Hoy es lunes, el 30 de marzo. No esponja today! Grab a book from the shelf. Open the book to page 144. Flip to the research section of your notebook! We’ll.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Advertisements

¿Qué haces después de las clases? Unidad 2, Etapa 3: Verbos.
Present tense verb form review present tense ir a + inf.
¿Qué haces después de las clases? Unidad 2, Etapa 3: Verbos.
AR VERBS -AR Verbs You Should Know cantar bailar hablar estudiar ayudar buscar dibujar pasar enseñar comprar patinar escuchar.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Unidad 2 Etapa 3A El vocabulario. Después de la escuela Andar en bicicleta – to ride a bike Caminar con el perro – to walk the dog Cenar - to have dinner,
20/04/20101 Capítulo 4 – Tercer Paso UN REPASO  Vocabulario: Los días de la semana Página 112 ABRIL lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo
Present Tense of ER and IR verbs and Tag Questions.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
¿Qué te gusta hacer? What do you like to do? Discussing what you and others like to do after school or in your free time using regular verbs in the present.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Present Tense of the verb Querer (to want) with Infinitives
El parque. to do/to make hacer un árbol tener sed to be thirsty.
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro. In English, we can say that you are going to do something by using the verb “to be” + “going” + “to (verb)” In Spanish,
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Hoy es lunes, el 27 de abril. ESPONJA: Respondan a las preguntas y usen la información en los parentesis.: 1. ¿Qué reciben ustedes? (unas cartas) 2. ¿Qué.
¡BUENOS DÍAS, BUENAS TARDES!
Warm Up Read page 2 in your textbook. Answer the questions in Activity 1 based on the reading selection.
  An infinitive is:  An unconjugated verb that:  In Spanish ends in “AR” “ER” or “IR”  In English always starts with “to” What is an infinitive?
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
FrasePres., Pret., Fut. 1.Voy de vacaciones con mi familia. 2.Ayer jugué al fútbol en el parque con mis amigos. 3.Mañana, vamos a ir de compras. 4.Mi hermana.
English Lesson 3.
Para Empezar – Please translate the ? To English ¿De dónde es la chica nueva? ¿Cuántos zapatos tiene Asia? ¿Por qué no come almuerzo Emily?
ir a Plans /Activities/sequence of events Pp 191.
La guía de estudio. Write the preterite endings for –ar and –er/-ir verbs Pretérito -ar Yo Tú Él/ella/usted Nosotros/nosotras Vosotros/vosotras Ellos/ellas/ustedes.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
¡Verbos y Números! miércoles, el 18 de marzo. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.Review “go” verbs 2.Review ir + a + infinitive 3.“to know”  saber vs. conocer.
Put these in order on a scratch paper
Cada día(every day)… Yo como frutaYo leo un libroYo monto en bicicleta Yo escucho música Yo trabajoYo bebo Yo estudio Yo canto Nombre:________ Período:
STEM + O STEM + ES STEM + E STEM + EMOS STEM + ÉIS STEM + EN.
Like to do…Want to do …Going to do…
La clase de español I ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Adónde vas después de la escuela? ¿Qué vas a hacer después la escuela hoy? A repasar:
Vocabulario de Capítulo 4:
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
-AR VERBS Español.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
¿Qué haces después de las clases? Vocabulario. Primero andar en bicicleta caminar con el perro cenar comer.
VOCABULARIO UNIDAD 2 ETAPA 3 SEÑORA LEAR. IR A… TO BE GOING TO…
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
I can identify at least 4 weather patterns in Spanish. I can conjugate and translate the verb tener in Spanish. I can state what someone has to do using.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Meta: KNOW HOW TO CONJUGATE THE IRREGULAR VERB “IR” Palabra del día: Empate=tied 18 DE MARZO.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, el 30 de marzo. No esponja today! Grab a book from the shelf. Open the book to page 144. Flip to the research section of your notebook! We’ll be talking about your next project and the next chapter! Retake on Thursday. Sign up for our Tuesday review session!

Let’s talk about your projects for the next quarter. What are you presenting? How will you be scored?

p. 144 ¿Qué van a estudiar? (What are our objectives with this chapter?) Grammar Objectives: Using “ir + a + infinitivo” to explain what you are going to do Using the present tense of –er and –er verbs Using verbs with irregular “yo” forms Using the verb “oír” ¿Qué ves? In Spanish, name as many objects in the picture as you can!

