Building a Government Vocab For each word: Write the definition and draw a picture to help you understand it!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario de Sociales Tercer grado Gente, eventos e ideas a través del tiempo.
Advertisements

1836, 1845, 1861, 1866, 1875, 1876, Constitutional government began in Texas under Mexican rule. During the Texas Revolution, delegates to the.
Hunger… El hambre... What can do you as a person in abundance? ¿Qué puede hacer usted como una persona en la abundancia?
Mexican Constitution Day
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
What brings people together?
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Vocabulario de Sociales Buenos ciudadanos Tercer grado.
Goods and Services.
Amendment – Change to the constitution Civil war – A war between opposing groups within a country Confederacy – The government of the Confederate States.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Jamestown and Plymouth Vocabulary
Power Point Directions: For each word you need: – The word/term or event – A definition (You may summarize this in your own words) – Spanish definition.
Types of Government. How do we define government? ¿Cómo definimos el gobierno?
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Los verbos reflexivos Objective:
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Objectivos de esta leccion: Usar los pronombres indirectos correctamente Usar los pronombres directos correctamente Usar los pronombres dobles correctamente.
The Six Pillars of Character Advisory Program
Liberty High School By: Juan Morales Hispanic Heritage Month is a time between September 15 and October 15 where Americans celebrate the contributions.
¿Cuánto sabes ahora sobre el 5 de mayo? How much do you know now about 5 de mayo?
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
United States History The Great Depression Part 1 Retold by Nina M. Womack-Rangel.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
# 1. ¿Cómo los sistemas económicos afectan a los países en general? # 2. ¿Cómo tú mejorarías la economía de tú país?
Pierre Charles L'Enfant The Washington Monument is an obelisk on the National Mall in Washington, D.C., built to commemorate George Washington, once.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
1. Name at least 3 forces acting on the lunar landers as they were falling. 2. Which force was the strongest?
La Constitución de Estados Unidos
Digital Photography: Selfie Slides
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
CONJUGATION.
“Wherever the Roman conquers, there he dwells.” --Lucius Annaeus Seneca in 42 A.D. What do you think the author meant by that? ¿Qué crees que el autor.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Cuarto Grado Unidad 3: Gobierno Glosario ilustrado.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Latitude and Longitude How do we find places on maps?
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
By: Andrew Karman.  Simón Bolívar was in Caracas, Venezuela, on July 24,  Cuando tenía tres años su padre murió y cuando tenía nueve años murió.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Abolitionists- abolicionistas A person who wants to abolish slavery Una persona que quiere terminar esclavitud.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 1/5/16 Discrimination based on gender (which is almost but not always discrimination against women) In employment In sports.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vámonos Match the following terms with their descriptions. Write vocab word and description out. 1) Artículo 2) Editor 3) Periodista 4) Tira Cómica 5)
CIVIL RIGHTS TRAINING. What is Discrimination? Discrimination is defined as the act of distinguishing one person or group of persons from others, either.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Colonial Uniters Vocabulary These are the things that brought the colonies together!
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Bellwork  Conjuguen estos verbos. (Conjugate…use all 6 forms and give meaning.  1. ayudar  2. leer  3. abrir.
Diferentes versiones sobre lo que es el capitalismo Alejandro Valle Baeza 2a sesión EP-I.
 The Pilgrims developed the Mayflower Compact, which was an agreement to make laws for the benefit of the whole settlement.  Los peregrinos desarrollaron.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
UNIT 1: ROME’S LEGACY UNIDAD 1: LA HERENCIA DE ROMA Notes Notas.
First Grade Dual High Frequency Words
Bell Ringer (In your notebook)
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Jamestown and Plymouth Vocabulary
Saber and Conocer Saber and conocer both mean to know, but in a different sense. Saber means to know facts or information. Here are the conjugations of.
Globalization Politics and the preservation of nation state.
The Articles of Confederation
Transcripción de la presentación:

Building a Government Vocab For each word: Write the definition and draw a picture to help you understand it!

Government The system or institution that controls a country. El sistema o la institución que controla un país. Se debe mantener el orden, prestación de servicios, seguridad y tomar decisiones económicas.

Purposes of Government All governments must: – Keep order – Keep people safe (security) – Do things for the people (provide services) – Make decisions about needs (make economic decisions) Todos los gobiernos deben: mantener a la gente de mantener de pedido seguro (seguridad) hacer cosas para el pueblo (servicios) hacen decisiones sobre necesidades (tomar decisiones económicas)

Democracy A government where the people have the power to make decisions. Two types: direct and indirect In America we use indirect (or representative) democracy Un gobierno donde las personas tienen el poder de tomar decisiones. Dos tipos: directos e indirectos en América usamos la democracia indirecta (o representante)

Confederation Government where power is divided between the states and a national government. The states are stronger than the national government. Gobierno donde el poder está dividido entre los Estados y el Gobierno nacional. Los Estados son más fuertes que el Gobierno nacional.

