Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario: Familia In this slideshow, you will review words and expressions related to the family.
Advertisements

Objetivos 1) To learn the members of the family 2) to learn how to give their name and age 3) to describe your own family.
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
La familia U3L2 Vocabulario.
Fecha ___________________ Mucho gusto (Listos 2 página 10) L.O.: Making introductions How to say this and these.
Mi Familia My Family.
By the end of the lesson you’ll be able to:
Actividad en clase el 14 de febrero
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
2.4 Numbers 100-… Texto p. 64.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Asking and answering questions about family members.
2.3 Present tense of “estar”
3.2 Possessive Adjectives
3.1 Descriptive Adjectives
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
La familia NOTES & PRACTICE. La madre mother El padre father.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
El abuelo Su esposa es la abuela.. La Familia How are the Simpsons helpful in learning family-related vocabulary?
*Tienes 3 Minutos* Objective: Vocab/Ideas:
Mi familia.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
La familia.
Antes de empezar En una hoja de papel, escribe todas las palabras que ya sabes que son asociadas con la familia.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
2.1 verbs -ar Texto p. 50. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to…  conjugate –ar verbs  form negative.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
5A: Una Fiesta de Cumpleaños CW: 5A Vocabulary Recognition Objective: I can describe families and talk about celebrations.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Me llamo Bart. Voy a hablar de mi familia…
Describing families UNIDAD 4 DÍA UNO. DO NOW Using vocab you already know, write five sentences in Spanish about your family (they don’t have to be true)!
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Bienvenida Pasa con tu burro Usa las tarjetas de memoria (todos deben tener las tarjetas) Marca el tiempo con el celular/móbil. Escribe el tiempo en el.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
La familia Family Vocabulary. La familia La familia - the family los abuelos - the grandparents Los padres - the parents Los hijos - the children Los.
LA FAMILIA LOS NIEHUES. LA GRAN IDEA “ Los perversos mueren y no dejan rastro, mientras que la familia de los justos permanece firme. ” Proverbios 12:7.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Español 1, Parte A Unidad 3: La Familia.
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
Objectives: To recognize family relationships To identify people by name and family relationship. To ask and tell classmates the names of their family.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
© Boardworks Ltd of 8 This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more detailed.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Hoy es jueves el tres de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Name 3 things that will be on the quiz tomorrow. (in English) Pregunta.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.
Hoy es miércoles el siete de octubre SWBAT: Identify and recall Spanish words for family members and use vocabulary to describe family members to a partner.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Realidades 1 – Cap. 5A Using “de” to show possession.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
Vocabulario: Familia In this slideshow, you will review words and expressions related to the family.
Transcripción de la presentación:

Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114

Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice terms for family relationships Learn and practice names of professions

Flash cultura

P APRENDER- Present Texto p. 114

N APRENDER- Network Write and share your sentences with people in your group. Take turns holding the family tree as you read.  Kim es la esposa de Richard.  Jue y Thavy son hermanas.

D APRENDER- Design modelo Answer to these questions about your family. 1. Hola, me llamo ____________________. En mi familia hay __________ personas. 2. Mi madre se llama ____________________ y mi padre se llama ____________________. Mi madre es de ____________________ y mi padre es de ____________________. 3. Tengo (I have) _____________ hermanos. Se llaman __________________________________________________________. 4. Mis abuelos maternos se llaman ____________________ y ____________________. 5. Tengo una tía favorita. Se llama ____________________. 6. Mis primos favoritos son _______________________ y _______________________. (name and last names) (name and last names) 7. Hay más (chicos/chicas) ____________________ en mi familia. Mi pariente favorito es ____________________. ¡Tengo una familia muy interesante!

El libro de mi familia Rewrite the sentences from the previous activity to create a book about your family. All done in pencil.

You will read your classmate’s book about his/her family. Answer to the following questions as you read the book. 1. ¿Cuántas personas hay en la familia de _______________________? 2. ¿Cómo se llaman sus (his/her) padres? 3. ¿De dónde son sus padres? 4. ¿Cuántos hermanos hay en su (his/her) familia? 5. ¿Cómo se llaman? 6. ¿Cómo se llaman sus (his/her) abuelos maternos? 7. ¿Cuáles son los apellidos de sus primos? 8. ¿Quién es su (his/her) pariente favorito? E APRENDER- Evaluate Modelo

R APRENDER- Review

BACK