ActividadesCosas andar en bicicleta = ride a bikela novela = novel caminar con el perro = walk the dogel periódico = newspaper cuidar (a) = to take care of…el poema = poem el animal, hermano/a, el pájaro, el pez la poesía = poetry hacer ejercicio = to exercisela revista = magazine mandar una carta = send a lettersupermercado = supermarket pasar un rato = spend some timepasear = to stroll; go for a walk pintar = to paintla guitarra = guitar tocar = to touch/to playel piano = piano ver la televisión = watch television

p. 146 Después de escuela, Ricardo va al parque con sus amigos. El vocabulario es de la nueva etapa. Let’s copy it down!

Hoy es martes, el 31 de marzo. Esponja: ¿Qué significa?: 1. ¿Te gusta leer los periódicos? 2. Tengo que cuidar a mi hermano menor. 3. Paseamos por el parque. (hint: por = through) 4. El chico nunca anda en bicicleta. 5. Ellas tocan el piano. 6. Ustedes caminan con el perro. Retake on Thursday. Sign up for our review session today!

ActividadesCosas andar en bicicleta = ride a bikela novela = novel caminar con el perro = walk the dogel periódico = newspaper cuidar (a) = to take care of…el poema = poem el animal, hermano/a, el pájaro, el pez la poesía = poetry hacer ejercicio = to exercisela revista = magazine mandar una carta = send a lettersupermercado = supermarket pasar un rato = spend some timela guitarra = guitar pasear = to stroll; go for a walk el piano = piano pintar = to paint tocar = to touch/to play ver la televisión = watch television

p. 148 ¿Qué va a ocurrir? Después, van a responder a las preguntas de p. 149

p. 153 When you want to explain something that is going to happen, you conjugate the verb “ir”. Next, include “a”… Then, you add the infinitive form of another verb. Example: Yo voy a comer chicharrones. = I’m going to eat chicharrones. Remember: the “infinitive form” is the base form of a verb or the “to ____” form.

More examples: He is going to swim. = Él va a nadar. You are going to visit your cousins. = Tú vas a visitar a tus primos. On Monday, we are going to sing. = El lunes, nosotros vamos a cantar. She is going to rest. = Ella va a descansar.

Hoy es miércoles, el 1 de abril. ESPONJA: Use the correct form of “ir” to respond to the following questions: 1. ¿Adónde va Rodrigo a las tres? (the gym) 2. ¿Qué vas a hacer después de tu clase de español? (rest) 3. ¿Adónde van ustedes para comer el almuerzo? (the cafeteria) 4. ¿Adónde vas a las ocho de la mañana? (history class) 5. ¿Qué van a hacer las chicas? (finish their homework) 6. ¿Qué va a hacer Isabel? (study for her math quiz) PLEASE GRAB A BOOK FROM THE SHELF 5 th period: How are you supposed to put books away? (Also, how do you not know this?) -__-

p. 153 mandar una carta = send a letter hacer ejercicio = to exercise ir al supermercado = go to the supermarket

p. 153 #7 You will need to use your previous knowledge of time for this activity. (p. 132) Please write down #1-9 in your notebooks. 1.Using the information provided, say what Isabel and Ricardo are going to do. 2.Use the time provided to explain WHEN they will do these things. 3.Then, write a sentence about when YOU do each of these things. You may ask a group member for help if absolutely necessary.

p. 154: Sequence words: primero = first entonces = then, so luego = later por fin = finally antes (de)* = before después (de)* = after, afterward *When a noun or an infinitive (verb in its base form) follows these words, include “de”

p. 153 Using what you’ve just learned about “ir + a + infinitivo,” write a short paragraph about what you plan on doing next week. Please write at least 5 sentences Include “ir + a + infinitivo” at least 4 times Use at least 2 sequence words

Hoy es jueves, el 2 de abril. No esponja today! Today is your retake for the Etapa 2 Prueba. Please remain quiet while others are testing. When you finish, you may relax, work on homework or read. Remember, you ARE NOT ALLOWED TO PLAY ON YOUR PHONE!

Hoy es viernes, el 3 de abril. Esponja: 1. ¿Qué significa: cenar, comer, beber, leer, preparar? 2. ¿Qué son las formas del presente de los verbos “-ar”? yo nosotros tú vosotros él/ella/usted ellos/ellas/ustedes

p. 155 yo = -o nosotros = -emos tú = -es vosotros = -éis él/ella/usted = -e ellos/ellas/ustedes = -en

aprender = to learn comprender = to understand vender = to sell ver = to see 5

p. 155 yo = -o nosotros = -imos tú = -es vosotros = -ís él/ella/usted = -e ellos/ellas/ustedes = -en

abrir = to open compartir = to share recibir = to receive vivir = to live 5

p. 156 #12 Expliquen lo que leen y escriben estas personas