Federalism A government where the power is divided between a national and state governments. The National government is stronger than (or supreme over) the states. Un gobierno donde el poder está dividido entre un gobierno nacional y estatal. El Gobierno nacional es más fuerte (o supremo sobre) los Estados.

Constitution Document that sets out the laws, principles organization and process of a government. Documento que establece las leyes, la organización de principios y el proceso de un gobierno.

Legislative Branch Branch of government that makes laws The United States Congress (the House and Senate) is our legislature Rama de Gobierno que hace las leyes. En el Congreso de Estados Unidos (la cámara y el Senado) es nuestra legislatura.

Executive Branch Branch of government that carries out laws The President is the Chief Executive Rama del Gobierno que realiza. El Presidente es el Jefe Ejecutivo de leyes

Judicial Branch Branch of government that interprets (judges) what the laws mean. Led by the Supreme Court. Rama de Gobierno que interpreta media (los jueces) lo que las leyes. Liderado por la Corte Suprema.

Currency Money Governments have to decide what to use and how much to use Los gobiernos de dinero tienen que decidir qué usar y cuánto a utilizar

Articles of Confederation First American constitution which created a loose alliance of 13 independent states. It was a weak government that failed. Primera Constitución estadounidense que creó una alianza de 13 Estados independientes. Fue un gobierno débil que no.

Depression Period when business activity slows, wages fall, and unemployment rises There was a depression during the time of the Articles of Confederation. Período cuando disminuye la actividad, los salarios caen, y sube el paro hubo una depresión durante el tiempo de los artículos de Confederación.

Land Ordinance Law setting up a system for settling the Ohio river Valley (Northwest Territory) Ley de creación de un sistema para resolver el Valle del río Ohio (territorios del noroeste)

Northwest Ordinance Law that set up a government for the northwest territory, guaranteed basic rights, and made slavery illegal. Led to problems between the North and the South. Ley que establece un gobierno para el territorio del noroeste, garantizada los derechos fundamentales y esclavitud ilegal. Llevó a los problemas entre el norte y el sur.

Shay’s Rebellion Revolt in Massachusetts led by farmers in reaction to high taxes. Showed the failures and weaknesses of the Articles of Confederation. Revuelta de Massachusetts conducidos por los agricultores en reacción a los altos impuestos. Mostró las fallas y debilidades de los artículos de Confederación.

Constitutional Convention Gathering of state representatives to revise (fix) the Articles of Confederation Reunión de representantes de los Estados a revisar (fix) los artículos de la Confederación

Virginia Plan Plan at the constitutional convention favored by larger states that called for a strong national government with three branches and a two chamber legislature. Became the basis of the Constitution. Plan en la Convención Constitucional favorecida por los Estados más grandes que un gobierno nacional fuerte con tres ramas y una legislatura de la dos cámara. Se convirtió en la base de la Constitución.

New Jersey Plan Plan at the Constitutional Convention favored by smaller states that called for three branches of government with a single chamber legislature Plan en la Convención Constitucional favorecido por los Estados más pequeños que pedían tres ramas de Gobierno con una legislatura unicameral 1 House Legislature based on equal representation

Great Compromise Plan at the Constitutional Convention that settled the differences between large and small states. Plan de la Convención Constituyente que se establecieron las diferencias entre los Estados grandes y pequeños.

Three-Fifths Compromise Agreement at the Constitutional Convention that three fifths of the slaves in any state be counted for its population Acuerdo en la Convención Constitucional que tres quintas partes de los esclavos en cualquier Estado contarán para su población

Federalists Supporter of the constitution who favored a strong federal or national government Partidario de la Constitución que favorecieron un fuerte federal o el Gobierno Nacional

The Federalist Papers Series of essays by federalist James Madison, Alexander Hamilton and John Jay in support of ratifying the constitution. Helped convince people to support the Constitution. Serie de ensayos por federalista James Madison, Alexander Hamilton y John Jay, en apoyo a la ratificación de la Constitución. Ayudó a convencer a la gente a apoyar la Constitución.

Anti-Federalists People who were against the constitution and a strong national government. Personas que estaban en contra de la Constitución y un gobierno nacional fuerte.

Amend Change Anti-federalists wanted changes before they agreed to the Constitution. Cambio antifederalistas querían cambios antes de que de acuerdo a la Constitución.

Bill of Rights First 10 amendments to the United States Constitution To protect people from government. Made Anti-Federalists happy. Primeras 10 enmiendas a la Constitución de Estados Unidos para protegen a las personas del Gobierno. Hecho antifederalistas feliz.