En el garage PROBLEMAS CON EL COCHE.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objetivos: Recognise the vocabulary for car problems Lunes el 3 de julio.
Advertisements

El Verbo “SER” SER es el infinitivo No hay una raíz
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
Tarjetas postales 4a projecto.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
El cuerpo humano.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Cognados Español 1.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Presentaciones… Introductions….
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
MORE CONVERSATION TOOLS
¿Dónde está? Where is (he, she, it, you formal)?.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Match the English to the Spanish
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Mi dormitorio My bedroom
ROLE-PLAY OVERLAP You are booking a room in a hotel (you start) For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply Ea para tres.
Señorita Rojo Señor Amarillo Padre Verde Señora Azul La pistola La soga El cuchillo El dormitorio El cuarto de baño La cocinaEl salón Señorita Rojo Señor.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Thank you for taking my classes
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
En El Hotel. Buenos días ¿ En qué puedo ayudarle?
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Roseman Spanish Possession/Ownership, Irregular Verbs (Ir, Dar), Ir and the future, Demonstratives.
The following slides introduce the new verb IR.
Hazlo Ahora/Vamos A las siete, voy al banco. Tengo que llevar el dinero. Después, voy con mi amiga al centro. Ella tiene que ir al consultorio y yo quiero.
EN LA GASOLINERA. AT THE PETROL STATION Objectives To buy petrol or diesel To ask for other services To ask for something to be checked To say there is.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Apuntes el 11 de mayo Los adjetivos posesivos (possessive adjectives) mi, mis = my nuestro, nuestra, nuestros, nuestras = our tu, tus = your vuestro, vuestra,
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Level 2 chp. 5 Hacer + time expressions. Chp. 5.2 Gram Use hace + time + que + a verb in the present tense To talk about an event that began in the past.
Preguntas y respuestas
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Roleplay 2 El curso. Background information You have booked an intensive Spanish course in Valencia but you cannot because you have had an accident. You.
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
ROLEPLAY 4 El tren. Background information You catch a train at the last minute in Valladolid. You did not have time to buy a ticket but think you can.
Role Play 1 – En la playa. Starter…. The following words are related to the topic of health. Can you say what they mean in English? Farmacia Primeros.
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Prepared by Gema V. Rosales Calvo Can – Can’t. En inglés existe un grupo de verbos MODALES – muy usados en el lenguaje corriente – con el significado.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Transcripción de la presentación:

En el garage PROBLEMAS CON EL COCHE

Tengo un problema con el coche... Este neumático tiene un pinchazo

Tengo el parabrisas roto Tengo un problema con el coche... Tengo el parabrisas roto

El coche está averiado. El motor no arranca Tengo un problema con el coche... El coche está averiado. El motor no arranca

¿Cómo se dice en inglés? Tengo un problema con el coche I have a problem with my car Creo que tiene un pinchazo I think that it has a puncture Tiene el parabrisas roto The windscreen is broken Mi coche está averiado My car has broken down Mi coche no arranca My car won’t start

¿Puede mirar el motor? En seguida, señor.Voy a revisar el motor.

Por supuesto. Voy a cambiar el neumático. ¿Puede usted cambiar el neumático?

¿Puede usted cambiar el parabrisas? Claro que sí, señor. Voy a cambiar el parabrisas.

Perdone,¿puede ayudarme? How many problems can you find in this grid?

ROLE-PLAY Part A. You are in trouble. Say what is wrong and ask for help. Part B. You are the mechanic. Say how you would solve the problem.

Taller Gómez.Dígame. ¿En qué En caso de avería... In case of breakdown Taller Gómez.Dígame. ¿En qué puedo ayudarle? Tengo un problema. Mi coche no arranca.

servicio en el kilómetro 234 En caso de avería... In case of breakdown Estoy en la estación de servicio en el kilómetro 234 de la N 330 .¿Dónde está usted?

En caso de avería... In case of breakdown Sí, llegaré en una hora. ¿Puede usted remolcar mi coche?

¿Cuánto cuesta remolcar En caso de avería... In case of breakdown Son 120 euros. ¿Cuánto cuesta remolcar el coche? Está bien.Aquí le espero.

Creo que tiene un pinchazo Creo que es la batería Creo que no tiene gasolina Creo que tiene un pinchazo Mi coche está averiado. Creo que es el radiador Creo que es el motor

Role play 1 You introduce yourself You say there is a problem You say the engine won’t start You ask if you could be towed You explain where you are You introduce yourself You ask if there is petrol in the tank You ask where she is You answer that it will take you ten minutes

Role play 2 You introduce yourself You say there is a problem with your battery You ask if he could help you You explain where you are You introduce yourself You ask if the radio still works You ask where she is You answer that it will take you twenty minutes