Poster title goes here, containing strictly only the essential number of words... Author’s Name/s Goes Here, Author’s Name/s Goes Here Address/es Goes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

Editing Slides With Polaris Office, you can create new .ppt and .pptx presentations or edit your presentation with ease.
Please sit in your birthday month area. abril,, mayo julio enero,, agosto dici febrero, nov,. oct marzo, junio, sept.
Glassy – Winged Sharpshooter: Author’s Name/s Goes Here, Author’s Name/s Goes Here Address/es Goes Here, Address/es Goes Here Introduction First… Check.
PRUEBA DE UBICACION PARA HISPANOHABLANTES
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Hoy es lunes, el 29 de noviembre Pull out your warmup calendar and contesta las preguntas en oraciones COMPLETAS! 1. ¿Qué tienes en tu mochila? 2. ¿Cuántos.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Printing: Your printer might not print the same way our printers do, so make sure to try a couple of test prints. If things aren’t aligning quite right,
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Hace + Time Expressions
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
MI NIÑEZ PROYECTO. ENTRADA  Actividad cuatro  Pagina doscientos dieciseis  Have out your vocabulary.  If you have your slip signed put it in the box,
Definition
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
At the Amusement Park ¡Qué divertido! ¡Qué miedo! la montaña rusa los autitos chocadores el boleto tener miedo la vuelta al mundo UNIDAD 7 Lección 2 Table.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Introduction First… Check with conference organizers for their specifications of size and orientation before you start your poster, for example maximum.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Dear pupils: As you take part in the writing contest Les plumes du Caillou,you are to make your own web page – on the lagoon site- in order to present.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Tienes un nuevo mensaje…. Ella era una chica timida, llamada Lina, no tenia amigosy solo convivia con su familia especialmente con su madre y su padre…
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
Author’s Name/s Goes Here, Author’s Name/s Goes Here
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Author’s Name/s Goes Here, Author’s Name/s Goes Here
Author’s Name/s Goes Here, Author’s Name/s Goes Here
Author’s Name/s Goes Here, Author’s Name/s Goes Here
Author’s Name/s Goes Here, Author’s Name/s Goes Here
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Transcripción de la presentación:

Poster title goes here, containing strictly only the essential number of words... Author’s Name/s Goes Here, Author’s Name/s Goes Here Address/es Goes Here, Address/es Goes Here First… Check with conference organisers on their specifications of size and orientation, before you start your poster eg. maximum poster size; landscape, portrait or square. The page size of this poster template is A0 (84x119cm), portrait (vertical) format. Do not change this page size, MIU can scale-to-fit a smaller or larger size, when printing. If you need a different shape start with either a landscape (horizontal) or a square poster template. Bear in mind you do not need to fill up the whole space allocated by some conference organisers (eg. 8ftx4ft in the USA). Do not make your poster bigger than necessary just to fill that given size. Importing / inserting files… Images such as photographs, graphs, diagrams, logos, etc, can be added to the poster. To insert scanned images into your poster, go through the menus as follows: Insert / Picture / From File… then find the file on your computer, select it, and press OK. The best type of image files to insert are JPEG or TIFF, JPEG is the preferred format. Be aware of the image size you are importing. The average colour photo (13 x 18cm at 180dpi) would be about 3Mb (1Mb for B/W greyscale). Call MIU if unsure. Do not use images from the web. How to use this poster template… Simply highlight this text and replace it by typing in your own text, or copy and paste your text from a MS Word document or a PowerPoint slide presentation. The sub-title text boxes can be moved up or down depending on how big or small your ‘Introduction’, ‘Aim’, ‘Method’, ‘Results’ and ‘Conclusion’ are. The body text / font size should be between 24 and 32 points. Arial, Helvetica or equivalent. Keep body text left-aligned, do not justify text. The colour of the text, title and poster background can be changed to the colour of your choice. Tips for making a successful poster…  Re-write your paper into poster format ie. Simplify everything, avoid data overkill.  Headings of more than 6 words should be in upper and lower case, not all capitals.  Never do whole sentences in capitals or underline to stress your point, use bold characters instead.  When laying out your poster leave breathing space around you text. Don’t overcrowd your poster.  Try using photographs or coloured graphs. Avoid long numerical tables.  Spell check and get someone else to proof-read. For more information on: Poster Design, Scanning and Digital Photography, and Image / file size. Contact: Medical Illustration Unit Prince of Wales Hospital Ph: Web: Just highlight this text and replace with your own text. Replace this with your text. Introduction Aim Method Results Captions to be set in Times or Times New Roman or equivalent, italic, between 18 and 24 points. Right aligned if it refers to a figure on its right. Caption starts right at the top edge of the picture (graph or photo). Captions to be set in Times or Times New Roman or equivalent, italic, 18 to 24 points, to the length of the column in case a figure takes more than 2/3 of column width. Captions to be set in Times or Times New Roman or equivalent, italic, between 18 and 24 points. Left aligned if it refers to a figure on its left. Caption starts right at the top edge of the picture (graph or photo). Notes about graphs… For simple graphs use MS Excel, or do the graph directly in PowerPoint. Graphs done in a scientific graphing programs (eg. Sigma Plot, Prism, SPSS, Statistica) should be saved as JPEG or TIFF if possible. For more information see MIU. Conclusion Acknowledgements Captions to be set in Times or Times New Roman or equivalent, italic, 18 to 24 points, to the length of the column in case a figure takes more than 2/3 of column width. Captions to be set in Times or Times New Roman or equivalent, italic, between 18 and 24 points. Left aligned if it refers to a figure on its left. Caption starts right at the top edge of the picture (graph or photo). Printing and Laminating… Once you have completed your poster, bring it down to MIU for printing. We will produce a A3 size draft print for you to check and proof read. The final poster will then be printed and laminated. Note: Do not leave your poster until the last minute. Allow at least 5 working days before you need to use it. Simply highlight this text and replace. Cost… For poster-printing and laminating charges contact to MIU

