Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MEETING AND GREETINGS AND GOODBYES
Advertisements

Bienvenidos a la clase de español
Lección Preliminar.
Saludos.
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
Capítulo 1 (L. Fichtman – CB East)
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
1. Buenos días A. Good morning
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
How would you greet a friend at these times?
Hoy es miércoles, es el nueve de octubre.
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Los saludos Greetings.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Calentar Hello______________ Good Morning__________ Good Evening __________ Good, Thank you ________ What’s your name?__________ My name is…__________.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Las salutaciones y despididas. ¡Hola! Buenos díasBuenas tardes Buenas noches.
When greeting someone it is customary to shake hands.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Vámanos  Answer the following questions without talking. Please be sure to write your name and the date on your paper.  If you need to use the restroom.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Frases comunes El 18 de agosto.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Silencio, por favor. Sientate Vamos a contar de 10 a 0.
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
E L VOCABULARIO Lección Preliminar. Hola ¿Cómo estás? ¿Cómo te llamas? Bien. Muy bien. Más o menos. Mal. Muy mal. Me llamo… ¿Y tú? Regular.
Fondo cultural Social relations are somewhat more formal in Spanish-speaking countries than in the United States, since new acquaintances usually greet.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Greetings/ Introductions Los Saludos. Good Morning – Buenos días To say Good Morning you say “ Buenos días.” Before 11AM you use “Buenos días.”
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
La Fecha: Hoy es martes, el doce de noviembre. La Meta: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? Hagan Ahora: Completen PARTE 1 de la página “Practicando con las.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
¡buenos días!.
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO  Examencito de vocabulario: el 3 de octubre (first 3 sections) Continue memorizing vocab from Capítulo PE Saquen la tarea

Las metas de hoy: I can engage in and understand basic conversation in Spanish including: -time appropriate greetings - introducing myself to someone - exchanging pleasantries -saying goodbye El Plan de Hoy: ◦ Repasamos la tarea ◦ Vocabulario en contexto ◦ Actividad de escuchar ◦ Diágolos ◦ Lógico o Ilógico ◦ Las presentaciones

Repasamos la tarea de viernes – libro de trabajo p.1 Conversaciones lógicas La traducción

Vocabulario en contexto p. 4 Abran los libros de texto en la p. 4, por favor. Hablen con tu vecino ◦ 1.) Lean los diálogos en Español.  You should each read every other line in order to role play the dialogue. ◦ 2.) ¿Qué quiere decir los diálogos?  After you read each dialogue, talk with your partner about what they mean. Discutimos como una clase después.

Abran los libros en la página cinco. Saquen los apuntes de la clase: Escriban la fecha ◦ el 30 de septiembre - 27/9/13 Escriban el título de actividad y la página ◦ 1.) ¿Hola o adiós? p.5, Actividad 4 Escriban los números Actividad de escuchar 30/9/13 ¿Hola o adiós? p. 5, Actividad 4 1.) 2.) 3.) 4.) 5.) 6.) 7.) 8.) As you listen to the audio, write SALUDO if a greeting is taking place and write DESPEDIDA if you hear a goodbye. jcd

Lógico / ilógico Work with a partner to complete the logical vs. illogical conversation paper DO NOT LET YOUR PARTNER SEE YOUR PAPER Once you complete the paper, work on your own to make all the conversations logical. ◦ La hoja rosada – Write a word/phrase that could logically come BEFORE each word/phrase on the list ◦ La hoja amarilla – Write a word/phrase that could logically come AFTER each word/phrase on the list

Diálogos con un compañero Diálogos con un compañero You will stand up and create two even lines across the room. One line will move while the other line stays put. As you move to each new partner, have a brief conversation with them. When I say MUÉVANSE, move to your next classmate and repeat a similar conversation.

La conversación Include in your conversation ◦ Each of you say a TIME APPROPRIATE greeting ◦ Each of you say your name and ask your partner’s name ◦ Ask how they are feeling and respond ◦ Each of you say it was nice to meet the other ◦ Each of you say goodbye.

Ejemplo Partner A – Buenos días / Buenas tardes/ Buenas noches Partner B - Buenos días / Buenas tardes/ Buenas noches Partner A – ¿Cómo te llamas tú? Partner B – Yo me llamo ___________ ¿Y tú? Partner A – Yo me llamo ________________. Partner B- ¿Cómo estás? Partner A- Estoy bien, ¿y tú? Partner B- Estoy así así. Partner B – Encantado(a) / Mucho gusto Partner A – Igualmente / Mucho gusto / encantado(a) Partner B – Adiós / Hasta luego / Hasta mañana / Nos vemos Partner A – Adiós / Hasta luego / Hasta mañana / Nos vemos TRY TO USE VARIED VOCABULARY!!! ¿¿ Encantado VS. Encantada??

Es la una 1: 00 pm

Son las ocho de la mañana 8: 00 am

Son las seis de la noche 6: 00 pm

Son las cuatro y media de la tarde 4: 30 pm

Son las once de la noche 11: 00 pm

Son las once de la mañana 11: 00 am

Son las cinco de la noche. 5: 00 pm

Son las nueve de la mañana 9: 00 am

Es la una y media. 1:30 pm

Son las tres de la tarde. 3: 00 pm

La tarea Continue preparing for the vocabulary quiz on Thursday, Oct. 3 ◦ You need to know the vocabulary from the first three sections of the Para Empezar – Parte Uno vocabulary sheet:  To greet someone  To ask and tell how someone is  To say good-bye ¡OJO! – The date of the quiz has been changed