Oct. 2 2013 2 de octubre de 2013 What do you hope to learn tonight? Do you have a questions you are hoping to ask? Write it on a card on your table and.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
School Site Council & English Learner Advisory Committee Avenue 8 Madera, California EASTIN-ARCOLA HIGH SCHOOL.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Welcome back to School Ms. Martinez
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
School Site Council & School Advisory Committee Avenue 8 Madera, California EASTIN-ARCOLA HIGH SCHOOL.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
School Site Council & English Learner Advisory Committee Avenue 8 Madera, California EASTIN-ARCOLA HIGH SCHOOL.
School Site Council & English Learner Advisory Committee Avenue 8 Madera, California EASTIN-ARCOLA HIGH SCHOOL.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Haz ahora ¿Cuál clase es tu favorita? ¿En general cómo son tus maestros?
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Survival Spanish – SPA II y III
School Supply Drive Angela Gentil August 7, 2014 University of Phoenix - Span 505 Útiles escolares para niños.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
MAKING REQUESTS (Solicitando servicios o favores) (Solicitando servicios o favores)
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
State Migrant Parent Advisory Council SMPAC. Welcome Doreen Candelaria Title I/ Migrant (602)
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
English Lesson 4.
Beto sabe hacer gimnasia Yo _________ lecciones de voz Ella es una________.
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Día número 23 Español 1—Acelerado
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Transcripción de la presentación:

Oct de octubre de 2013 What do you hope to learn tonight? Do you have a questions you are hoping to ask? Write it on a card on your table and pass it up or come write it on the board up front. Que desea aprender esta noche? Tiene alguna pregunta que desea hacer? Escribala en una tarjeta y pasela hacia el frente o escribala en la pizarra

Agenda - Call to order/Opening Open Forum Approval of minutes Financial report Building Report Committees Reports/Volunteer Opportunities New business Advocacy Announcements Adjournment Comienzo Foro Abierto Aprobación de los apuntes pasados Reporte de finanzas Reporte de edificio Reporte de comité y oportunidades de voluntariado Temas nuevos Abogacía Anuncios Cierre

Opening - Ellen WELCOME new families, returning families, staff & community members! At tables: Introduce yourselves Talk about Is math important? Fun Math Games You Play Good Computer Math Games Play Game on your Table (everyone takes home dice) Bienvenidos – familias, personal escolar y miem- bros de la comunidad! En sus mesas: Presentese Dialoguen Son importantes las matematicas? Juegos divertidos de las matematicas Juegos computarizados de las matematicas Jueguen en sus mesas (lleven dados a casa)

PTA: What is it anyway? – Stacy Que es PTA? Volunteer Organization/ Organización de voluntarios Open to EVERYONE!!!!!/Abierto a TODOS!!! Partner with school staff to/Nos asociamos con personal escolar para Develop Bridger Community/ Desarrollar comunidad Advocate for students, families & services/Abogar por los estudiantes y servicios Raise funds for enrichment/education Recaudar fondos para enriquecer la educación National Oregon Council 11 Bridger Board 55 Members 429 Children

PTA Meetings Juntas de PTA Board Meetings Juntas de MD Committee Meetings Junta de Comité 1 st Weds. of month At Bridger 1x month At Bridger Varies Formal & Structured Committee Reports Voting-Members Only Open to all Childcare Reporte formal de comité. Votos de miembros solamente. Junta abierta Cuidado de niños Structured Reports Decisions about: next meeting, upcoming events, requests Open to all No childcare Reporte y planeación de la próxima junta. Junta abierta No hay cuidado de niños Informal Planning & tasks Committee members No childcare Planeación Informal Miembros de comité No hay cuidado de niños

At last months meeting we asked you: What did you come to learn tonight?/¿Qué has venido a aprender esta noche? What are we doing well in each area?/¿Qué estamos haciendo bien en cada área? What could we be doing more/less of?/¿Qué podríamos estar haciendo más / menos? What you want to know about?/¿Qué quieres saber? What action can you take?/¿Qué medidas puede tomar? Here is what you said and how we are working to address these: Goals - Ellen

OPEN FORUM -10 Mins.

Rules for Decisions – Ellen Reglas para la toma de decisiones Bridger PTA follows a modified Robert’s rules for decisions that requires membership vote: Standing Rules Minutes Fund requests PTA de Bridger permite a modificacion de la Reglas de Robert para decisiones que requieren voto de miembros: Reglas permanentes Notas pasadas Peticion de fondos

Robert’s Rules for Decisions Any member can “Move to make a motion” President recognizes member and asks them to state their motion A second is needed/requested President asks member to “Speak to their motion” Member explains reason for motion President asks for discussion of the motion After discussion, President asks for a vote Cualquier miembro puede peticionar una moción El Presidente reconoce al miembro y pide que presente su moción Es necesario secundar la petición El Presidente pide al miembro que establezca su argumento El miembro explica la razón de la moción Presidente pide discusión sobre la moción Después de la discusión el Presidente pide una votación

Approval of the Minutes-Stacy Aprobación de apuntes pasados

Financial Report-Jamie Reporte de finanzas

Building Report-Oscar Gilson Reporte de edificio

Committee Reports Reporte de comité Student Council Site Council Green Team Communications Fundraising SUN Volunteer & Community Connections Concilio estudiantil Concilio escolar Equipo Verde Comunicaciones Recaudación de fondos SUN Conexiones de voluntarios y comunidad

PTA Powered by Volunteers

October Volunteer Opportunities Oportunidades de voluntariado en Octubre OCTOBER Picture Day – 3 hrs Beat Feet/Fun Run –2 hrs Fall Ball – hrs BOB – hrs ONGOING Recess Duty Math Club Copy Shop Classroom Parents SUN Homework Helper Meals for Mind Octubre Dia de fotografia – 3horas Dia de correr – 2 horas Baile de otoño 2-20 horas BOB – 4 – 40 hrs Continuo Apoyo durante el receso Club de matemáticas Pedidos de copias Padres de salón de clase Ayudante de tarea de SUN Meals for Mind

New Business-Ellen Asuntos Nuevos OPEN POSITIONS President Vice-President Secretary Volunteer-Community Coordinators Posiciones abiertas Presidente VicePresidente Secretario Coordinador de voluntarios comunitarios

Legislative/Advocacy Updates-Stacy Actualización Sobre Defensa Legislativa

Announcements Picture Day -10/9, Wednesday NO SCHOOL - 10/11, Friday Latino Parent Group 10/4, 9:00am Late Opening - 10/16, 10:40 am Beat Feet for Bridger/Fun Run – 10/19, 1ish Meals for Minds - 10/18, Fri., 3:00pm Fall Ball – 10/25 6:00pm MEMBERSHIP OPEN - Sign up online or paper

Adjourn - Cierre Thank you for coming. We’ll see you Nov. 6 th ! Gracias por asistir. Nos vemos el 6 de noviembre!