Español La memoria (2) frases. Hoy vamos a… 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En Clase To be able to name 12 classroom objects To be able to use
Advertisements

En mi mochila In my school bag.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Para empezar - Tarsia. dieciséis diecisiete dieciocho diecinueve veinte veintiuno veintidós veintitrés veinticuatro veinticinco veintiséis veintisiete.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Cuando usar ENTONCES- LUEGO Lee las reglas y pon atención a los ejemplos. Español IV revisión - Sra.McNally.
Tener Capítulo: 4.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.

Page 114 En español 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
Llego al instituto a las ocho y veinte y hablo con mis amigos
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
La memoria (3) frases y diálogos
Mi dormitorio My bedroom
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Wednesday, Thursday. Vámonos Escriben dos oraciones completas para describir EL TIEMPO: 1. Vacación perfecta (perfect vacation): 2. Día peor (worst day):
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Survival Spanish – SPA II y III
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Expresiones para la clase de español
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Las expresiones de la clase
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz
Hoy es viernes, el seis de septiembre
¿De dónde eres? Inglaterra España Alemania Irlanda Escocia Francia
El lápiz verde. Escrito por Patti Lozano Adaptado de Señora Kinson. For classroom educational use only.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
¿Qué hora es?. Es… Es la una. Es mediodía. Es medianoche.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Realia. realia En mi mochila lunes, ocho de noviembre intención: All Must be able to name at least 3 items in their school bag 2. Most Should be able.
Hoy es el seis de octubre viernes Traduce: 1. our girl cousin 2. his nephews 3. your(informal) grandma 4. your (formal) niece 5. our sisters 6. their son.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Español 2 Avancemos 8.1 Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does an action to himself or herself.
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
Los Útiles Escolares The School Supplies. En mi mochila- In my bookbag Yo tengo - I have ¿Qué tienes?- What do you have?
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Objetos de la clase. Un bolí Un lápiz Una reglaUna goma.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
In third hour I have English (class).. En la tercera hora (yo) tengo la clase de inglés.
Preparación Hoy es martes, el Primero de septiembre de 2015 Today is Tuesday, September 1st, 2015  What does it mean:  Tengo una pregunta?______________________.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Transcripción de la presentación:

Español La memoria (2) frases

Hoy vamos a…

Por la mañana me levanto a las siete. Preparo mi mochila. En mi estuche tengo un sacapuntas amarillo, una carpeta de color violeta y un lápiz pero no tengo una tijera. A las ocho salgo de casa con mi hermano.

Translate these sentences into English. Por la mañana me levanto a las siete. Preparo mi mochila. En mi estuche tengo un sacapuntas amarillo, una carpeta de color violeta y un lápiz pero no tengo una tijera. A las ocho salgo de casa con mi hermano. In the morning I get up at 7. I prepare my school bag. In my pencil case I have a yellow sharpener, a purple folder and a pencil but I don’t have a pair of scissors. At 8 I leave the house with my brother.

3 – 2 – 1 Por la mañana me levanto a las siete. Preparo mi mochila. En mi estuche tengo un sacapuntas amarillo, una carpeta de color violeta y un lápiz pero no tengo una tijera. A las ocho salgo de casa con mi hermano.

Odds and Evens ___ la ______ me _______ a ___ siete. _______mi _______. En __estuche _____un ___________ amarillo, ___carpeta __ color _______ y __ lápiz ____no _____ una ______. A ___ ocho _____ de ____con __hermano.

Odds and Evens Por la mañana me levanto a las siete. Preparo mi mochila. En mi estuche tengo un sacapuntas amarillo, una carpeta de color violeta y un lápiz pero no tengo una tijera. A las ocho salgo de casa con mi hermano.

Work with your partner and help him/her to memorise these 3 sentences. Por la mañana me levanto a las siete. Preparo mi mochila. En mi estuche tengo un sacapuntas amarillo, una carpeta de color violeta y un lápiz pero no tengo una tijera. A las ocho salgo de casa con mi hermano.

Homework Below are the 3 sentences you have been learning in class today. Your task for the next lesson is:to be able to present the 3 sentences with good pronunciation and accurately. Use the strategies from class to help you memorise. Here are some copies of the sentences so you can test your learning at different times before the next class. Remember green means you really know it, orange means you are struggling and red means you are finding it really difficult. Por la mañana me levanto a las siete. Preparo mi mochila. En mi estuche tengo un sacapuntas amarillo, una carpeta de color violeta y un lápiz pero no tengo una tijera. A las ocho salgo de casa con mi hermano.