Ámi Tomáre káche pete cái, I long to have You close, Deseo tenerte más cerca,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Subjunctive in Adjective Clauses
Advertisements

*Unas actividades*. Which 2 sentences would you use to talk about yourself? (yo…) How do you know? Hablo por teléfono. Andas en bicicleta. Ando en bicicleta.
La camisa negra De Juanes.
Stem-Changing Verbs.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Ibrahim Ferrer, La Buena Vista Social Club, y “Dos Gardenias”
Buenos días. Good morning..
Stem-Changing Verbs e – ie.
Para empezar hablo discutimos aprendo regresamos buscamos
¿Qué haces después de las clases? (2 cosas). Compare using más/menos…que.
Swami, Swami, Swami Swami, Swami, Swami, que lindo es tu caminar,
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Ácha ashru dháráy mishe, Kusume ácha hese; You are merged in streams of tears, In flowers You are smilingly manifest; Estás presente en el flujo de lágrimas.
Acentos en las palabras Monosilábicas
Tumi ámár shudhu jáni, ámi máni; You are mine, this only I know, I accept it too. Eres mío; sólo esto sé, Y también lo acepto.
Tomáre d’ekechi, Tomáre ceyechi, I called and called You, I yearned to attain You, Te llamé y Te llamé, añoré lograrte,
Stem Changing Verbs Shoe Verbs Boot Verbs.
Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree Amarra un liston amarillo al viejo roble Dawn.
As the deer pants for the water so my soul longs after You You alone are my heart’s desire and I long to worship You As the deer pants for the water so.
It is in giving that we receive, It is in pard’ning that we are pardoned And it is in dying that we are born to eternal life Mientras más das, recibiras.
Tumi kii cáo ámi jániná, Kii je bala bujhi ná; I do not know what You really want, I do not understand what You say; No sé lo que realmente quieres, No.
Tomáy ámi bhálabási, cái ná kona pratidán, I love You expecting nothing in return; Te amo sin esperar nada a cambio;
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Elephant Love Medley Moulin rouge Nicole Kidman & Ewan McGregor.
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
Áloke snáta, ánande smita – (X2) Let this smiling dawn, bathed in light, Oh, Señor, el amanecer está cubierto de luz. E impregnado de felicidad.
The Subjunctive in Adjective Clauses (with the unknown)
Mother’s day songs Estas sencillas canciones se pueden entonar con los ritmos de conocidas canciones infantiles Asesor Técnico Pedagógico: Serena Facundo.
Ámi Tomáy cinini priya, Tumi ámáy sab diyecha; (x2) I could not recognize You, O dear, Yet You gave me everything. Aunque no he podido reconocerte, Oh.
Rájá Tumi maner rájá Vishva Tomár adhiine; Eres el Rey de mi mente Y éste Universo está bajo Tus órdenes You are the king of my mind And this universe.
Sabes quE – lunes el 20 de octubre ?QuE hiciste este fin de semana? Escribe cinco frases al minimo e incluye ?con quiEn? ?dOnde? trabajé compré estudié.
A THOUSAND YEARS. HEART BEATS FAST, COLORS AND PROMISES EL CORAZÓN LATE RÁPIDO, COLORES Y PROMESAS.
Guess who am I ? ¿Adivina quien soy ? ATTENTION SOME PICTURES CAN HURT.
La bienvenida Preguntas y respuestas. Be sure you know how to spell, punctuate questions and responses.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
After copying down the day’s agenda and objectives, conjugate ALL of the following verbs in your notebook! Regular reflexive verbs Levantarse – to get.
¿Con qué pagaremos amor tan inmenso? que diste tu vida por el pecador; En cambio recibes la ofrenda humilde, // la ofrenda humilde, Señor Jesucristo de.
Tumi káche thekeo dúre go, Káche thekeo kata dúre; You are so close to me, Yet You are so far from me; Te encuentras tan cerca de mí, Sin embargo, estás.
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
Π “I’m in love with you”
Tumi jadi náhi ele, ásibe kena bole chile, If You won't come, Why did You promise to come? Si Tú no vendrás, ¿por qué Tú prometiste que vendrías?
Ajáná Pathik thámo go khánik, O Unknown Traveller, stop a while Oh, Viajero desconocido, Por favor espera un poco,
24 de febrero de 2014 Español 1.
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
First Grade Spanish High Frequency Words.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Capítulo 1 El pretérito vs. El imperfecto. El verbo La definición normal La definición en el pretérito El pretéritoEl imperfecto Conocer To know (a person.
Andrea Jiménez Paola Lara Viviana León Marcelo Llano Michael Macías Amanda Montaluisa Miguel Pachacama Gabriela Paucar.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Stem-Changing Verbs: e→ ie
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
ORDINARY LIFE. A person stopping a taxi: - Stop please! Could you take me to anyway? + Sure, where do you want to go? - To Oxford Street, please. + Of.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
As the song plays, listen and fill in the 10 missing words. You will hear the selection several times.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Not all verbs conjugate normally in the present tense Some verbs you just have to memorize!
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Possessive adj. and.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Valentine’s Day Hearts
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
MY PRAYER (Mi oración) THE PLATERS Y LOS 5 LATINOS AUTOMÁTICO.
2.1 2 nd Year Los Apuntes: Possessive Adjectives & Pronouns.
The Subjunctive Mood. So far you have learned the “indicative” tense. This is how we express facts. The subjunctive mood is used to express... Wish Hope.
Bienvenidos a la clase de Español 1 12 DE ABRIL DE 2016 ¿Cómo est á n ustedes? ¿Adónde fuiste ayer después de las clases? ¿Qué vas a hacer por la tarde.
Transcripción de la presentación:

