Warm Up 1-29-13 Read Fondo Cultural page 54 1.What is this about? 2.Where does it take place? 3.How is this different from Brundidge, AL? TRANSLATE 1.El.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las obligaciones.
Advertisements

Tema 1-B Vocabulary P. 46 las actividades extracurriculares extracurricular activities.
Tema 1-B Vocabulario ¿Qué haces después de las clases?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Chapter 1-B Vocabulary Pag. 68. las actividades extracurriculares extracurricular activities.
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Equal comparison (as + adjective + as):
Ser and Adjectives.
Hoy es jueves 21 de noviembre Hagan Ahora:
Tema 1-B Vocabulary Las actividades extracurriculares extracurricular activities.
Write the number in Spanish Write the numeral. 6. doce 7. nueve 8. dieciséis 9. siete 10. cero Warm Up, el jueves, el 6 de.
Tema 1-B Vocabulary P. 46 las actividades extracurriculares extracurricular activities.
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
ir + a + infinitive & ir + a + location The verb ir ir + a + infinitive & ir + a + location.
Repaso de Capítulo 1B Powerpoint
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
You are the Teachers Teo Bonnerup Lorenzo Pederson 3 rd hour.
Making comparisons.
1B Repaso del capítulo. To talk about extracurricular activities 1. Las actividades extracurriculares Extracurricular activities 2. el ajedrez Chess 3.
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
Warm Up Write these numbers in Spanish
Comparisons of equality Making comparisons. To compare qualities of people or things that are the same or equal: Use this formula: tan + adjective or.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Making comparisons.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Warm Up Read page 51 Fondo Cultural 1.What is the article about? 2.Where is the article talking about? 3.How is it different in Alabama? Translate.
Warm Up Translate into English.
Hazlo Ahora Me llamo Juliana. Yo asisto al club del ajedrez los lunes. Me gusta ser miembro de las actividades extracurriculares. Yo soy miembra de la.
Mi dormitorio My bedroom
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
las actividades extracurriculares extracurricular activities.
Realidades 2 Capítulo 1B ¿Qué haces después de las clases?
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Making Comparisons Capítulo 1B Study guide / Worksheet / Powerpoint
05/10/20091 Capítulo 1: Tercer Paso UN REPASO Vocabulario: Los deportes, la comida, la música, y las clases Página 32.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Warm Up Turn to page 44 in your text. Read Fondo Cultural. 1.Who is this paragraph about? 2.What did this person do? 3.What was the subject of.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
Warm Up Translate: 1.Yo sé quién es un miembro del club de fotografía. 2.¿Conoces un miembro del coro? 3.¿Ellos saben su música? 4.Ellos saben.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
¿Qué haces después de las clases?
Phrases for Making Comparisons ¡Qué Divertido!. Several phrases are used to compare things. Here are some examples of how we use them. Más que= More than.
Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb: I see the dog. (I see what? - - the dog = d.o.) I see Mary. (I.
Warm Up Read page 85 El espanol en la comunidad. 1.What is this paragraph about? 2.Where do these events take place? What country? 3.What are some.
En mi escuela los estudiantes participan en muchas actividades extracurriculares. Les gusta practicar deportes o son miembros de algún club,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Las actividades extraescolares Goles: To be able to describe the extra-curricular facilities at your school.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Preguntas y respuestas
Tema 1-B Vocabulary Las actividades extracurriculares extracurricular activities.
Fondo cultural TB 44 ¿Qué sabes del fútbol y la cultura Latinoamericana? ¿Cuáles son otros deportes populares en Latinoamerica? ¿Cuáles.
Tema 1-B Vocabulary P. 68 El cinco de octubre IN ENGLISH-- List lessons you’ve had, activities you have participated in, and sports teams and clubs you.
Unidad 1 B 2 nd and 5 th hour Spanish II ¿Qué haces después de las clases?
Hoy es lunes el treinta de noviembre HAGAN AHORA: Fill in the blank with the correct form of the verb 1.En la clase de español, yo ____________ (hablar)
gustar We already know how to ask “Do you like ___?” Now we will learn to ask which one we like more and answer it.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
Capítulo 1B: ¿Qué haces después de las clases? página 68 Tema 1: Tu día escolar Chapter Objectives: 1. Talk about extracurricular activities 2. Compare.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Vocabulario: Capítulo 1B P. 46 las actividades extracurriculares extracurricular activities.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Transcripción de la presentación:

Warm Up Read Fondo Cultural page 54 1.What is this about? 2.Where does it take place? 3.How is this different from Brundidge, AL? TRANSLATE 1.El ajedrez no es muy popular en PCHS. 2.Yo participo en el coro. 3.Mi voz es muy buena. 4.Yo hago gimnasia.

Los Anuncios para Hoy Monday HW Answer the 10 questions worksheet Tuesday HW WB page 22 Wednesday Write 2 Saber sentences & 2 conocer sentences Thurs HW WB Study Guide

Go over Homework!

Today’s Goals 1.) Recognize extracurricular activity vocabulary. 2.) Form comparative sentences in Spanish.

5 Minute Vocabulary Study

What activities at PCHS are equally popular?

Tan+adjective+como

Comparing Adjectives: Ya’ll Do 1.The PCHS baseball team is as good as the Troy baseball team. 2.LaCori is as smart as Max. 3.The PCHS baseball team is not as good as the Troy team. 4.LaCori is not as smart as Max.

Tanto+Noun+Como

Gender TANTO must match gender of the noun! Tantos bolígrafos como Tantas pizzas como

Not = no El fútbol es tan popular como el beisbol. El fútbol no es tan popular como el beisbol.

Tanto Examples: Ya’ll Do 1.Hay (tanto) profesores como estudiantes. 2.No hay (tanto) pupitres como estudiantes. 3.Tengo (tanto) pizzas como Lisa. 4.Ellos estudian (tanto) Iibros como Marisol.

Guided Practice: Ya’ll Do 1.There are as many PCHS clubs as Troy clubs. 2.My club is as fun as your club. 3.There are not as many PCHS clubs as Troy clubs.

Written Practice

Translate 1.Chess is as popular as choir. 2.She is as tall as Monica. 3.There are as many books as students. 4.I have as many computers as members. 5.There are as many clubs as sports teams (equipos deportivos). 6.She sings as many songs as Juanes. 7.I have as much interest in band as Carla. 8.The chess team is as good as the hockey team. 9.Photography is as interesting as martial arts. 10.Swimming is as fun as bowling.

Reading Activity En PCHS hay muchos estudiantes quien participa en la banda y en los deportes. Pienso que la banda es tan popular como los deportes. En mi opinión, hay tantos estudiantes en la banda como hay en los deportes. ¿Por qué es esto? Pues, música es tan divertida como los deportes. También, hay tantos ensayos como practicas por lo tanto (therefore) estudiantes gastan el mismo (same) tiempo en ambos (both) actividades. Finalmente, música tiene tantas oportunidades para ganar becas (scholarships) como los deportes.

Preguntas ¿Piensas que la banda es tan popular como los deportes? ¿Por qué? ¿Por qué piensas que personas participan en la banda?

Listening Activity page 19 Activity 7

Did you get it? Quiz 1.The band is as big as the JRTOC. 2.I have as many pencils as Kerry. 3.Grabar 4.Ensayo 5.Pasatiempo 6.Volver 7.Ganar 8.Asisitir a