Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las estaciones y el tiempo (Seasons and Weather)
Advertisements

Seasons ,Months , Dates and the weather
Trabajo de timbre Conjugate and give meaning of these verbs. 1. tomar 2. llegar 3. leer 4. vivir 5. escribir.
El tiempo Hace frio - Its cold Hace calor- It is hot
El tiempo. El tiempo! Describing the weather To talk about the weather, we use the verb hacer we only use it in one form hace Qué tiempo hace? What is.
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
¿Listos? Contesta en oraciones completas en español: 1)¿En qué ciudad hace mucho frío? 2)¿Cuál es la temperatura máxima, en Fahrenheit, en La Habana,
Total Points 3120 Mountain Climber You are on a mountain climbing holiday. You want to climb all the way to the mountain top. You climb the mountain by.
¿Qué tiempo hace?. Hacer: Many expressions for the weather begin with the word hace, a form of the verb hacer. ¿Qué tiempo hace? Hace buen tiempo Hace.
The weather El tiempo. It’s nice weather Hace buen tiempo.
El Tiempo y Las Estaciones zRepaso de la Unidad 3, Etapa 3 de En Español zAfter today’s review you should be able to describe the weather and how it makes.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
Weather Expressions Chapter 3- Spanish 1. Expressions Many expressions for the weather begin with the word hace, a form of the verb hacer. – ¿Qué tiempo.
Hacer Ahora Jueves, el 24 de febrero 1. List three activities you would do on a vacation at the beach. 2. List three activities you would do on a vacation.
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
Hacer Ahora Jueves, el 3 de febrero
Translate the following: 1.Umbrella 2.Coat 3.Raincoat 4.Gloves 5.It’s windy 6.It’s sunny 7.The sun 8.Rain 9.It’s raining 10.suitcase PREPARATIVO 27 DE.
Hacer Ahora Jueves, el 27 de enero 1. ?Cómo te llamas? 2. ?Cuántos años tienes? 3. ¿Cuál es la fecha de tu cumpleaños? 4. ¿Prefieres el verano o el invierno?
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Content Objective: I will be able to discuss and identify weather terminology in Spanish. Language Objective: I will be able to understand and convey weather.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
El tiempo.
Hacer Ahora Jueves, el 10 de febrero 1. Estudiar 2. Hablar 3. Querer 4. Hacer 5. Escribir 6. Salir 7. Jugar 8. Servir A. To Study B. To play C. To want.
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V ÁMONOS U NIT 4: E L TIEMPO Y LAS ESTACIONES TIENEN CINCO MINUTOS Objective : I can identify weather conditions and compose sentences to describe the.
El tiempo ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like?
¿Que tiempo hace? What’s the weather like?. Hace sol. It’s sunny. Hace mucho sol. It’s really sunny.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
El Calendario Español Español Los Días de la Semana el lunes el martes el miércoles el jueves el viernes el sábado el domingo  days of the week are.
¿Qué Tiempo Hace?.
Hoy es lunes, el 13 de abril 13/4/15. Para comenzar: ¡Sacar la tarea! Flashcards 1.¿Te gusta cuando llueve? ¿Por qué? 2.¿Te gusta cuando hace viento?
Hola Toma uno. (Take one.) El Tiempo y Las Estaciones Weather & Seasons.
Martes, el 21 de octubre.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Esp 35/9/13 Hoy es el cinco de septiembre. Objective Students will be able to create a presentation in Spanish about a cultural aspect of one Spanish.
El Clima..
El Tiempo (The Weather)
Calentamiento 1. How are you (formal)? 2. What’s your name (informal)?? 3. Today is Tuesday, September 12 th. 4. Cuatro, cinco, ____, siete 5. Good night!
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
La primavera: the spring El verano: the summer El otoño: the fall El invierno: the winter THE SEASONS: LAS ESTACIONES.
Ejercicio # 17 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.¿Cuál es la fecha de hoy? 3.¿Qué día es hoy? 4.El fin de semana es ______________ y ____________________.
¿Qué tiempo hace? Martes 7 de mayo Objetivos: learn the weather and review verbs.
Ejercicio # 17 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.¿Cuál es la fecha de hoy? 3.¿Qué día es hoy? 4.El fin de semana es ______________ y ____________________.
¿Qué tiempo hace?. ¿Qué tiempo hace? = How is the weather? Hace sol. = It’s sunny. Hace buen tiempo. = The weather is nice. Hace mal tiempo. = The weather.
¿Qué tiempo hace?. To ask about the weather we can use the phrase ¿Qué tiempo hace? To answer we can use several phrases that begin with the word Hace.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
 Page 99 Activities 27 and 28 (do 4)  Page Activities 30 (1,2,6,8) and 32 (1,2,4,6) Repaso/Práctica.
Preparacion : Hoy es Jueves 9 de Octubre.
Campanas: Lunes, Write the correct conjugation for each verb. 1.Usted y Juan (practicar) los deportes. 2.Yo y Ken (vivir) en Nueva York. 3.Ava.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
NOTES Leccion Preliminar. Los numeros *HINTS* Los numeros terminan en “ce” 20: veinte veinti____ 20 & # Ejemplo: 23 veintitres 20&3 30: treinta.
¿Cuál es tu estación favorita? Mi estación favorita es…
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
Vamonos Fill in the blank with the correct verb to describe the weather. 1. _________ sol. 2. __________ calor. 3. _______ viento.
El Tiempo (The Weather) El vocabulario de unidad tres.
BIENVENIDOS. QUIZ: 10 MINUTES Listening section Vocab Section Extra credit will be added for yesterday’s winning teams 2 minutes to review- GO.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
¡FELIZ LUNES ESPAÑOL UNO! 1)Esponjas. 2)Canción de las estaciones. 3)Repaso de las estaciones y el clima (weather): el golpe (game). 4)Repaso del presente.
Vamonos Which season do you think is represented by each picture? Answer in English
Which season do you think is represented by each picture?
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
DUE NOW: Place homework on entrance table. Write the season in Spanish
DUE NOW: Place homework on entrance table.
DUE NOW: Please write in Spanish
Transcripción de la presentación:

Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).

Objetivos  Identify the four seasons in Spanish and respond to questions about the weather during each in Spanish.  Review the irregular “yo-oy” and “yo go” verbs by creating conjugation charts and using these verbs in various sentences.  Create weather forecast skits in Spanish based on a given location.;

Las estaciones La primavera El verano El otoño El invierno

Las estaciones El invierno El otoño La primavera El verano The Seasons Winter Fall Spring Summer

El tiempo (The weather) El tiempo ¿Qué tiempo hace en…? Hace buen tiempo Hace mal tiempo Hace sol Hace frío. Hace calor Hace fresco Hace viento Está nublado. Llueve Nieva The weather What is the weather like in…? It is good weather It is bad weather It’s sunny It’s cold It’s hot It’s cool It’s windy It’s cloudy It rains It snows

Irregular Stem Changing/Boot Verbs: O  UE JUGAR – to play (a sport) YoJueg o Nosotros(as ) Jugamos TúJuega s Él/Ella / Usted JuegaEllos/Ellas/ Ustedes Juegan Verbs like JUGAR: -Poder (to be able to) - Volver (to return) -- Soñar (to dream) -- Dormir (to sleep)

Irregular “Yo Go” Verbs HACER – to do/to make YoHagoNosotros(as ) Hacemos TúHaces Él/ Ella/ Usted HaceEllos/ Ellas/ Ustedes Hacen Verbs like HACER: -Salir (to leave/to go out) -Venir (to come) -Tener (to have) -- Poner (to put/to place) --Traer (to bring)

Skits: Reportes del tiempo (Weather Reports)  Work in groups of 2-4 to create a “weather report” that you will perform for the class  You will receive a card with the name of a city written on it. Your forecast must predict weather that would be appropriate for that location  You must create a script for your skit  Each person must have at least four lines  You may create drawings to use during your report

Tarea  Write a paragraph in Spanish describing the weather and activities you can do during each season.  You should write at least 8 sentences (2 per season: at least 1 describing the weather and 1 describing an activity).  Consider using the verbs “jugar” and “hacer” when discussing activities you like to do in each season  You may use the following sentence structures: - Durante el/la (estación), hace (tiempo). - En el/la (estación), me gusta (verbo). - Juego el (deporte) en el/la (estación).

Evaluaciones Diarias ____ OT1 (On Time) ____ IW (Completed Individual Work) ____ GW (Made meaningful contributions to group work) ____ SS (Spoke Spanish before resorting to English) ____ OT2 (Stayed on Task) Total: _____/5 Because there was no written Hacer Ahora today, you may write your evaluation under your exit ticket from yesterday. Give yourself ONE point for each criteria you met during class.

Boleto de salida Responde en frases completas en español. (Respond in complete sentences in Spanish – use vocabulary we discussed in class today)  ?Qué tiempo hace hoy?  ?Qué tiempo hace en Miami?  ?Qué tiempo hace en Canadá?