-El sábado y el domingo no son aburridos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

¿Cómo eres? What are you like?.
Ser and Adjectives.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Y tú, ¿cómo eres?.
INTRODUCING YOURSELF AND OTHERS Ven Conmigo
Adjetivos.
 El/la artista  Artist  El doctor/la doctora  doctor  El médico/la médica  Medical doctor  El ingeniero/ la ingeniera  Engineer  El/la periodista.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Lección 3: Segunda parte
Articles Español 1.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
ME LLAMO ___________ CLASE 701 LA FECHA ES EL 9 DE SEPTIEMBRE DEL 2014 Proposito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? Actividad Inicial: Escribe.
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Los adjetivos en español
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
1 Definite and Indefinite Articles. 2 Página 61 en tu libro ¡Toma notas!
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
Vocabulario: Y tú, ¿cómo eres? 2 alto (a) 3 aburrido (a)
LOS ADJETIVOS must agree in number if the noun is singular, the adj must be also be singular if the noun is plural, the adj must also be plural add –s.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Las Traducciones Capítulo 2 – Repaso del capítulo.
Adjectives - Describing things.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Noun-Adjective Agreement
Noun Adjective Agreement!!!
¿Cómo eres tu? (What are you like)
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
boring aburrido (a) lazy perezoso (a) tall alto (a)
THIS IS With Host... Your Vocabulario Adjectives Describing people Los Números Questions Random.
Gender & Adjective Agreement Using nouns and adjectives.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
A conocernos Gramática 1 Question formation Preview Sí or noSí or no No and not Question words.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Question Words.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Propósito # 1b: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? L.O.: to recall the correct use of adjectives Actividad Inicial: Cambia Martin a Belinda. Change.
Avancemos 2 – Lección Preliminar
CAPITULO 2 GRAMATICA 1.
Los adjetivos en español
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
Nouns and Adjectives. Plural Articles Definite articles = the el las la los Indefinite articles = a, ansome una ununos unas.
Adjective Agreement. Adjective Agreement (Sing.) To describe one person or thing, use ES + a singular adjective. Ejemplo: 1. El libro es divertido. (The.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Español 1 lunes, el 25 de febrero 25/2/13 Tarea de hoy: p. 52 #16, p. 53 # Prueba de mañana: gender/# of adjectives.
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
Definite and Indefinite articles Demonstrative and Possessive adjectives **Each of these replace each other when used in a sentence. *****Be sure to make.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
GENDER & ADJECTIVE AGREEMENT OBJECTIVE: YOU WILL BE ABLE TO USE SER WITH ADJECTIVES WHILE USING CORRECT ADJECTIVE AGREEMENT.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
Práctica con adjetivos Kerime Peña tímido tonto.
ME LLAMO ___________ CLASE 701 LA FECHA ES EL 11 DE SEPTIEMBRE DEL 2015 Propósito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? Actividad Inicial: Escribe.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2
Transcripción de la presentación:

-El sábado y el domingo no son aburridos. Gramática uno – Ser with adjectives -Adjetivos describen. -Ana María es graciosa. -Hawaii es romántico. -El sábado y el domingo no son aburridos. -Pronombres no son necesarios. -¿Cómo es el Sr. Gazik? -(El Sr. Gazik/Él) es simpático.

¿Cómo es __________?

¿Cómo es __________?

¿Cómo es __________?

¿Cómo son __________?                                                                                                                 

¿Cómo son __________?

¿Cómo son __________?                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

--To say what someone is not like, put no in front of the verb. -Usando “no” en frente del verbo... -Ana María es graciosa. -Ana María no es seria. -Juan Pablo es introvertido. -Juan Pablo no es extrovertido. -Manuel y Mari son activos e inteligentes. -Manuel y Mari no son perezosos tontos.

¿Cómo se dice en español? “What’s the profesor like?” “She is tall, outgoing and active.” My sister is unfriendly and silly, but (pero) very hard working. 3. “What are your parents (padres) like?” “They are pretty hard-working, intelligent and witty.”

--Así se escribe en español. “What’s the profesor like?” “She is tall, outgoing and active.” --¿Cómo es el profesor? ----(Ella) es alta, extrovertida y activa. My sister is unfriendly and silly, but (pero) very hard working. 2. Mi hermana es antipática y tonta, pero muy trabajadora. 3. “What are your parents (padres) like?” “They are pretty hard-working, intelligent and witty.” --¿Cómo son tus padres? --(Ellos) son trabajadores, inteligentes y graciosos.

