HAGA AHORA 5 de septiembre  María es de México. Ella es ______________.  Juan es de Puerto Rico. Él es ___________.  Sofía es de Ecuador. ____________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Capítulo 1 el vocabulario
Pronombres personales
¿Cómo eres? What are you like?.
Ser and Adjectives.
Y tú, ¿cómo eres?.
“To Be” verbs in Spanish
SPANISH I Vocabulary 1B Quiz, Ser, and South America.
1 Spanish 150 Refresher Lección Preliminar Course Objectives The verb Ser The verb Gustar The verb form Hay Descriptive adjectives.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Lección 3: Segunda parte
Lesson Ser and Adjectives. Subject Pronouns I - yoWe- nosotros You - tú he- é l They- ellos She- ellaThey- ellas You (formal)- You all- -usted -
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
ME LLAMO ___________ CLASE 701 LA FECHA ES EL 9 DE SEPTIEMBRE DEL 2014 Proposito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? Actividad Inicial: Escribe.
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Los adjetivos en español
The verb “ser” To be.
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser) Modified by M. Sincioco.
Quasimodo: (son las doce)
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Ser. ser - to be used to identify a person or say where he or she is from has different conjugations: specific verb form to signify the subject.
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 16 de septiembre del 2014 Proposito # 5: ¿Cómo repasamos para la Prueba: Repaso A? Actividad Inicial: Write.
Vocab pequeño grande atlético perezoso trabajador artística
El Vocabulario de Capítulo 1 Adjective Agreement Una chica cómica Un chico serio THE ADJECTIVE MUST HAVE THE SAME GENDER AS THE NOUN. Usually, if the.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Me llamo __________ Clase 801 La fecha es el 16 de septiembre del 2014 Proposito # 5: ¿Cómo repasamos para la Prueba: Repaso A? Actividad Inicial: Write.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Subject Pronouns and ser. Pronouns ★ Pronouns are words that take the place of nouns. ○ We are friends. Nosotros somos amigos. ★ There are 12 subject.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
EL VERBO SER. Las formas singulares 1. The verb to be in Spanish is ser yo soyI am tú eresYou are él esHe is ella esShe is usted esYou are 2. You use:
TO BE! Ser o no ser; es la pregunta. -- Guillermo Shakespeare.
Subject Prounouns Ser Add to notes #26. Subject Pronouns Yo = I Yo = I Tú = You familiar Tú = You familiar Él = He Él = He Ella = She Ella = She Usted.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used to describe.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
SER = TO BE. Conjugation = to list the different forms of a verb that show number, person, tense, SER = to be AFFIRMATIVE Yo soy - I am Nosotros/as somos.
Los artículos definidos e indefinidos Los pronombres de sujeto y ser
CHAPTER 1 Grammar Review Grammar Quiz Part II Vocabulary: Nationalities, Describing Courses, Identifying School Subjects, and Other Useful Words and Expressions.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Apuntes de gramática Capítulo 3 Día 6. Remember the verb ser? Yo soy Tú eres Él/ella es ¡Soy guapo!
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Me llamo _________ Clase 7 th gd (702) La fecha es el 23 de septiembre del 2013 Proposito # 3: ¿Cuántos dormitorios tiene tu casa? Actividad Inicial: Re-escribe.
CALENTAMIENTO Escribe el adjetivo correcto. 1.Yo soy un chico. 2.Tú eres una chica. 3.Nosotros somos unas estudiantes. 4.Vosotros sois unos chicos. 5.Ellos.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
Spanish Verb Conjugation
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Transcripción de la presentación:

HAGA AHORA 5 de septiembre  María es de México. Ella es ______________.  Juan es de Puerto Rico. Él es ___________.  Sofía es de Ecuador. ____________ es ecuatoriana.  Yo soy de Madison, MS. Soy ____________.  Mi amiga es de Perú. Ella es ____________.  El chico es de Argentina. _____ es argentino.

You will be expected to locate and identify the capital for each Spanish-speaking country. We will break up the quiz into Central America and South America… This song is to help you remember the capitals of South American countries!song

Describing Classes and Courses Adjectives Complete your list of Chapter 1 Vocabulary.

