Escultura en papel maché de Oxaca, México

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Advertisements

*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Español 2 5 de septiembre de 2014.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
The goal for this homework is that you can practice listening and speaking Spanish. Use the audio and the written parts to repeat after the audio. Pause.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Advertisement/Anun cio Spanish I Señora Hoffman-Fields.
Un cuento A story by you Un cuento por ______ (your name)
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Quasimodo: (son las doce)
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Page 114 En español 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
¿Por qué estudias español? Why do you study Spanish? ¿Por qué? means "Why?
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Digital Photography: Selfie Slides
¡MerCon 2014! La convención de los mejores mercados.
Los Colores Rojo Azul verde blanco café rosa gris marrón rosado
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Me llamo __________ Clase 602 La fecha es el 20 de noviembre del 2014 Proposito # 29: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
11 de noviembre de Escribe en español. Preguntas: ¿Qué te fascina? ¿Qué te interesa? ¿Qué no te gusta? ¿Quién es tu bailarín/a favorito/a? ¿Prefiere.
Bienvenidos a la clase de español Final day to make up missing work, low grades is today, Tuesday the 23 rd. After the 23 rd, all grades to this point.
Diseña el uniforme de tu equipo Tarea Choose a sport uniform Name your team in Spanish Design your team’s uniform Number Name Use color, glitter, po0mpoms,
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
American Folk Art. What is folk art? Folk art does not follow academic art or any type of training, it has no set technique or theme It might be something.
*** 5 MINUTES *** Objective: I can make a family tree to represent my family Vocab/Ideas: El Hermanastro La Hijastra El Padrastro La Madrastra La Hermanastra.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
QUASIMODO:.  “Por lo demás, hermanos míos, fortaleceos en el Señor, y en el poder de su fuerza. Vestíos de toda la armadura de Dios, para que podáis.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
You will make a presentation about your family
Transcripción de la presentación:

Escultura en papel maché de Oxaca, México Alebrijes Escultura en papel maché de Oxaca, México

Oaxaca es un estado en México conocido por su rica cultura y artesanías.

Alebrijes: esculturas de creaturas fantásticas tipo animales.

Pedro Linares: creador de alebrijes tradicionales Este artista recreaba sus sueños llenos de monstruos y creaturas coloridas cuando estuvo my enfermo Sus obras maestras representaban esos sueños Usaba papel maché para crear las esculturas

Tu proyecto (1) Your group will create an “alebrije” that depicts a character or product of the Mexican legend you are working on. You will make the sculpture using paper mache or cardboard, a shoe box, colorful papers, markers, glue, etc.

All members must work on it. Have fun! 10 points You can exaggerate the form, include intricate patterns and designs similar to the traditional alebrije sculptures shown. http://www.youtube.com/watch?v=XTErMNegMAY Be creative! All members must work on it. Have fun! 10 points

Observar estos ejemplos para inspirarte en algunas ideas:

Cerámicas de Puebla, México

TALAVERA POBLANA De todas las artesanías de Puebla, quizás la más representativa es la famosa cerámica de Puebla, la Talavera poblana. Se llevó el proceso de fabricar la cerámica desde España en el siglo XVI y se mezcló con procesos indígenas para crear un proceso muy particular en Puebla, un proceso que se ha usado desde el siglo XVI. El barro de la región de Puebla es de una alta calidad con un color blanco marfil. Para la pintura se usan solamente los siguientes colores: azul, amarillo, negro, verde, anaranjado y malva (violeta pálido). Se pintan diseños tradicionales y clásicos españoles, diseños de influencias mexicanas con flores y también hay artistas que crean nuevos diseños.

Los talleres de Talavera producen platos, floreros, lavamanos, azulejos y otros artículos de uso diario. Hay una ley federal que regula la producción de Talavera y no hay muchos talleres que producen la Talavera oficial, menos de diez. La Talavera oficial siempre lleva un holograma en la pieza. El taller certificado más antiguo es la Casa Uriarte fundada en 1824.

Azulejos

Artesanías

Tu proyecto (2) Your group will create an “azulejo” (mosaico) that depicts something about the Mexican legend you are working on.

All members must work on it. Have fun! 10 points You can do it on a square piece of paper or use this digital tool to do it and print it: http://gwydir.demon.co.uk/jo/mosaic/easy.htm On the back, briefly explain (in Spanish) what it is all about (symbols/design/colors and their connection to the legend) Be creative! All members must work on it. Have fun! 10 points

Tu proyecto (3) Your group will create a “plato” that summarizes the plot of the legend you are working on. Divide a paper plate in 4 equal parts and tell the story in pictures and Spanish words.

All members must work on it. Have fun! 10 points http://www.youtube.com/watch?v=kP6baHn_mbU Be creative! All members must work on it. Have fun! 10 points Class work: May 27, 28, 29 (after some oral presentations/power points take place by other groups) On those days, your team is responsible for having the necessary materials to work on the crafts. 3 Artifacts due: May 30