Harvest of the Month La Cosecha del Mes Apples-Manzanas Funded by the U.S. Department of Agriculture Food Stamp Program, an equal opportunity provider.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Capítulo 4- Vocabulario
Harvest of the Month PEAR La Cosecha del Mes Peras Funded by the U.S. Department of Agriculture Food Stamp Program, an equal opportunity provider and employer,
Funded by the U.S. Department of Agriculture Food Stamp Program, an equal opportunity provider and employer, through the Network for a Healthy California.
 Write the correct form of the –ar verbs in the blanks: 1.Yo ________ (pasear) con mi amigo. 2.Ustedes _______ (nadar) en la piscina. 3.Nosotros ______.
Los mandatos informales Informal Commands Ven conmigo 2, Cap. 5.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Starter: Hoy es… Para estar en forma, no fumo, no como muchos dulces pero en el verano voy a comer helado En el futuro para llevar una.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
Funded by the U.S. Department of Agriculture Food Stamp Program, an equal opportunity provider and employer, through the Network for a Healthy California.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
What do these verbs mean?.  The –ar verbs you have learned are called regular verbs because their conjugations all follow a predictable pattern. Some.
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Espanol Megan Sands La comida.
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles MUST be able to say what you do to lead a healthy lifestyles SHOULD be able to use ‘se’ constructions.
Harvest of the Month La Cosecha del Mes Carrots- Zanahorias Funded by the U.S. Department of Agriculture Food Stamp Program, an equal opportunity provider.
Harvest of the Month Broccoli La Cosecha del Mes Brócoli
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Harvest of the Month KIWI La Cosecha del Mes Kiwi Funded by the U.S. Department of Agriculture Food Stamp Program, an equal opportunity provider and employer,
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
5 At least five fruits and vegetables a day. 2 Spend two hours or less a day in front of a TV, computers, video games. 1 One hour of physical activity.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
English Lesson 3.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Año Nuevo By: Ally Hendrix. Basic Features of Año Nuevo Most Mexicans celebrate by having a late night dinner with their families. In Mexico City they.
Belanova – Baila mi corazón Oraciones malas: Bad sentences: Copia y corrígelas: 1.Soy como mucho ensalada with aderezo. 2.Me bebe la limonada. 3.Mi no.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Lunes 15 de septiembre Máx. : 23° Mín. : 19° Hazlo ahora 3 min.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Please bring their binder and color behavior sheet everyday to school! This is very important! Also, be.
Do Now – 2 de diciembre 2014  Escribe una oracion para tres de los cuatro fotos que describe la comida. ¿Es saludable? ¿Es malo para ti? ¿Cuales alimentos.
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Property of Ashley E. Wood. Present Progressive Present progressive is something we have already seen, when we were working with “estar” It’s used to.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
La pirámide de comida Created by Jamie Bernard
¿De qué color es tu fruta favorita?
Family Meals Easy, Tasty, and Healthy Tricia Kinnell Arizona Nutrition Network Yuma County Public Health Services District.
YO PUEDO… -agree & disagree -express my opinions and preferences -negotiate and come to a conclusion
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Empareja el español y el inglés.
Conjugating Verbs! *You already know several verbs *Remember any???? *andar, hablar, estudiar, caminar, escuchar, etc…
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Spanish II Week 14. NO PARA EMPEZAR TODAY Unit 2 Test! Remember: our class goal is for everyone to earn at least an 80% on this test!
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Por: Hugo G. crende. Castellano EnglishCastellanoEnglish.
© 2010 Teacher’s Discovery The Verb gustar By Jami Sipe.
Nadarcomercaminarleer Escribirvivirpracticarescuchar Calentamiento Yo ___________ en el parque los fines de semana. María ______ el almuerzo en la cafeteria.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
Comparisons & Superlatives In Spanish, inequality is expressed by using one of the following formulas: más (menos) + adjective + que más (menos) + adverb.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Mi Monstruo 1) Describe a monster in Spanish in 8 sentences. Write about its body, colors, size, and number of body parts. Don’t forget to name it! Make.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Preparación para el Examen 3B
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Harvest of the Month La Cosecha del Mes Apples-Manzanas Funded by the U.S. Department of Agriculture Food Stamp Program, an equal opportunity provider and employer, through the Network for a Healthy California. For more information about the California Food Stamp Program, please call For more information on the Harvest of the Month program, please visit

Why Are We Here? ¿Por qué estamos aquí? Introduce you to a new fruit or vegetable each month. Discuss the importance of incorporating a variety of fruits & vegetables into your diet. Connect you to what your children are learning in the classroom through our Harvest of the Month Program Presentarte a una nueva fruta o vegetale cada mes. Discutir la importancia de incorporar una variedad de frutas y verduras en tu dieta. Conectarte con lo que están aprendiendo tus niños en la sala de clase a través de nuestra cosecha del programa del mes.

