BRITISH ROYAL FAMILY

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tener que + inf.. Tener means to have The verb tener, when used with the word que and the infinitive of another verb, means to have to and shows obligation.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Fecha ___________________ Mucho gusto (Listos 2 página 10) L.O.: Making introductions How to say this and these.
Reflexive Verb Quickstart. What does each family member do in the morning? Write a sentence about what each person does. Example: Carlos/ champú – Carlos.
Instructions for presentation about your family
Real – royal Reales - royals El rey – the king La reina – the queen La reina madre – “Queen Bee” socially Mi dirección – my address El pueblo - town La.
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
EL DIAGRAMA DE LA CONJUGACIÓN DE VERBOS See página 2 for instructions. YO(15 (1 verbo) TÚ(6 ÉL /ELLA (18 (1.
Hoy es lunes el tres de marzo. El plan! 1.Hablar 2.Escuchar 3.Hablar 4.Leer Hace buen tiempo.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Demonstrative Adjectives Show where things are. This (the one I have) That (the one close to the person I am talking to) That (the one far from both of.
El Día de Amor y Amistad Spanish I and II. Translate the poem to English:  Las rosas son rojas,  Las violetas, azules,  El azúcar es dulce  Y también.
Fecha: Hoy es lunes 3 de octubre *Copy and match up these words in your books TengoMy name is SoyHello Me llamoI am HolaListen EscuchaI have.
Verbs that are IRREGULAR in the Preterite (past) tense SP 2_unit 3 Realidades 2.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Talk about activities you do at school Conjugations of verbs tener, poner, hacer y traer.
DKP#31 – Write and translate. Pg Nuestro padre es perezoso pero cómico 2.Mis tías no son malas 3.Su mamá es simpática pero no bonita 4.Tus primas.
REPASEMOS LA TAREA 1. LEE – pª 45 (otra vez) 2. CONTESTE - las preguntas de ”Después de leer” en las páginas 44 y 45.
WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS. LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
1:00 am Un ladrón = thief repaso.
*Tienes 3 Minutos* Objective: Vocab/Ideas:
Christine y yo empezamos a salir como novios el 21 de diciembre en Yo me puse muy feliz porque ella es una chica muy inteligente,
YO Spanish I Kelly Koper HCHS Raider Academy Spring 2014.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
COMPLETA LA TABLA DEL 2 2X....=8 2X....=10 2X....=12 2X….=18 2X….20 2X….=30 2X….=14.
Oraciones ordenadas estudiante / soy / trabajador / un
First Five Silently enter and take a classwork packet. Go to your assigned seat. Place on your desk: 1. Your HW folder (upper left corner) 2. Completed.
LOS QUEHACERES DE JORGE
El proyecto de una persona famosa Capítulo 1B. El proyecto de una persona famosa Nombre 4 sentences describing their personality (Es…/No es…) 3 sentences.
Hoy es martes el 29 de abril de Español 3. La Campana Contesta en español con 2-4 oraciones completas: 1. ¿Cuándo tenías 5 años preferías columpiarse.
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre canvas y lee los anuncios. Se encuentra el trabajo de hoy en Canvas. Curso> asignaciones> stem changers.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
carta electrónica a un amigo
Objetivo: -Be able to say if you have brothers and sisters in Spanish. La familia.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Objetivo: Which form of estar should be used? What is the difference between ser & estar? Hagan Ahora: Match the activities with the places and write complete.
Objetivo: to create a dialog in Spanish and prepare for our test. Hagan Ahora: 1)Activity 23 in the workbook packet. 2)Look at your notes, handouts, quizzes.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
Not all verbs conjugate normally in the present tense Some verbs you just have to memorize!
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
LA TAREA LEA (read ) la página 35 HAGA (do) el ejercicio “Comprensión” en la página 35.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
23-27 DE SEPTIEMBRE TAREAS DE INGLES DE 1º A 6º. 1º A HOMEWORK´S MISS MAYRA CORPUS MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Worksheet.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Compañeros para hoy 1 y 14 2 y 15 3 y 16 4 y 17 5 y 18 6 y 19 7 y 20 8 y 21 9 y y y y y 26.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Los Adjetivos Possessivos
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
1. ¿Quiénes son las hijas de Anita?
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
SWBAT: Interpret a video about the Spanish Royal Family
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
THE FAMILY IN THE HOME.
Hoy es miércoles, cuatro de septiembre
Transcripción de la presentación:

BRITISH ROYAL FAMILY

Royal Family of Elizabeth II

EXERCICE YOU HAVE TO DO THIS EXERCICE IN 5 MINUTES LOOK AT THE FAMILY TREE ABOUT BRITISH ROYAL FAMILY AND WRITE 10 SENTENCES: Example: – Prince Williams and Prince henry are brothers

SENTENCES

Ahora guardamos el documento Vamos a inicio-guardar como-ponéis vuestro nombre y apellidos y el curso 1 eso Una vez que esté guardado en el escritorio la profesora pasará a colgarlo en nuestra página web: Si te atreves entra en: Si podéis guardadlo también en un pen o enviaros un para no perderlo Los ordenadores del cole, borran toda la información a las 17:00 cada dia!!!!