Una visita al médico: Historia del paciente. Historia del paciente Purpose (real-life application):to collect patient history Content Objective : tudent.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time in Spanish
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Español 1 Unidad 2 Etapa 2 Repaso.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Physical Assessment and Vital Signs.  Yo - I  Tu - You  El / Ella – He/she  Nosotros - We  Ustedes – You (guys)  Ellos - Them Pronouns.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
World Language Survey 28 de abril de
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Thank you for taking my classes
Repaso de escribir Español 1A.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Spanish for Nursing Adonis K. Lomibao, R.N. 11/26/11.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Escriban y respondan las preguntas.
The following slides introduce the new verb IR.
Cosas Medicales. La Sangre El Hueso El Hueso Roto.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
REPASEMOS LA TAREA write in Spanish 5 sentences that tell what you are going to do this weekend ej. Este fin de semana, yo voy a visitar a mi primo en.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Present Progressive Nostoros hablamos en clase mucho, pero no estamos hablando ahora.
Preguntas y respuestas
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
¿Qué hora es?. Es… Es la una. Es mediodía. Es medianoche.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Vocabulary: Copy the following into your notebooks and translate into English (SR 24) 1. Telling Time 1. ¿Qué hora es? 2. *Es la una. 3. *Son las dos (tres,
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
MEDICAL TERMINOLOGY Vital Signs & Physical Assessment part 1 Brenda C. Jacobo BSN.
Lección 1 una visita al médico
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Una visita al médico: Historia del paciente

Historia del paciente Purpose (real-life application):to collect patient history Content Objective : tudent can take a patient’s basic medical information including height, weight, blood pressure, heat rate, temperature, etc. Language Objective : To orally take your partners patient history in Spanis

Calentamiento o Tell the current time and the time this class starts and ends Son las diez y media de la mañana La clase empieza/comienza a las diez y diecinueve La clase termina a las once y catorce o copy the vocabulary from the diagram on page 19 and look up meanings and add to notebook

Historial del paciente Name Height Weight Blood pressure Normal pulse Temperature Diabetes Allergies Cancer Heart issues Smoking alcohol

Historial del paciente Name: ¿Como se llama (UD)? Height ¿Cuánto mides? ¿Cual es tu estatura? Weight ¿Cuanto pesas? ¿Cual es tu peso? Blood pressure o State you will be measuring it o State how much it is Normal pulse o State you will take it o State how much it is Temperature o State you will take it o State how much it is Diabetes o Ask if they have it o Ask if there is a family history Allergies o Ask if they have it o Ask if there is a family history Cancer o Ask if they have it o Ask if there is a family history Heart Issues o Ask if they have it o Ask if there is a family history Smoking o Ask if they smoke o Ask how much per day/week Alcohol o Ask if they drink o Ask how much per day/week

Historial del paciente Name: ¿Como se llama (UD)? Height o ¿Cuánto mide? Mido… o ¿Cual es su estatura? Mi estatura es… o Pies/pulgadas Weight o ¿Cuanto pesa? Peso…. o ¿Cual es su peso? Mi peso es… Libras (lbs) Blood pressure o State you will be measuring it Voy a tomar su presión Voy a tomarle la presión arterial/tensión o State how much it is Su presión arterial/tensión es o _____ sobre ______ Normal pulse o State you will take it Voy a tomarle el pulso o State how much it is Su pulso es/mide Temperature o State you will take it Voy a tomarle la temperatura o State how much it is Su temperatura es _____ grados Diabetes o Ask if they have it ¿Tiene diabetes? o Ask if there is a family history ¿Hay diabetes en su familia? ¿Alguién en su familia sufre o ha sufrido de diabetes? Allergies o Ask if they have it ¿Sufre de alergias? o What are you alergic to? ¿A qué es alérgico/a usted? ¿Contra qué es alérgico/a usted? Cancer o ¿Tiene cancer? o ¿hay cancer en su familia?/¿Alguién en su familia sufre o ha sufrido de cancer? Heart Issues - Ask if they have it ¿Tiene problemas del corazón/cardíacos? o Ask if there is a family history ¿Hay problemas cardíacos/del corazón en su familia? Smoking - Ask if they smoke ¿Fuma usted? o Ask how much per day/week ¿Cuanto fuma?/ ¿Con qué frequencia fuma? ¿Cuántos cigarrillos fuma por día? Alcohol - Ask if they drink ¿Toma usted bebidas alcohólicas? o Ask how much per day/week ¿Cuánto toma?/¿Cuántas bebidas toma por semena?

Lesson Extension (Hwk)*: practice your questions and answers for tomorrow's activity (for grade) and quiz over information and time telling Evaluation: participation

Calentamiento complete exercise D p 29 o ¿Está bien mi peso para mi estatura? o ¿Son los dolores del lado derecho en el estómago peligrosos? o ¿Si tengo dolor de artículacion esférica necesito rodillera? o ¿Si tengo dolor en el brazo está bien que tome medicina? o ¿Está bien ir a la escuela si tengo fiebre?/ ¿Está bien que vaya a la escuela con fiebre? o ¿Qué medicina necesito? o ¿Si tengo dolor de garganta debo usar un espray para la garganta? o Si mi abuelo tuvo cancer, ¿con que probabilidad tendré yo cancer también? o ¿Tiene alguna recomendación para seguir saludable?