-Adjectives must agree in gender. -Raúl es romántico. -Ella es bonita. Gramática uno – Gender and adjective agreement -Adjectives must agree in gender. -Raúl es romántico. -Ella es bonita. -Adjectives that end in –e have the same masculine and femine forms. -Lupe es inteligente. Juan es inteligente también.

Gender and adjective agreement Gramática uno – Gender and adjective agreement -Adjectives ending in consonants do not add an –a unles they end in –or (or are adjectives of nationality). -Lorenzo es trabajador. -Gloria es trabajadora.

Exprésate Uno: Capítulo 2, Gramática 1 Adjetivos que describen (género) Masculino Femenino -o -a -e -e -(consonante) -(consonante) -or -ora Ejemplos: alto alta inteligente inteligente popular popular trabajador trabajadora

-Rosa y Marisol son altas. -Susita es intelectual. Gramática uno – página 50 Gender and adjective agreement -Adjectives agree (in gender) and in number. If the singular form ends in a vowel, and –s to make it plural. If it ends in a consonant, add –es. -María es alta. -Rosa y Marisol son altas. -Susita es intelectual. -Mis amigos son intelectuales.

Gender and adjective agreement Gramática uno – página 50 Gender and adjective agreement -To describe a mixed group of men and women, boys and girls, use the masculine form of the adjective. -Carlos y Ana son románticos.

Exprésate Uno: Capítulo 2, Gramática 1 Adjetivos que describen (número) Singular* Plural -o +s -a +s -e +s -(consonante) +es Ejemplos: alto/alta altos/altas inteligente inteligentes popular populares trabajador trabajadores

¿Cómo se dice en español? My best friend is not lazy. She is active and very intelligent. My classmates are witty, interesting and hard workers. 3. My brothers (hermanos) and sisters (guess) are pretty funny and very outgoing.

--Así se escribe en español. Mi mejor amiga no es perezosa. (Ella) es activa y muy inteligente. 1. My best friend is not lazy. She is active and very intelligent. Mis compañeros de clase son graciosos, interesantes y trabajadores. 2. My classmates are witty, interesting and hard workers. Mis hermanos y hermanas son bastante cómicos y muy extrovertidos. 3. My brothers (hermanos) and sisters (guess) are pretty funny and very outgoing.

-Preguntas con “sí” y “no”, usando “ser” Gramática uno – Question formation -Preguntas con “sí” y “no”, usando “ser” -¿Eres inteligente? -Sí, soy inteligente. -No, no soy inteligente. -¿Es simpático el Sr. Gazik? -Sí, es muy simpático. -No, no es simpático.

--Ask for more information by using question words --Ask for more information by using question words. All question words have written accent marks. ¿Cómo...? -¿Cómo estás? -¿Cómo está usted? -¿Cómo eres? -¿Cómo se escribe...? -¿Cómo te llamas? ¿Cuándo...? -¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién...? -¿Quién es el muchacho? ¿Quiénes...? -¿Quiénes son los muchachos?

Question formation ¿Qué...? -¿Qué día es hoy? -¿Qué fecha es hoy? -¿Qué tal? -¿Qué hora es? ¿De dónde...? -¿De dónde eres (tú)? ¿Cuál...? -¿Cuál es tu teléfono? -¿Cuál es tu correo electrónico? ¿Cuántos? -¿Cuántos años tienes (tú)?

¿Escribe las preguntas que faltan? Me llamo Gisela Ríos Perales. Soy de Burgos, España. No, no soy tímida. Soy extrovertida. Mis amigos son inteligentes , simpáticos y atléticos. Tengo catorce años. Mi cumpleaños es el quince de abril.

--Así se escriben en español. Me llamo Gisela Ríos Perales. 1. ¿Cómo te llamas? Soy de Burgos, España. 2. ¿De dónde eres? 3. No, no soy tímida. Soy extrovertida. 3. ¿Cómo eres? ¿Eres tímida? 4. Mis amigos son inteligentes , simpáticos y atléticos. 4. ¿Cómo son tus amigos? Tengo catorce años. 5. ¿Cuántos años tienes? Mi cumpleaños es el quince de abril. 6. ¿Cuándo es tu cumpleaños?