DO NOW Read the following scenario and answer accordingly. A Guatemalan exchange student transfers into your math class and speaks no English. What are.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Partes del Cuerpo arriba QuejasSíntomasEnfermedadesRespuestas.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
El cuerpo humano.
Repaso para el examen. Tarea del timbre  Translate the following sentences from Spanish to English.  Mis padres son muy atrevidos y activos. Ellos viajan.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Injury narratives El 20 de noviembre.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Match the English to the Spanish
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Español 2 UNIDAD 3: DÍAS DE REPASO. DO NOW Using the preterite, write two complete sentences about your morning routine using at least four reflexive.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
A. No puedo respirar. Me duele la garganta porque toso mucho. b. Necesito una inyección (shot). Voy a tomar medicina especial, antibióticos. c. Mi temperatura.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
DO NOW: Copy and translate the following into English.
¿Qué harías? (what would you do?) You found un hombre o una mujer and you took the chico herido por una medusa to un hospital. The chico is unable to talk.
The following slides introduce the new verb IR.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Vámonos Escribe las respuestas (the answers) en frases completas. YOUR ANSWERS SHOULD BE IN THE YO FORM! ¿Qué comiste ayer (yesterday)? ¿Con quién hablaste.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to look for (buscar) in the past tense. Today is a test on interrogatives, verbs, the past tense,
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
Vámonos Completa la frase con por o para y escribe la frase: 1. Yo fui a Miami ___________ carro. 2. Mi madre hizo el flan _________ mi hermana. 3. Carlos.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
Week 18 Spanish II. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 19 Spanish II.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Unit 8 La Salud Español 4 1 de febrero Rewrite each sentence filling in the blanks with body part vocabulary. 1.Para leer yo uso mis ___________. 2.Antes.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:
Español 2 3 de marzo de 2017.
Vámonos Completa la frase con por o para y escribe la frase:
Transcripción de la presentación:

DO NOW Read the following scenario and answer accordingly. A Guatemalan exchange student transfers into your math class and speaks no English. What are five good questions you could ask them in Spanish to find out more about them?

3.3 Health Problems & Solutions

El vocabulario EspañolInglés La enfermedadSickness La fiebreFever La infecciónInfection La sala de urgencias Emergency room ¡Socorro!Help! La tozCough El yesoCast La medicinaMedicine

Practica guiada Direcciones completa las frases con una de las palabras nuevas. Then translate them to English!  Cuando está enferma, se necesita ___________________.  Advil es un tipo de _______________.  Una ________ es un síntoma (symptom) de la enfermedad.  Mi temperatura es muy alta. Yo tengo una __________.  La __________ es muy peligrosa (dangerous) a los bebés y las personas viejas (old).  Vamos a la ________ _____ ____________ porque a Marlene le duele mucho el hombro.

Vocabulario continuado EspañolInglés CómodoComfortable Doler (o  ue)To hurt GritarTo scream LastimarseTo hurt oneself LlorarTo cry RespirarTo breathe TratarTo treat

¿Qué me recomiendas? Direcciones For each health problem, choose which option is the solution. Write out the health problem and the correct solution.  Tengo una infección  Tomar jugo (juice)B. Tomar medicina  Tengo tos y fiebre A. Tomar medicinaB. Gritar  El dolor de cabeza A. Respirar y descansar B. Hacer mucho ejercicio  ¡Socorro, me lastimé! A. Ponerte un yesoB. Tomar vitaminas  Estoy enfermado A. Tomar sopa de polloB. Comer hamburguesas

Práctica Independiente You are going on a study abroad trip to Costa Rica. While you are there, you will be teaching kindergarten students about what to do when they get sick. Make a small poster (notebook paper or copy paper) showing them at least six different health problems and what they do in those situations- make sure you use complete sentences and that everything is written in Spanish! Suggestions for problems: head/stomach/etc. hurts (use notes from last class), cough, infection, can’t breathe, fever, sickness Suggestions for solutions: see a doctor, ask for help, take medicine, cry, sleep, get a cast

En la sala de urgencias - If your drawing is incomplete, you must finish it now. If you are done, you will translate the following passage for extra Passport points. Ayer mi madre y yo estuvimos en la sala de urgencias por cuatro horas. Esperamos un doctor porque mi mamá se lastimó el pie. Antes de ir al hospital, yo estaba en el baño de mi casa. Yo me cepillé los dientes. De repente, yo oí una llora. ¡Mi mamá gritó! Yo dije, “Mamá, ¿qué te pasa?” Ella gritó, “¡Socorro!” Mi mamá se lastimó el tobillo. Fuimos al hospital. En la sala de urgencias, hubo mucha gente. Un hombre viejo no pudo respirar. Una muchacho tuvo una tos. Los doctores trataron a todos muy despacio. Por fin, una doctora nos ayudó. Ella puso un yeso en el tobillo de mi madre. También ella le dio medicina. Regresamos a la casa para descansar.