Calentamiento: copy questions and answer on paper in complete sentences 1. ¿Qué estás haciendo ahora? 2. ¿Qué está haciendo tu profesor/a? 3. ¿Qué van.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Introducción (Emparejan)
Advertisements

Completa con el pronombre de complemento indirecto. 1. Enseña___ a la señora la casa. 2. La mujer policia ___ explica las direcciónes a mí. 3. Cada mes.
Exprésate 2 CAPíTULO 2.
el vecindario La el correo la estación de bomberos
las profesiones professions
Las Profesiones. Ayudamos a la gente, apagamos__________, y trabajamos _________ con___________. ¿Quiénes somos? Incendios juntos la policía.
Las Profesiones.
Saber vs. conocer.
In this chapter you will learn to • talk about what people do for a living • introduce people and respond to introductions • describe a house • say what.
La palabra intrusa: Escoge la palabra que es ilógica.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
En los libros de composicion…
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
El abogado.
Vocabulario de la primera parte
Periodista Escribe para un periódico y lee las noticias en la televisión.
Capítulo 2 Vocabulario 1 Sustantivos
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
Ch 2 TEST Review Read the sentences. If the phrase is logical write lógico. If the phrase is not logical, re- write it to make it logical. El cocinero.
Community Helpers Lesson. Big Idea: I want my students to understand that every community has important workers who protect and take care of its residents.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
¿A qué se dedican ellos? Capítulo 2 , vocabulario 1.
Preguntas: (1) ¿A qué se dedica él/ella? o ¿Qué clase de trabajo realiza ella/él? (2) ¿Dónde trabaja? (3) ¿Qué hace en el trabajo?
¿A qué se dedica? Capítulo 2- En el vecindario. What do you do for a living? Capítulo 2- En el vecindario.
Los objetos directos e indirectos.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Ch 2.1 Vocabulario – Las profesiones
Martes 16 de septiembre Máx. : 29° Mín. : 17° Hazlo ahora 3 min Dime con quién andas y te diré quién eres.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Hablando de las profesiones
En el vecindario Objective: Talk about what people do for a living.
Los oficios Capítulo 2.1. Vocabulario los oficiosprofessions la secretariasecretary los vecinosneighbors el vecindarioneighborhood el carteromail carrier.
Arreglar to arrange/to fix. construir to build ayudar a la gente to help people.
Capítulo 2: En el vecindario: In the neighborhood  Objectives:  TLW: 1A, 1B, 1C, 3B, 4B  Discuss what people do for a living  Introduce people and.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Los oficios en mi vecindario
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Hoy es jueves, el 6 de febrero 1. My sister makes the bed everyday. 2. Do you pick up/clean the snow today? 3. There is a red glass in the kitchen. Mi.
¡Exprésate! DOS Chapter 2-1 Professions. Neighbor: el vecino Mr. Rogers' Neighborhood.
¡Capítulo 2! Repaso de Vocabulario 1.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
¿A qué se dedica…? What does…do for a living?. El abogado La abogada lawyer.
Repaso de Vocabulario 1 Talking about what people do for a living.
¡Bienvenidos al español!
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Capítulo 2: En el vecindario: In the neighborhood  Objectives:  TLW:  Discuss what people do for a living  Introduce people and respond to introductions.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Review for Chapter 2 Test
Capítulo 2 ESPAÑOL 3. Bellwork 1.3 Objetivos  Talk about what people do for a living  Introduce people and respond to introductions  Describe a house.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
7 DE OCTUBRE. Given the sentence, indicate what their profession is. Write it out. 1.Marisol enseña ciencia a niños. Ella es __________. 2.Mi hermana.
13 de octubre. Warm-Up #31  Given the sentence, rewrite it to replace the indirect object noun with a direct object pronoun. 1.La dentista cepilla los.
Gramática 2.1. Ej.) El peluquero le cortó el pelo a la señora. Indirect Objects and indirect object pronouns; dar and decir pg. 50 y 51 I. The _direct__.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Saber o Conocer. ¿____ tú bailar la salsa? 1. Sabes.
Tarea: P 49 act 4, p 54 act 13 Prueba – vocab. 2.1 martes Capital: Madrid España Spain.
Parte A Unidad 2: De vacaciones ¿Qué hace…? What does ….do?
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Las profesiones Chapter 2.1 Vocab. Las profesiones / los oficios.
Capítulo 2 Vocabulario 1. ¿A qué se dedica…(nombre)? What does …(name) do?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
C2V1 repaso- ¡las respuestas!
Los oficios en mi vecindario
Español 2 Capitulo 2 Vocabulario 1
Transcripción de la presentación:

Calentamiento: copy questions and answer on paper in complete sentences 1. ¿Qué estás haciendo ahora? 2. ¿Qué está haciendo tu profesor/a? 3. ¿Qué van a hacer tú y tus compañeros de clase hoy? 4. ¿Qué piensas hacer esta tarde? 5. ¿Tienes planes para esta noche? 1. ¿Qué estás haciendo ahora? 2. ¿Qué está haciendo tu profesor/a? 3. ¿Qué van a hacer tú y tus compañeros de clase hoy? 4. ¿Qué piensas hacer esta tarde? 5. ¿Tienes planes para esta noche?