Eat Your Colors Apples can be red, yellow or green Fruits and vegetables come in a rainbow of colors. Eat a variety of colorful fruits and vegetables everyday. Red fruits and vegetables help maintain a healthy heart. They also aid in memory function and urinary tract health. They also lower the risk of some cancers. Yellow fruits and vegetables help maintain a healthy heart, vision health and a healthy immune system. They may also lower the risk of some cancers. Green fruits help maintain vision health and strong bones and teeth

Coma Sus Colores Manzanas pueden ser amarillas, rojas o verdes Las frutas y las verduras vienen en una variedad de colores. Coma varias frutas y verduras cada día. Las frutas y las verduras rojas nos ayudan a tener un corazón saludable. También ayudan a la función de la memoria y a tener un sistema urinario saludable. Además nos ayudan a bajar el resiego de algunos canceres. Las frutas y verduras amarillas ayudan a mantener un corazón saludable, tener la visión y sistema inmunológico saludable. También bajan el riesgo de ciertos canceres. Las frutas verdes ayudan a tener los huesos y dientes fuertes.

Why Should We Eat Apples? Apples are a good source of fiber. Fiber helps promotes bowel regularity and protects against heart disease, cancer and diabetes. They are also a good source of vitamin C which helps fight infections. Apples are a source of potassium, which helps maintain a healthy heart. They are also a source of phytochemicals, antioxidants, iron, calcium and Vitamin A. Vitamin A is important for vision health and antioxidants help prevent certain cancers.

¿Por qué debemos comer manzanas? Las manzanas son una buena fuente de fibra. Fibra que ayuda a nuestros intestinos a prevenir la constipación y nos protegen de enfermedades del corazón, cáncer y la diabetes. Las manzanas son una fuente de Vitamina C, la cual nos ayuda combatir infecciones. También son una fuente de potasio, la cual nos ayuda mantener el corazón saludable. Además son una fuente de fotoquímicas, antioxidantes, hierro, calcio y Vitamina A. La Vitamina A nos ayuda para nuestra vista y los antioxidantes ayudan prevenir ciertos canceres.

How To Select, Store and Serve Apples? Select apples that do not have bruises and are firm to touch Keep apples refrigerated to slow ripening and maintain flavor. When properly stored, apples can last over three month. To minimize browning, prepare fresh apple dishes just before serving or pour 100% apple juice over fresh apples slices.

Como escoger, guardar y servir manzanas Las manzanas están disponibles todo el año. Seleccione manzanas que no estén magulladas y se sientan firmes al tocarlas. Mantenga las manzanas en el refrigerador para reducir el proceso de maduración y retener el sabor. Si se mantienen bien almacenadas pueden durar más de tres meses. Prepare platillos hechos con manzanas unos minutos antes de servir para que no se tornen de color café, agregue 100% jugo de manzana sobre las rebanadas frescas.

Fruity Facts about Apples About 2500 varieties of apples are grown in the United States and more than 7500 are grown worldwide. Apples are best when eaten with the peel, as that is where most of the fiber and antioxidants are found Almost ½ of all apples consumed are not in their fresh form, but rather as applesauce, apple juice and jellies or jams. Applesauce can even be used to replace fat and butter in baked goods

Verdades sobre las manzanas En los EEUU se cosechan aproximadamente 2500 variedades de manzanas y hay más de 7500 variedades en el mundo. Las manzanas son más saludables cuando se comen con la cáscara porque es la parte en donde hay más fibra. Casi la mitad de todas las manzanas se consumen en forma que no es fresca como son en jugos, compotas de manzanas y mermeladas. La compota de manzana puede sustituir la mantequilla y la grasa cuando se cocina al horno.

Home Grown Facts California apples are harvested throughout the year and many varieties are available year-round California is known for its vast variety of apples and continual production of new varieties. Examples of some California grown apples include the Red Delicious, Golden Delicious, Gala, Fuji, Granny Smith, McIntosh, Rome, Jonathon and Pink Lady California ranks fourth in commercial apple production in the United Stated– an impressive accomplishment achieved in about 20 years of serious commercial production

Verdades sobre donde se cosecha Las manzanas de California se cosechan todo el año y muchos clases están disponibles todo el año. California es reconocido por su variedad de manzanas y producción de nuevas clases de manzanas. Algunas clases de manzanas que se cosechan en California son Red Delicious, Granny Smith, Rome, McIntosh, Gala, Fuji, Golden Delicious, Pink Lady y Jonathon California tiene el cuarto lugar en todo el país por la producción de manzanas comerciales. ¡Este logro impresionante se realizó en 20 años de comercio!

Healthy Eating and Physical Activity Go Hand in Hand! ¡Comer saludable y actividad física van de mano en mano! Its important to promote exercise as well as healthy eating. Children need to get at least 60 minutes of activity a day. Adults need at least 30 minutes of physical activity a day. Es importante promover ejercicios tanto como comer saludablemente. Los niños deben tener por lo menos 60 minutos de actividad física cada día. Los adultos deben tener 30 minutos de actividad física cada día.

How Can We Be MORE Active? ¿Cómo podemos ser más activos? Walk instead of drive Park farther away when you go to the store Go to the park and run around Play games like basketball and baseball with your kids Camine en ves de manejar Estacione el carro lejos de la tienda Vaya al parque para poder caminar o correr Juegue baloncesto o béisbol con sus niños

Thank You!!! Gracias!!! We hope to see everyone eating more apples and being more active. Esperamos verlos a todos comer más manzanas y hacer más ejercicios.