PRUEBA TRES Cajas de cartón. Las instrucciones: In groups of three – 1 person is the reader and sits with one person on the right and one person on the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Advertisements

Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
Verbos Regulares La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
El Pretérito Regular La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct.
El pretérito: verbos irregulares La Forma Correcta.
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
¿Sabes tú? On a separate sheet of paper…. (you will be turning this one in!) Write the questions. Answer in complete sentences! 1.¿Cuál es tu comida favorita,
Bell ringer: Escribe la palabra segun al dibujo.
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
PRUEBA TRES Cajas de cartón. Las instrucciones: In groups of three – 1 person is the reader and sits with one person on the right and one person on the.
Copyright Will Perry
$1 Million $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000 $1,000 $500 $300 $200 $100 Bienvenidos.
Gustar y Las Preguntas #27- 29
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
PRUEBA TRES Cajas de cartón. Las instrucciones: In groups of three – 1 person is the reader and sits with one person on the right and one person on the.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Antes de empezar Regular –ER and –IR preterite tense endings: - í - imos - iste ió - ieron aprendersalir ver vivimos viste viovieron ir fui.
REPASEMOS LA TAREA COMPLETE - la prueba “QUIA” (imperfect quiz)
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Zazar likes to go to the beach. One day he meets Michelle, a seashell with a beautiful pearl. When a wave hits them, Michelle loses her pearl, and Zazar.
701 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on TOMORROW along with Proposito &
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
CAPITULO 3 DE POBRE ANA By: JAMES MILLER.  Su familia la acompana al aeropuerto de Los Angeles.  Her family accompanies the airport in Los Angeles.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
8 DE AGOSTO. Para Empezar (watch video & discuss)
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el 13 de mayo de La Campana El domingo era el Día de los Madres… ¿qué hiciste para tu mamá? ¿adónde fueron tu y tu familia? ¿cómo reaccionó.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
English Lesson 3.
Hoy es el 15 de mayo. Es jueves. La pregunta: Contesta con una oración completa: ¿Qué reciclaste ayer? ¿Cómo ayudaste a los demás la semana pasada? La.
LOS QUEHACERES DE JORGE
ALC 28. Bienvenida La fecha es lunes el 14 de noviembre. vocabulario.
LOGO Yo Apuesto [I bet] Mi banco El banco [start $10] Set up the next paper in your notebook like this. We will play a short round of the I BET game.
1. ¿Quién ______(él, ella, usted). 2. ¿De dónde _________usted. 3
Bienvenidos al AP de la Lengua
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Check for understanding ANSWER KEY. Check for understanding: GUSTAR I like = ME GUSTAWe like = NOS GUSTA You like = TE GUSTAY’all like = OS GUSTA He/she/
The following slides introduce the new verb IR.
Please move desks the requested distance from the wall.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
DEAL OR NO DEAL How to play… There are 30 briefcases with various monetary amounts inside. To “win” a briefcase, teams must answer a question correctly.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Food.4 ER/IR Verbs. Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! 1.Nosotros _______ (caminar) al parque. 2.Yo _______ (hablar) con mi madre.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Ejemplos de Cajas de Cartón. 1.Más que nada Panchito quería que su familia no se mudara con cada temporada. 2. Al papá le importaba que el capataz le.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Para Empezar ¿Cómo se dice en ingles? Quién Qué o Cuál Cuándo Dónde
El PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO. PRETERITO This verb tense is used when:  We talk about a past action that happened ONE time (single events) EX: Ella compró.
Jeopardy Planes en el Futuro los lugares los verbos de bota Preguntas Personales Cultura Final Jeopardy
16 DE NOVIEMBRE (4 DÍAS ANTES DE VACACIONES). WARM-UP #47 WRITE OUT THE SENTENCES. USE THE PRETERITE TO COMPLETE THE SENTENCES. 1.Yo ____________(comprar)
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
Los Adjetivos Possessivos
sección escuchada del examen final del primer semestre
La octava (8th) semana Spanish I A
Transcripción de la presentación:

PRUEBA TRES Cajas de cartón

Las instrucciones: In groups of three – 1 person is the reader and sits with one person on the right and one person on the left. The reader will read the question to the person on their left to start. If he/she gets the answer correct, write their name on the slide. If the person cannot answer, the person on the right has a chance to answer. If he/she answers correctly, write their name on the slide. Repeat the process – vice versa. Whoever hold the most cards from all three rounds is the winner.

Round 1:

¿Cuándo ocurrió la historia? ¿Dónde?

¿Cómo se llama el narrador? ¿De dónde era?

Al regresar a la casa, ¿cómo se sentían los trabajadores?

¿Qué vio Panchito al abrir la puerta de su chocita? ¿Cómo se sintió de repente?

¿Qué era la Carcanchita? Describa la actitud del papá hacia el coche.

Al preparar para la mudanza, ¿por qué suspiró el papá?

¿Qué sintió Panchito al ver su chocita por última vez?

Round 2:

Al llegar a Fresno, ¿dónde la familia obtiene un trabajo? ¿Cómo?

¿Dónde vive?

¿Quiénes fueron a la viña a pizcar?

¿Por qué palideció el papá?

¿Por qué se escondieron los dos hermanos?

¿Por qué estaba triste el papá al final de ese día?

¿Cómo se sentía Panchito al día siguiente?

Round 3:

¿Cuándo pudo Panchito finalmente ir a la escuela? --La primera semana de noviembre, después de concluir la temporada de uvas.

¿Cuándo podría ir Roberto a la escuela? ¿Por qué? --En febrero, después de concluir la temporada de algodón.

¿En qué gradó se matriculó? --En el sexto grado.

Cuando el maestro le pidió que leyera, ¿cómo reaccionó Panchito? --Se sentía toda la sangre su subía a la cabeza y se sintió mareado.

¿Cómo pasó Panchito sus horas de almuerzo durante el resto del mes? --Se llevó el libro al baño y empezó a leer, pretendiendo que estaba en clase.

¿Qué pasó un viernes en la sala de música? --El señor Lema acompañó a Panchito a la sala de música y trató de hacer una conexión con él.

¿Por qué no podía Panchito esperar el momento de llegar a casa ese día? --Compartir las nuevas a su familia que el Señor Lema le ofrecía enseñar a tocar la trompeta durante el almuerzo.

¿Qué vio Panchito al abrir la puerta de la chocita? ¿Cómo se sentía? --La familia estaba empacado en las cajas de cartón. Se sentía muy triste por la próxima aventura.