1.¿Qué estás haciendo ahora? 1.Estoy escribiendo/trabajando/leyendo. 2. ¿Qué está haciendo tu profesor/a? 1.Está caminando por la sala de clase. 3. ¿Qué van a hacer tú y tus compañeros de clase hoy? 1.Vamos a escribir/aprender. 4. ¿Qué piensas hacer esta tarde? 1.Pienso _____ (dormir/estudiar/comer) 5. ¿Tienes planes para esta noche? Sí, voy a _______. No, no tengo planes para esta noche. 1.¿Qué estás haciendo ahora? 1.Estoy escribiendo/trabajando/leyendo. 2. ¿Qué está haciendo tu profesor/a? 1.Está caminando por la sala de clase. 3. ¿Qué van a hacer tú y tus compañeros de clase hoy? 1.Vamos a escribir/aprender. 4. ¿Qué piensas hacer esta tarde? 1.Pienso _____ (dormir/estudiar/comer) 5. ¿Tienes planes para esta noche? Sí, voy a _______. No, no tengo planes para esta noche.

Los oficios en mi vecindario The occupations in my neighborhood Capítulo 2: Vocabulario Uno

Theme/Title: Los oficios Overview/Purpose: Learning about career/profession terminology will allow students to find services they need and to express their future plans and the professions of people they know. Content Objective: Students will learn terminology for careers and professions and how to talk about what people do for a living in Spanish, using correct career terms. Language Objective: Students will be able to express their future career choices and the professions of their parents Practice: Students will use their graphic organizers to practice writing new vocabulary. Personalize: Students will express what they want to become in the future by stating "Quiero ser_________." and prepare to tell what their parents' professions are by stating it out loud to the class Lesson Extension: Each student will complete their drawings for HW and practice saying their parents' professions for tomorrow PRE-WRITE Overview/Purpose: Learning about career/profession terminology will allow students to find services they need and to express their future plans and the professions of people they know. Content Objective: Students will learn terminology for careers and professions and how to talk about what people do for a living in Spanish, using correct career terms. Language Objective: Students will be able to express their future career choices and the professions of their parents Practice: Students will use their graphic organizers to practice writing new vocabulary. Personalize: Students will express what they want to become in the future by stating "Quiero ser_________." and prepare to tell what their parents' professions are by stating it out loud to the class Lesson Extension: Each student will complete their drawings for HW and practice saying their parents' professions for tomorrow PRE-WRITE 46-47

Overview & Purpose: Telling what people do for a living connect the student to their community and the people from which they receive services and give services. It also helps to give personal information about themselves and the people they know. Objective: TSWBAT tell in Spanish, four professions & what they do at work Telling what people do for a living connect the student to their community and the people from which they receive services and give services. It also helps to give personal information about themselves and the people they know. Objective: TSWBAT tell in Spanish, four professions & what they do at work

El peluquero/la peluquera –The hairdresser El salón de belleza –The beauty salon El peluquero/la peluquera –The hairdresser El salón de belleza –The beauty salon Trabajar en –To work in/at –La peluquera trabaja en un salón de belleza. –The hairdresser works in a beauty salon.

La secretaria –The secretary El mecánico –The mechanic El cartero –The mail man –La mujer cartero La abogada/el abogado –The lawyer La secretaria –The secretary El mecánico –The mechanic El cartero –The mail man –La mujer cartero La abogada/el abogado –The lawyer Conocer a –To know someone/something –Yo conozco a tu amigo Juan. –I know your friend Juan. Trabajar como… –To work as… –Ana trabaja como secretaria. –Ana works as a secretary.

En la clínica/el hospital El médico –The doctor La enfermera –The nurse Los enfermos –The sick people El paciente –The patient El médico –The doctor La enfermera –The nurse Los enfermos –The sick people El paciente –The patient Cuidar a –To take care of –El médico cuida a los enfermos The doctor takes care of the sick people

Más oficios La construcción –The construction La ingeniera/el ingeniero –The engineer El carpintero –The carpinter La construcción –The construction La ingeniera/el ingeniero –The engineer El carpintero –The carpinter Construir –To construct/build –El carpintero construye los muebles. The carpinter builds the furniture.