Ámi Tomáre káche pete cái, I long to have You close, Deseo tenerte más cerca,

Ámi Tomáre káche pete cái, I long to have You close, Deseo tenerte más cerca,

Ogo Priya, Tumi jána ki ná jána balo; O dear, Tell me if You know it or not. Oh querido, Dime si lo sabes o no.

Tumi jána ki ná jána balo; Tell me if You know it or not. Dime si lo sabes o no.

Sahaj bhávei egiye jái, dvidhá dvimat tilek-o nái; I move ahead with a simple mind; hesitation and second thoughts I do not have in the slightest, Voy hacia delante con la mente simple; Las dudas y vacilaciones no tienen la más mínima cabida en mi,

Sahaj bhávei egiye jái, dvidhá dvimat tilek-o nái; I move ahead with a simple mind; hesitation and second thoughts I do not have in the slightest, Voy hacia delante con la mente simple; Las dudas y vacilaciones no tienen la más mínima cabida en mi,

Tavu kena ámáre chalo Why do You still deceive me? ¿Entonces por que me decepcionas?

Ogo Priya, Tumi jána ki ná jána balo; O dear, Tell me if You know it or not. Oh querido, Dime si lo sabes o no.

Ámi Tomáre káche pete cái, I long to have You close, Deseo tenerte más cerca,

Ogo Priya, Tumi jána ki ná jána balo; O dear, Tell me if You know it or not. Oh querido, Dime si lo sabes o no.

Rátri dine ekt’i kathái, Night and day a single prayer, I want to whisper in Your ear; De dia y de noche una simple oracion, quiero susurrar en Tus oidos,

Rátri dine ekt’i kathái, Night and day a single prayer, De dia y de noche una simple oracion,

Rátri dine ekt’i kathái, Tomár káne shonáte cái; Night and day a single prayer, I want to whisper in Your ear; De dia y de noche una simple oracion, quiero susurrar en Tus oidos,

Rátri dine ekt’i kathái, Tomár káne shonáte cái; Night and day a single prayer, I want to whisper in Your ear; De dia y de noche una simple oracion, quiero susurrar en Tus oidos,

Kona anujog mor nái, Priitir giiti sádhiyá jái; I have no complaints, I practise Your songs of love, no tengo quejas, practico Tus canciones de amor

Kona anujog mor nái, Priitir giiti sádhiyá jái; I have no complaints, I practise Your songs of love, no tengo quejas, practico Tus canciones de amor

Tomár bháve haye ucchala Surging in the floodtide of Your ideation que surgen en la marea de Tu imaginacion

Ogo Priya, Tumi jána ki ná jána balo; O dear, Tell me if You know it or not. Oh querido, Dime si lo sabes o no.

Ámi Tomáre káche pete cái, I long to have You close, Deseo tenerte más cerca,

Ogo Priya, Tumi jána ki ná jána balo; O dear, Tell me if You know it or not. Oh querido, Dime si lo sabes o no.

Ekt’i bháśái áche ámár, I have a lone language of expression, Tengo un largo lenguaje de exprecion,

Ekt’i bháśái áche ámár, I have a lone language of expression, Tengo un largo lenguaje de exprecion,

Ekt’i bháśái áche ámár, Ekt’i sure e ektárár, I have a lone language of expression, My single-stringed instrument plays a single melody, Tengo un largo lenguaje de exprecion, mi simple instrumento de una sola cuerda toca una sencilla melodia,

Ekt’i bháśái áche ámár, Ekt’i sure e ektárár, I have a lone language of expression, My single-stringed instrument plays a single melody, Tengo un largo lenguaje de exprecion, mi simple instrumento de una sola cuerda toca una sencilla melodia,

Sakal bháver ek samáhár, Áro káche eso ámár You are the unique consummation of all ideations, Come closer and still closer, Eres la consumación única de toda ideación Ven cerca, aun mas cerca,

Sakal bháver ek samáhár, Áro káche eso ámár You are the unique consummation of all ideations, Come closer and still closer, Eres la consumación única de toda ideación Ven cerca, aun mas cerca,

Dúratva sahe ná ek pal-o. I cannot bear separation even for a moment no puedo tolerar la separacion ni por un momento

Ogo Priya, Tumi jána ki ná jána balo; O dear, Tell me if You know it or not. Oh querido, Dime si lo sabes o no.

Ámi Tomáre káche pete cái, I long to have You close, Deseo tenerte más cerca,

Ogo Priya, Tumi jána ki ná jána balo; O dear, Tell me if You know it or not. Oh querido, Dime si lo sabes o no.

Tumi jána ki ná jána balo; Tell me if You know it or not. Dime si lo sabes o no.

Tumi jána ki ná jána balo; Tell me if You know it or not. Dime si lo sabes o no.