Intro: La comida.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
Advertisements

Chapter 4 Vocabulary. Tener hambre To be hungry Tener sed To be thirsty.
Capítulo 4- Vocabulario
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
Práctica: Copia y responde en frases completas a estas preguntas
Hoy es martes. La fecha es el 8 de abril LA PREGUNTA: Traduce.  She loves to share.  We like tea.  They love the orange, the apple and the strawberries.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. Translate into English. 1.A mí me encantan el desayuno y el almuerzo.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
¿Qué prefieres comer? ¡Vamos al restaurante!.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
SP1 4.5 Stem change 1 Unit 4, Day 5. Vámonos Translate to Spanish: 1.I walk the dog 2.We watch TV 3.They listen to music 4.He reads a book.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Present Tense ER Verb Conjugation Academic Vocab Infinitive: The base form of a verb. When translated, it always includes “TO” + the action. Correr –
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Día 67 Writer’s Workshop. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Do Now 10 de noviembre 2014 Take out folder from back crate, pick up copies of guided notes from back table Write name on top of all sheets.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Hazlo ahora el 19 de marzo Objetivo: SWBAT understand and use meat and other food vocabulary. ANSWER IN FULL SPANISH SENTENCES: ¿Cuál es tu fruta favorita?
Por: Señorita Siedah Holmes. The target of preference affects the verb of the sentence. PRIOR KNOWLEDGE ME GUSTA NO ME GUSTA.
Capítulo 4 Español 1. tener hambre to be hungry tener sed to be thirsty.
El desayuno breakfast. el pan tostado- the toast.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Español 2 12 de octubre de 2015.
4.1 Comida el 30 de noviembre. Anuncios 30 de noviembre (HOY) - Duolingo due (200 XP) 7-9 de diciembre- Proyecto 15 de diciembre- Duolingo due (100 XP)
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
Spanish II Week 14. NO PARA EMPEZAR TODAY Unit 2 Test! Remember: our class goal is for everyone to earn at least an 80% on this test!
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
¡A comer!.  What do you eat for breakfast?  What do you eat for lunch?  I’m thirsty. What is there to drink?  ¿Qué tomas para el desayuno?  ¿Qué.
Español 2 22 de octubre de La Campana: Hoy es jueves el 22 de octubre de 2015 Escribe en español. 1. My mom wanted to eat a banana for breakfast.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
A comer 8.1  What do you eat for breakfast?  What do you eat for lunch?  I’m thirsty. What is there to drink?  ¿Qué tomas para el desayuno?  ¿Qué.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta 6. La pizza 2.Los tomates 7.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
ME GUSTA SONG:
Intro: La comida.
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Transcripción de la presentación:

Intro: La comida

Vámonos Translate these words into English. You should write both the Spanish and English on a separate sheet of paper. Hint: they are all cognates 1.La pasta 2.Los tomates 3.La hamburguesa 4.El cereal 5.El melón 6.La pizza 7.Un sándwich 8.La ensalada

Anuncios ¿Ausente? Check the absent folders for the culture day activity and go to puckettspanish.weebly.com for the powerpoint. We are starting our unit on “la comida” (food), make sure your name is on your vocab sheet! Test corrections until Martes!

Nuestra Meta MLI.IP1 The students exchange simple spoken and written information in the target language, utilizing cultural references where appropriate. The students: B. Express likes, dislikes, emotions, agreement and disagreement. C. Make simple requests. MLI.CCC2 The students demonstrate an understanding of the significance of culture through comparisons between the cultures studied and the students’ own culture. The students: A. Compare patterns of behavior and interaction in the students’ own culture with those of the target language

Nuestra Meta SWBAT identify basic food/beverage vocabulary with meals and health

Vocabulario: La comida I am going to introduce our new food vocabulary through a story. The words you need are on the board. Use the pictures to help you! Recuerda: Comer→ to eat (ej. Yo como mucho) “Pregunta” “Repita”

Recuerda... Comer--to eat Yo como mucho. Preferir--to prefer Yo prefiero los Braves. ¿Cuándo?--When ¿Cuándo es el partido de béisbol? Rara vez – rarely Todo el tiempo – all the time A veces – sometimes

Vocabulario: La comida el desayuno el almuerzo la cena

Vocabulario: La comida el bistec la galleta el pollo el cereal el bocadillo

Vocabulario: La comida El arroz El helado Los huevos La leche La mantequilla La pasta

Vocabulario: La comida Las papas El queso El pan Los tomates La sal La pimienta

Vocabulario: La comida Las verduras La lechuga La fruta El jugo La hamburguesa

Vocabulario: La comida El desayuno: Breakfast El almuerzo: Lunch La cena: Dinner La merienda: Snack La comida: Food Vocabulario: La comida Beef El bistec Chicken El pollo Cereal El cereal Cookie La galleta Rice El arroz Ice cream El helado Egg El huevo Milk La leche Butter La mantequilla Pasta La pasta Potato La papa (la patata) Cheese El queso Pepper La pimienta Salt La sal Bread El pan Tomato El tomate Vegetable La verdura Lettuce La lechuga Fruit La fruta Juice El jugo Hamburger La hamburguesa Sandwich El bocadillo (sándwich)

Repaso: Cultura Recuerda: last class we went over some cultural differences/similarities surrounding food. Take 3 minutes to find your notes or just remember 1 thing you were surprised by and one similarity that you found. (Things to think about… food pyramid, meal times, foods, grocery stores, etc.)

Práctica guiada: Las pizarras You each have una pizarra y un marcador And you may use your vocab sheets! We are going to do a few activities Foto→ Español English→ Español Español→ English La comida → Meal (desayuno, almuerzo, cena)

Fotos → Español

Práctica guiada:¿Qué comida te gusta? Escriben 5 oraciónes completas (complete sentences) about foods you like and don’t like. Ejemplos: Me gusta la pasta. No me gustan las verduras ¡CUIDADO!Watch out for gusta/gustan for singular/plural nouns!

Práctica guiada: continuada Ahora, comparta con tu pareja… (Now, share with your partner …) ¿Qué comida te gusta? ¿Qué comida no te gusta? You might have to ask/answer multiple times… only speaking in Spanish!

Prática Independiente Food can be saludable or insaludable. Draw a triangle on your paper (like the food pyramid!). Top should be unhealthy foods and bottom should be healthy foods (because you eat more of them!) Label everything in Spanish (include at least 10 foods on our vocab sheet)…. Write sentences about 5 of your foods (Ejemplo: Los tomates son saludables) (healthy) (unhealthy) 4. Extra time? Draw pictures next to your foods on your pyramid.

Preguntas y repaso I like vegetables. I eat breakfast.

Billete de Salida Write in Spanish Choose which meal is applicable: Como los huevos. La cena El almuerzo El desayuno El helado es saludable. Cierto (True) Falso (Falso) Translate: I like chicken and rice. Write a complete sentence about a food that you like (spanish!).

Billete de Salida: Las respuestas la lechuga c. el desayuno b. Falso Me gusta el pollo y el arroz Me gusta/gustan _________.