Servicios públicos El bombero/ Los bomberos –The firefighter/s El camión de bomberos –The fire truck El conductor –The driver El incendio –The fire Apagar incendios –To put out fires El bombero/ Los bomberos –The firefighter/s El camión de bomberos –The fire truck El conductor –The driver El incendio –The fire Apagar incendios –To put out fires El policía/la mujer policía –The police man/woman

Calentamiento Escribe cinco oficios en español del vocabulario nuevo. ¿Qué quieres ser de adulto/cuando seas grande? Escribe cinco oficios en español del vocabulario nuevo. ¿Qué quieres ser de adulto/cuando seas grande?

Las profesiones (the professions) El cocinero/ la cocinera –The cook El/la comerciante –The merchant/ business person El/la dentista –The dentist El cocinero/ la cocinera –The cook El/la comerciante –The merchant/ business person El/la dentista –The dentist El/la periodista –The journalist El trabajador social –The social worker –La trabajadora social El programador –The programmer El banquero/ la banquera –The banker

Más vocabulario y verbos El vecindario –The neighborhood –El barrio Junto –Together –Ellos trabajan juntos They work together Arreglar –To fix Contar (o -> ue) –To tell about Dar –To give El vecindario –The neighborhood –El barrio Junto –Together –Ellos trabajan juntos They work together Arreglar –To fix Contar (o -> ue) –To tell about Dar –To give Decir –To say Enseñar –To teach Prestar –To loan Programar –To program Saber –To know (how to) Dedicarse a –To dedicate one’s self to –To work as

To ask what people do for a living ¿A qué se dedica el señor Machado? –What does Mr. Machado do (for a living)? ¿A qué se dedica el señor Machado? –What does Mr. Machado do (for a living)? Es programador. Sabe diseñar páginas de Web mejor que nadie. –He/she knows how to design web pages better than anyone. Mejor que nadie –Better than anyone.

¿A qué se dedica tu madre/padre? Mi madre/padre se dedica a _______. Ama de casa –Housewife Supervisor –Supervisor Director(a) de una escuela Piloto (pilot) Mi madre/padre se dedica a _______. Ama de casa –Housewife Supervisor –Supervisor Director(a) de una escuela Piloto (pilot) Pintor (painter)

Realizar –To perform/to do ¿qué clase de trabajo realiza Mariza? –What kind of work does Marisa do/perform? Realizar –To perform/to do ¿qué clase de trabajo realiza Mariza? –What kind of work does Marisa do/perform? Es banquera internacional. –She is an international banker. Sabe hablar cuatro idiomas. –She knows how to speak four languages Dar consejos –To give advice.

¡A practicar! ¿A qué se dedica la señora Ruth Taylor? ¿Qué tipo de trabajo realiza un carpintero/peluquero/banquero? ¿Quién se dedica a apagar incendios/construir casas/prestar dinero? ¿Quién prepara la comida en un restaurante? Ama de casa –Housewife Libro pag. 49 ex 3 ¿A qué se dedica la señora Ruth Taylor? ¿Qué tipo de trabajo realiza un carpintero/peluquero/banquero? ¿Quién se dedica a apagar incendios/construir casas/prestar dinero? ¿Quién prepara la comida en un restaurante? Ama de casa –Housewife Libro pag. 49 ex 3

To introduce people & respond Presentar a –To present to/to introduce to Te presento a mi amiga Carla. –I present my friend Carla to you. Mucho gusto Carla. –Much pleasure/ Pleased to meet you Carla El gusto es mío. The pleasure is mine. Presentar a –To present to/to introduce to Te presento a mi amiga Carla. –I present my friend Carla to you. Mucho gusto Carla. –Much pleasure/ Pleased to meet you Carla El gusto es mío. The pleasure is mine. Le presento a mi vecino, el señor Villanueva. –This is my neighbor, Mr. Villanueva (I present my neighbor to you) Encantado/a –delighted

Encantado, Sr. Villanueva. Me llamo Ramón Acevedo. –Delighted (to meet you)…. Celia, quiero presentarle a mis vecinos –Celia, I want to introduce you to my neigbors… Encantado, Sr. Villanueva. Me llamo Ramón Acevedo. –Delighted (to meet you)…. Celia, quiero presentarle a mis vecinos –Celia, I want to introduce you to my neigbors… Encantada de conocerlos. –Delighted to meet you (both/all - pl.) P ex 2-4

Sólamente en Español 1.Pick a partner 2.Find another pair 3.Introduce your partner to the other pair 4.Other pair introduce themselves. 5.Each asks another person in the other pair what they do for a living 6.Take notes!!! 1.Pick a partner 2.Find another pair 3.Introduce your partner to the other pair 4.Other pair introduce themselves. 5.Each asks another person in the other pair what they do for a living 6.Take notes!!!