Advertisement/Anun cio Spanish I Señora Hoffman-Fields.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el ocho de enero ¿Qué hay en tu cuarto? Write 3 sentences about your room. Escriba tres oraciones sobre tu dormitorio. Use Hay.
Advertisements

¿Cuánto cuesta? OBJETIVOS: *to talk about clothes, shopping & prices
¿Qué ropa lleva la persona?
La Ropa.
CapÍtulo 6 22 Slides in Total. to talk about articles of clothing la blusa el calcetín, pl. los calcetines la camisa.
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 6 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
¡Bienvenidos a la clase de español!
Introduction to Spanish
LA TAREA COMPLETE el ejercicio 3 en la página 191.
El Desfile de Moda Ropa Y Acesorios.
lunes el 7 de febrero Frida Kahlo y el cuerpo
La Ropa.
Español 2 5 de septiembre de 2014.
blanco rojo verde azul.
By Señora Stevens. ¡Hola cabeza naranja! ¡Hola ojos azules!
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
Por Señorita Holmes.  You are to use this powerpoint to take notes on our new chapter.  You will have different activities to complete throughout the.
Un restaurante hispano SPN 2 Honors. Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant.
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
Los Colores Directions: Click on the object that matches each color word you see Click to Begin.
28 Preguntas Personales Personal Questions.
 Expressing cost in Spanish  Converting to foreign currencies Spanish I Señora Hoffman-Fields.
Nuestra Agencia Inmobiliaria (Our Estate Agency) D.T.C.
La pregunta: Contesta con un país hispanohablante.  What Spanish speaking country is a territory of the USA?  This Spanish speaking country is the closest.
Los Colores Directions: Click on the object that matches each color word you hear Click to Begin.
Algunos objetos básicos y los colores
Antes de empezar Empareja (match) lo que dice el dependiente con lo que contesta el joven. El dependiente: 1.Buenas tardes. ¿En qué puedo servirle? 2.¿Qué.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Town Festival Project Spanish I Señora Hoffman-Fields.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
El once de febrero You will have 6 minutes to practice your presentational speaking with a partner While students are performing, you will complete the.
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
Los Colores Rojo Azul verde blanco café rosa gris marrón rosado
Essential Question If you could express yourself with color, what color would you use, how would you use it, and what would be the most important thing.
La Ropa.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
Hoy es miércoles 10 de marzo Las partes del cuerpo Parts of the body.
6.2 Needs + Plans. Write two Spanish sentences describing this photo. Kobe is wearing… His shirt is … Get out vocab sheet. Llevar--to wear Vámonos.
ALC 117 Jueves el 17 de marzo. objetivo I can practice my past tense verb conjugations, read, understand and answer a story about a clothing store and.
¿Qué compramos por catálogo? OBJECTIVE: Go catalog shopping and tell about your experience. TASK: Step 1. Pick (cut) items required and put (paste) them.
ALC 57 Lunes el 22 de noviembre. Objetivo Yo puedo identificar la ropa de la lista del vocabulario.
¿De qué color es?.
¡Vamos de compras! El/la cliente El/la dependiente.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Assignment for today: 1.Take out a piece of paper. 2.Put your name and the date at the top. 3.Title your paper “Adjectivos y Sustanivos” 4.You must create.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Los colores en español.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs 1. Say the clothing item in Spanish and the color 2. Change the verb to the correct form 3. Say.
Hoy es el ____ de _____ de 2015 El Tema: Vamos a México El Objetvo: I can describe what activities I prefer to do using the stem-changing verbs “querer,”
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Bienvenidos a la clase de español Final day to make up missing work, low grades is today, Tuesday the 23 rd. After the 23 rd, all grades to this point.
By: brianna and audriana. Mariana y Victoria la Tienda de Ropa la chaqueta Son de verde y negro $ 50.
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Para hacer ahora 1) Yo (hablar) ___________ con el profesor. 2) La alumna y yo (estudiar) __________ en la clase. 3) Sandra y Alejandro (bailar) ________________.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
DIRECT OBJECTS AND DIRECT OBJECT PRONOUNS (DOPS) LOS OBJETOS DIRECTOS Y LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS (DOPS) AVANCEMOS 1 UNIDAD 4.1.
Preparación: Hoy es lunes 29 de Septiembre de 2014 ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes What day is today? ¿Qué día fue ayer? Ayer fue domingo What day was yesteday?
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Requirements for Power Point page:
What items do I wear during the summer?
Transcripción de la presentación:

Advertisement/Anun cio Spanish I Señora Hoffman-Fields

Steps to complete this assignment  1. Choose a name for your clothing store  “Tienda” = Store  DO NOT USE APOSTROPHES  example: Tienda de Pablo, La Ropa de Ana  2. Using currency rates, decide on the location of your store where you can make the most profit. You must choose a Spanish-speaking country.  Create an advertisement for your clothing store.  all items labeled in Spanish  prices given in the currency of the county you have chosen

¡Gangas Increibles! ¡VESTIDOS! en colores de anaranjado, azul, negro, rojo, y azul real ¡2 por 200 pesos colombianos! Tienda del Sol ¡CAMISAS! en colores de amarilla, rosada, anaranjada, negra, roja verde, y azul real ¡ZAPATOS ! negros y rojos ¡ Está en Colombia!