Una clase grandepequeña muchos alumnos no muchos alumnos

These adjectives can describe more than just a class… Un muchacho grande Un perro pequeño

Una clase… interesanteaburrida

Un curso… difícil, durofácil

Identifying School Subjects: idiomas

la ciencia la historia los estudios sociales las matemáticas

la educación física la música el arte

Other useful words and expressions…  Secundario/a  La escuela secundaria  Nuevo/a  La profesora nueva  Mismo/a  El chico mismo  También  “Yo también.”  Bastante  Whoopi Golberg es bastante fea.  Muy  “Muy bien.”  Matthew Mc. es MUY guapo.

 Pero  ¡Mucho gusto!  ¡Oye!  Alumnos, ¡OYE!

María es una alumna nueva. Mucho gusto, María.

1. ¿Es grande o pequeña la clase de español? 2. ¿Quién es la profesora de español? 3. ¿Es interesante el curso de español? 4. ¿Es fácil o difícil? 5. ¿Son inteligentes los alumnos? Page 29 in your textbook

GRAMÁTICA  Adjetivos  Adjectives  Words that describe nouns.  We have already learned SEVERAL adjectives in Spanish. guapo grande feo alta bueno cubano fácil  We have also learned that adjectives must agree with the noun in GENDER. el muchach o guap o el alumn o perezos o la muchach a bonit a la clas e pequeñ a

Adjetivos must ALSO agree with the noun in NUMBER. Adjectives ending in -o  El muchacho argentinolos muchachos argentinos  La muchacha argentinalas muchachas argentinas Adjectives ending in –a  el curso interesantelos cursos interesantes  la clase interesantelas clases interesantes Adjectives ending in a consonant  El curso fácillos cursos fáciles

 The pretty girl  La muchacha _______________  The bad boy  El muchacho ________________  The pretty girls  Las muchachas ______________  The bad boys  Los muchachos ______________

Describe las personas… Las muchachas ____________________

¿Quiénes son?

¿Cómo son? Los chicos son ____________________.

¿Quiénes son?

Con tu compañero… Práctica 6 Page 33 Both of you need to write it down.

Check your answers… 1. La escuela no es pequeña. 2. La escuela es grande. 3. Las clases no son pequeñas. 4. Las clases son grandes. 5. Un curso es difícil. 6. Y otro curso no es difícil ; es fácil. 7. Y otros cursos son difíciles.

¡LO ESCRIBE!  Workbook Page 1.5  Parts A  C

ser El verbo ser  ser = to be In English… I amWe are You are Y’all are He/She/It isThey are

ser Forms of ser yo soy I am nosotros/nosotras somos We are tú eres You are vosotros/vosotras sois Y’all are él/ella/usted es He/she/you(formal) are ellos/ellas/ustedes son They/y’all (formal) are

 N OTE THAT :  The verb changes with EACH subject  Since the verb is conjugated differently with each subject, the subject pronouns (yo, tú, ella, etc…) are often omitted yo soy I am nosotros/nosotras somos We are tú eres You are vosotros/vosotras sois Y’all are él/ella/usted es He/she/you(formal) are ellos/ellas/ustedes son They/y’all (formal) are

(Yo) soy Shakira. (Nosotros) somos amigos.

 Esta muchacha es Jennifer Lopez. Ella _______ muy bonita. Jennifer ______ de Nueva York pero ella ______ puertorriqueña. La actriz _____ muy ambiciosa y famosa.

 La familia ____ de Modern Family. Los muchachos y las chicas _____ muy famosos. Los actores ______ muy comicos. Jay _____ muy viejo pero Gloria ______ bastante joven.

Use of “tú eres”  Take turns describing your partner.  Use the form “Tú eres ___________, ” or just “Eres ____________.”  Describe your partner in at least 3 sentences.

Es _________. Son _________. Mexico City, MexicoMadison, Mississippi

TAREA Flashcards on Sections 4-7 **Study for Vocabulary Quiz —next block!