Atención al cliente Capítulo 3. ¿Cuántos correos electrónicos mandas al día? ¿Mandas 30? ¿mandas 50? ¿mandas 75? ¿mandas 100 o más?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
English Lesson 5.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Present Tense of ER and IR verbs and Tag Questions.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Capítulo 7A Pensar, Querer, and Preferir PREFERIR n Here we will learn the verb PREFERIR, which means “to prefer.” n But before we do, let’s look at.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Presentaciones… Introductions….
MORE CONVERSATION TOOLS
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Vocabulario de Teléfono. Hello? ¿Álo? ¿Bueno? ¿Díga?
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Hoy vamos a estudiar Estructura 2.2 y 9.3
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Personal Information & Shall I Introduce You? In this lesson you will learn to: Ask and state address Ask and state telephone number Ask and state .
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
The following slides introduce the new verb IR.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo “llamarse”
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
¿De dónde eres? Inglaterra España Alemania Irlanda Escocia Francia
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Preguntas y respuestas
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
1 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS Lesson 2 ☞ Hi again! In this lesson we are going to learn different ways of greeting and farewell, as well as how to become.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
P. 330 Realidades 1 Pensar, Querer, and Preferir.
Definite and Indefinite articles Demonstrative and Possessive adjectives **Each of these replace each other when used in a sentence. *****Be sure to make.
It is an irregular verb in all forms except “nosotros”. ITS BEST TO JUST MEMORIZE IT!
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Transcripción de la presentación:

Atención al cliente Capítulo 3

¿Cuántos correos electrónicos mandas al día? ¿Mandas 30? ¿mandas 50? ¿mandas 75? ¿mandas 100 o más?

Singular / plural El mensaje los mensajes

oficina La oficinalas oficinas

Un teléfonounos teléfonos

Una computadoraunas computadoras

Decide the definite article La Las El Los La Las Los computadora plumas hombre correos electrónicos oficina señoras teléfonos

And the indefinite articles? Una Unas Un Unos Una Unas Unos computadora plumas hombre correos electrónicos oficina señoras teléfonos

p. 41

Repaso You make a phone call to a Spanish-speaker. How do you expect him/her to answer the phone? You want to ask if Roberto is there, how will you do it? The person on the other line tells you “Yes, one moment please, who’s calling.” How does she say it?

What are these phone numbers in Spanish?

Pruebita / quiz What is one way to answer the phone in Spanish? How do you say, “Who’s calling?” How do you say, “I’m sorry” How do you say, “my phone number is...” Write down the phone number you hear the instructor say. Aló / Dígame ¿De parte de quién? Lo siento Mi número de teléfono es el ( )

La concordancia (agreement) ¿Cuánto tiempo? ¿Cuánta fórmula?

Age ¿Cuántos años tienes / tiene Ud.? How old are you? p. 41 ¿Cuántos meses tiene su bebé?

Cuál / cuáles “Cuál means “which” or “which one”, but in many contexts we translate it to “what” ¿Cuáles problemas experimenta Ud.? What (which) problems are you experiencing? ¿Cuál es su dirección, por favor? What (which one) is your address, please?

Comprender las indicaciones Yo comprendonosotros comprendemos Tú comprendesvosotros comprendéis Él comprendeellos comprenden Ella comprendeellas comprenden Ud. comprendeUds. comprenden Regular –er verb

Repaso With someone else, translate the following into Spanish: 1.Marta understands the instructions, but (pero) I do not understand. Marta entiende/ comprende las indicaciones, pero yo no comprendo / no entiendo. 2.We eat pizza. Comemos pizza. 3.They understand Spanish. Comprenden español. 4.You (formal) do not eat at work (al trabajo). Ud. No come al trabajo. 5.I live in Columbus. Vivo en Columbus. 6.We live in Ohio. Vivimos en Ohio. 7.They do not live in the United States. They are from Spain and they live in Madrid. They do not eat tacos because (porque) they are not Mexican. No viven en Los EE. UU. Ellos son de España y viven en Madrid. No comen tacos porque no son mexicanos.

En parejas... p. 45 #3.5 Como Comes Come Comemos Coméis Comen

Una encuesta You are going out after class and you want to find out what other people in the class eat and drink (tomar) when they go out. Ask 3 different what they eat or drink and be sure to write their names and answers on a sheet of paper. Modelo: Tú: Dan, ¿qué comes? Dan: Como pizza. Dan come pizza.

¿Dónde vives? Notice the similarities and the differences between an –ir verb (vivir) and an –er verb. ¿Qué son?

Vivo en Columbus, pero... Many of us live in Columbus but are from other cities, states or countries. Make a chart like the one below. Go around the room and find out who lives in Columbus and who does not and who is from Columbus and who is not. Write people’s names and “sí” or “no” in the appropriate columns. Nombre Vive en Columbus Es de Columbus

¿Qué quieres comer? Stem changing verbs are also known as “shoe verbs” because you can draw a “shoe” around the conjugations whose stems change.

Otros verbos que cambian de raíz Poder = to be able to

Repaso Translate the following phone conversation. Marta: Hello? ¿Aló? Juana: Marta, hi, how are you? It’s me (soy yo), Juana Marta, hola, ¿cómo estás? Soy yo, Juana. Marta: Hi Juana! I’m well, and you? Hola, Juana. Estoy bien, ¿y tú? Juana: I’m great, thanks. Where are you today (hoy)? Estoy muy bien, gracias. ¿Dónde estás hoy? Marta: I’m in Los Angeles with Manuel. Why? Estoy en LA con Manuel. ¿Por qué? Juana: In Los Angeles? Are you from Los Angeles? ¿En LA? ¿Eres de LA?

Marta: No, I’m not from Los Angeles, I’m from No, no soy de LA, Soy de PR Puerto Rico. But, Manuel is Mexican and he is from Los Angeles. Pero, Manuel es mexicano y es de LA. Juana: Manuel is Mexican? But he is blond! ¿Manuel es mexicano? ¡Pero, es rubio! Marta: Yes, his mother (su madre) is from Spain. He is handsome, isn’t he (¿no?) Sí, su madre es de España. Es guapo, ¿no? Juana: Yes, he is also very smart. Does he work in Los Angeles? Sī, también es muy inteligente. ¿Trabaja en LA? Marta: Yes, but he wants to work in Miami. We can look for jobs there soon (allí pronto). Sī, pero quiere trabajar en Miami. Podemos buscar trabajos allí pronto.

Quiz ¿Cómo se dice... Enrique and Ana are from Argentina. They are Argentinean. We want to prepare the formula. I cannot eat pizza. He follow the directions.

Respuestas Enrique y Ana son de Argentina. Son argentinos. Queremos preparar la fórmula. No puedo comer pizza. Él sigue las indicaciones.

Tener

Las tareas p.12 Con otra persona: 3.7 p. 14 Escuchar y leer 3.8