I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time in Spanish
Advertisements

Telling Time Spanish I To ask the current time use the following question: ¿Qué hora es? 3 ?
Diario #1 Escribe una conversación entre dos amigos con un saludo y tres preguntas. Escribe una conversación entre una profesora y un estudiante con un.
¿A qué hora almorzamos? How do we say at what time we do something in Spanish? …a las ______. …a la una (y …).
La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
COMMON AFFIRMATIVE AND NEGATIVE WORDS
ESPAÑOL II SESIÓN 4.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
¿Qué hora es?. Es la una. ¿Qué hora es? Son las dos.
¿Qué hora es? ¡Telling Time in Spanish!. ¿Qué hora es? When it’s 1:00... Es la una. Es la una. When it’s 2:00-12:00... Son las dos. Son las dos. Son las.
Hoy es miércoles, es el nueve de octubre.
Telling time. When we want to know the time we say ¿Qué hora es?
¿Qué hora es? By Prof. Mibelli How do we say time in Spanish?  Son las ______. from two.  Es la _______. when the hour is one. Para decir la hora…
Telling Time.
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los verbos de ER Hoy es martes, el 5 de marzo. Las preposiciones Los interrogativos.
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
Decir La Hora. What time is it? ¿Qué hora es? Usamos: SER + la/las + la hora + los minutos Son las tres y trienta y cinco Es la una y media Son las doce.
¿Qué hora es? How do we tell time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in Spanish. I can _______________ my class schedule in Spanish.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
I can __________ at least 5 Tener expressions and use them in a Spanish sentence. I can ________ at least 10 ______________________ in Spanish. I can ________.
Ser vs Estar Español 1 Sra. Martínez.
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
Las Descripciones y Los Adjetivos. Él es bajo. Lisa Leslie es alta. ¿Cómo es…?
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
I can _________ the 24 hour clock to normal time in Spanish. I can recite and ____________ spell the numbers I can _________ what a subject pronoun.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Making sentences plural! When there is more than one of something or someone, the definite and indefinite article and/or subject pronoun, verb and adjective.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Telling Time on the Hour If the hours are between 2 and 12, use “Son las …” Examples: 3:00 – Son las tres. 11:00 – Son las once. If the hour is within.
Por Brenda Keegan On the Hour: Son las (number in Spanish) Son las (number in Spanish) Son las once (11:00) Son las once (11:00) 1:00 is unique 1:00.
I can _____________ between __________ and ____________ actions. I can ______________ how to ____________ an AR verb in a complete sentence. I can ________.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in spanish. demonstrateconjugate formulate.
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _____________ together the two concepts of _________________ and __________________.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¿Qué hora es?. Es… Es la una. Es mediodía. Es medianoche.
DAY 21 6/9 DE NOVIEMBRE. LA ENTRADA… REPASO DE LOS PRONOMBRES DE SUJETO I can recite and define all Spanish subject pronouns. Yo 1s 2s 3s 1p 2p 3p I Tú.
¡Buenos Días! **Please have your Time homework out on your desk.** Warm – up: o Turn to your neighbor and review numbers 0-30 (see page 16)
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ the cultural significance of ______________________. Concordancia explain “Día.
El verbo SER Verbo Irregular (no pattern) (________)
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Telling Time in Spanish
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Bellringer 9/5 Tell the following times in numbers (include AM or PM).
Transcripción de la presentación:

I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify30 adjectives demonstrate

La entrada… ¿Qué hora es? Son las siete y diez de la noche. somos I can tell time in Spanish.Repaso de una meta vieja.

Yo soy... I can identify at least 30 adjectives in Spanish Mi mejor amigo(a) es... Responde a las preguntas en frases completas. Escribe los adjetivos aquí.

La entrada… ¿Qué hora es? Son las siete y diez de la noche. Es tarde. somos I can tell time in Spanish. Son las cuatro menos cinco de la mañana. Es la una menos cuarto. Es temprano. Es mediodía. A la una en punto de la tarde. Por la noche. A las diez de la noche. La escuela empieza a las ocho menos cuarto. La escuela termina a las dos y cuarto.

Saquen por favor… También, una pluma de color diferente. llll La Duplicado 21

Los apuntes… Ni / Ni ni / ni =neither / nor Follow this formula when using the phrase ni / ni: Subject (pronoun) + no + verb + _______ + adjective + ______ + adjective ni Ejemplo: 1. Ana no es ni baja ni alta. 2. Yo no soy ni gordo ni delgado. 3. El chico no tiene ni un perro ni un gato. ¿Qué significa en inglés?

Los apuntes… No + SER + Ni / Ni Para practicar 1.The book is neither old nor new. 2.The girls are neither blonde nor redhead. 3.The teacher (f) is neither nice nor mean. El libro no es ni viejo ni nuevo. Las chicas no son ni rubias ni pelirrojas. La maestra no es ni simpática ni antipática.

Opuestos Design two people, animals, cartoon characters or objects that are opposite of each other. Include in your drawings the following: 10 adjectives per person (label them in Spanish). A 6 sentence paragraph about each drawing including the following information: nombredemasiado muytan ni…nibastante *Se llama _________. Ella es muy____.

I can demonstrate the concept of “la concordancia”.

LaLa  Duplicado 22 Estudien Uds.  La lista de preguntas y respuestas  El vocabulario de los adjetivos  El vocabulario de la gente  El vocabulario de los colores  Los pronombres de sujeto  Las conjugaciones del verbo SER