RESULTADOS Se incluyeros 58 pacientes. En el periodo A, la prevalencia de pacientes con Hb dentro de ámbito diana fue del 53,4%. El 37% de los pacientes presentan valores por encima del intervalo y el 5% no alcanzan los valores mínimos. En el periodo B, La prevalencia de pacientes con Hb dentro del ámbito óptimo es del 75,9%, con un 6% de los pacientes por encima y un 22% con valores por debajo. En el centro de referencia, en el periodo B, el 65,5% de los pacientes están dentro del intervalo diana, con un 29% por encima del límite y un 7% por debajo del límite. El incremento de porcentaje de pacientes dentro de ámbito diana del periodo A frente periodo B es 22,5% (IC95% 5,3%-39,6%) con Un Riesgo Relativo de 1,42 (IC95% 1,07-1,88). La diferencia de porcentaje dentro del ámbito diana del centro de estudio frente al centro de referencia es 12,4% (IC95% -3,4%-28,2”) con un riesgo relativo de 1,20 (IC95% 0,95-1,50). EVALUACIÓN DE LA MEJORA DE LA CALIDAD DE LA FARMACOTERAPIA EN PACIENTES CON ESTIMULANTES ERITROPOYÉTICOS EN HEMODIÁLISIS MATERIAL Y MÉTODOS Tipo de estudio: transversal analítico con medidas preintervención frente postintervención y centro de estudio frente centro de referencia. Pacientes: todos los pacientes en tratamiento con Factor Estimulantes eritropoyeticos (FEE) y con Insuficiencia Renal Crónica (IRC) en hemodiálisis. Periodo de estudio: periodo A (marzo 2006) previo a la implantación del protocolo y periodo B (marzo 2007) posterior a la implantación. El protocolo para el tratamiento con FEE se consensuó e implantó en marzo 2006 entre el Servicio de Farmacia y Nefrología y recoge los siguientes parámetros: tipos de FEE (eritropoyetina.beta o darbepoetina-alfa), dosis inicio/mantenimiento e intervalo posológico. Variables analizadas: valores de Hemoglobina (Hb) y proporción de pacientes con Hb (g/dL) dentro/fuera de un óptimo diana (10,5-13 g/dL). Análisis estadístico: diferencias de porcentaje de pacientes dentro de ámbito diana de hemoglobina e intervalo de confianza 95% y Riesgo Relativo con su intervalo de confianza del periodo A frente al periodo B y del centro de estudio frente al centro de referencia. CONCLUSIÓN La implantación de un protocolo normalizado de trabajo con FEE en pacientes con anemia secundaria a IRC en hemodiálisis aumenta significativamente la prevalencia de pacientes con valores de hemoglobina dentro del ámbito diana, para garantizar la efectividad y seguridad del tratamiento. Evaluar protocolo en la calidad de la farmacoterapia con Factores Estimulantes eritropoyéticos(FEE) en pacientes con anemia secundaria a Insuficiencia Renal Crónica (IRC) en Hemodiálisis Hemodiálisis De Diego Santos T.Climente-Martí M 1,Jiménez Torres. Servicio de Farmacia. Hospital Universitario Dr. Peset. Valencia. Departamento de Farmacia y Tecnología Farmacéutica. Universidad de Valencia OBJETIVOS Parámetros1234 Respuesta/ tiempo de evaluación Aumento de Hb<1g/dL en 8 semanas (2 determinaci ones) Aumento de Hb>2-2,4g/dL en 4 semanas ó Hb >diana Aumento Hb>1 y <2,4 g/dl o Hb=diana Si Hb>14g/dL DosisAumentar dosis en un 25% Reducir la dosis 25-50% MantenerSuspender la administraci ón hasta Hb<13g/dL Intervalo posológico MantenerMantener. Si varias determinacio nes de Hb>13g/dL también aumentar el intervalo posológico MantenerValoración individualiza da del intervalo posológico anterior a la suspensión del tratamiento SeguimientoCada 4 semanas Tras 2 semanas y reiniciar con reducción 25-50% de la dosis cuando Hb<13g/dl. Parámetro1234 Respuesta/tiem po de evaluación Aumento de Hb<0,7g/dL en 8 semanas (2 determinacion es) Aumento de Hb>2,4g/dL en 4 semanas ó Hb>diana Aumento Hb>0,7 y <2,4 g/dl o Hb=diana Si Hb>14g/dL en una determinación, valorar situación del paciente y tendencia de las 2 últimas determinacion es y dosis recibida DosisAumentar dosis semanal en un 25% Reducir dosis semanal en un 25-50% MantenerSuspender la administración hasta Hb<13g/dL Intervalo posológico MantenerMnatener. Si varias determinacio nes de Hb>13g/dL además aumentar el intervalo posológico MantenerValoración individualizada del intervalo posológico anterior a la suspensión del tratamiento SeguimientoCada 4 semanas Tras 2 semanas y reiniciar con reducción % de la dosis cuando Hb<13g/dl. PERIODO A PERIODO B CENTRO REFERENCIA % pacientes dentro ámbito diana 53,4%75,9%65,5% Hb > 13g/dL37%6%29% Hb < 10,5g/dL 5%22%7%