Cuentos de hadas y leyendas el 9 y 10 de marzo. Do Now Read the paragraph, and write a summary in English. Make a list of any words you do not know. Había.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

___________________ Mi casa es bonita
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Las Descripciones Físicas
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
Escribir – Fill-in-Blank
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
¿Que te gusta hacer en tu tiempo libre ?
J EOPARDY ! Choose a category and a number. As the numbers get higher, the questions get harder! Don’t forget to come up with a team answer! Good Luck!
Story Summary 1.Notebook and something to write with. 2. Divide your paper into six sections and label in Spanish and English: Personajes (characters)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
VERBOS COMO GUSTAR. TAREA DEL TIMBRE ANSWER THE FOLLOWING SENTENCES IN COMPLETE SENTENCES IN SPANISH 1. ¿QUÉ TE IMPORTA? 2. ¿QUÉ TE INTERESA? 3. ¿QUÉ.
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Oraciones ordenadas estudiante / soy / trabajador / un
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Take out your cuaderno Open to Hazlo Ahoras Have your Homework Ready to show Ms. Lisa Boletos Out Be ready to start.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
English Lesson 3.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Diario: Write the following questions about the paragraph below. Then answer them in complete sentences: ¿Quién es Nemo? ¿Dónde vive? ¿Por qué está emocionado?
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
First Grade Spanish High Frequency Words.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre  Turn in SER homework.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Vocabulario Dos Identificación. Direcciones: Numera tu papel 1-21 ¿Qué hay en las fotos?
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Review- Conjugation SER Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es Ustedes son ESTAR Yo estoy Tú estás Él/ ella/ usted está
Las palabras interrogativas ¿?. Tag questions Igual que en inglés, es una afirmación seguida por (followed by) una pregunta para confirmar. Vives en una.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Present tense of Querer with infinitives p. 90. To say what you or others want, use a form of the verb querer. The form you use depends on the subject.
Vámonos Complete the sentence with an appropriate vocabulary term from yesterday. 1)La _________ embrujó al hombre. 2)El ________ es el hijo del rey y.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Las Palabras Afirmativas
Vámonos Escribe y completa las frases con la conjugación correcta del verbo en el imperfecto. 1) La princesa ________ la hija del rey. (ser) 2) Cuando.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Historias y cuentos Vázquez. PERSONAJES- characters El dios El Fantasma El rey La reina El traidor El desconocido }
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
¡Practicamos escuchar!
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
Vámonos Completa y escribe las frases con la conjugación correcta del verbo en el imperfecto. 1)La princesa ________ la hija del rey. (ser) 2)Cuando mi.
SWBAT: Read and interpret students likes and dislikes HAGAN AHORA: Escribe tres actividades que te gusta hacer. Escribe tres actividades que no te gusta.
Los Saludos Hola Hola. ¿Cómo estás? Muy bien gracias. Muy bien.
Vámonos In English, write 4-5 sentences about an idea for your own legend or fairy tale. Include things like characters (humans or animals), plot line,
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Asking questions CategoriesInterrogatives PeopleQuién?Con quién? LocationDónde?Adónde?De dónde? Things or actionsQuéCuálCuántos?/Cuántas? ReasonPor qué?
Vámonos Complete the sentence with an appropriate vocabulary term from Thursday. La _________ embrujó al hombre. El ________ es el hijo del rey y la ________.
Transcripción de la presentación:

cuentos de hadas y leyendas el 9 y 10 de marzo

Do Now Read the paragraph, and write a summary in English. Make a list of any words you do not know. Había una vez una madrastra terrible que vivía en una casa con sus hijas feas y su hijastra bonita. La hijastra hacía todo el trabajo de la casa, y la madrastra y sus hijas eran muy perezosas. Un día, la hijastra bonita encontró mucho dinero en una caja (box) en la cocina. De repente, ella dijo a su madrastra, “Tú eres una mala persona, y me voy de tu casa ahorita. Nunca me verás otra vez.” La hijastra bonita se fue de la casa con el dinero. Las hijas de la madrastra estaban muy enojadas porque ellas tenían que hacer todo el trabajo de la casa en el ausencia de la hijastra.

El vocabulario Había una vez... - Once upon a time… Felices para siempre. - Happily ever after. la leyenda - legend el cuento de hadas - fairytale

El vocabulario el rey la reina el príncipe la princesa

el dragón la bruja el monstruo el gigante

el castillo el reino

la hada el encanto la magia

el baile

El vocabulario habia una vezonce upon a timeel gigantegiant felices para siempre happily ever afterel monstruomonster el reykingel castillocastle la reinaqueenel reinokingdom el principeprinceel baileball la princesaprincessel encantospell el dragondragonla magiamagic la brujawitchla hadafairy

Escuchar un cuento de hada Listen to the story. As you listen, answer the following questions in Spanish. 1. ¿Dónde vivía el gigante? 2. ¿Por qué el gigante estaba triste? 3. ¿Quién escuchó el gigante en el bosque? 4. ¿Qué hacían los amigos en el bosque? 5. ¿Quién dijo que a ella no le gustaba los monstruos? 6. ¿Qué era el plan del gigante? 7. ¿Quién vivía en el otro reino? 8. ¿Qué compraron el gigante y el monstruo?

Una tira cómica You have a comic strip with characters from a fairy tale. Make up a story to go along with the images. You should write at least 20 sentences in Spanish (2-3 per box). You can write dialogue or narration. Use the vocabulary you learned today! Helpful vocab: el oro - gold el cerdo - pig el hámster - hamster