el verbo suggest en pasado y después lo que se sugirió. Las sugerencias se pueden pasar a estilo indirecto de dos formas: usando una oración introducida por that, con su sujeto y el verbo en la forma base. (El verbo demand, que expresa mandato, también sigue esta estructura) “Let´s watch the news” Tom suggested Tom suggested that we watch the news Usando el gerundio, sin especificar ningún sujeto. “ Let´s phone the police inmediately” He suggested phoning the police inmediately

+ ? Reported verbs SÚPLICAS Y RUEGOS Sugerencias Órdenes,peticiones Complain Declare Deny Explain Inform Insist + Admit Agree Answer Apologise Boast (presumir, alardear) Claim Mention Offer Promise Refuse Remind Reply ? Enquire Request Want to know Wonder SÚPLICAS Y RUEGOS Órdenes,peticiones Invitations,offers, advice Shout Warn Offer Invite Beg Verb+(object)+(preposition)+gerund Demand, Remind, Order, Suggest Admit Apologize(for) Blame (s.o for) Complain about Confess to Insist on Object to Sugerencias Suggest Recommend

Complete the sentences with the correct form of the verbs in brackets. 1.“My parents are reading the paper.” Mike said his parents ……………………… (read) the paper. 2.“David will arrive soon.” Bill mentioned that David ……………………… (arrive) soon. 3.“John forgot my birthday!” Tessa complained that John ……………………… (forget) her birthday. 4.”I’m not waiting for you.” Simon said that he ……………………… (wait) for us. 5.“Were you speaking to the publisher?” He wanted to know if I ……………………… (speak) to the publisher. 6. “Barbara can meet us later.” She mentioned that Barbara ……………………… (meet) us later. were reading would arrive had forgotten wasn’t waiting had been speaking could meet